Offisiell tråd for JVC DLA-X5000 DLA-X7000 og DLA-X9000 2015 / 2016 D-ILA projektor - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  11
Like Like:  13
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 183
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,093
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bullet Vis post
    Det er veldig lenge siden jeg har sett en JVC selv.
    Hvordan er screendoor på disse i sammenligning med Sony HW55 for eksempel?
    Vil JVC's "wire grid" gjøre screendoor mere synlig?
    Sonys SXRD-paneler har muligens marginalt høyere fillrate, men det er er på ingen måte noe du trenger å bekymre deg for. Med normale avstander så er det ikke synlig på noen av de.

2. Takk Bullet takket for denne posten
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,464
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wire grid er vel JVC sitt lys polarisering system som er mye av årsaken til de gode sort nivå egenskapene disse har.
    Screendoor har med pixcel strukturen på panelet og arealet på Picxel i forhold til arealet på avstanden mellom disse.
    JVC sitt e-shift system vil vel også langt på vei viske ut screendoor effekten, så det er vel ikke noe tema på disse.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

4. Takk Bullet takket for denne posten
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,549
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Wire grid er vel JVC sitt lys polarisering system som er mye av årsaken til de gode sort nivå egenskapene disse har.
    Screendoor har med pixcel strukturen på panelet og arealet på Picxel i forhold til arealet på avstanden mellom disse.
    JVC sitt e-shift system vil vel også langt på vei viske ut screendoor effekten, så det er vel ikke noe tema på disse.
    JVC reduserte også pixel gapet med 40% på 6te generasjon D-ILA panelene som ble introdusert på Xx00 serien. Så screendoor effekt er ikke tilstedeværende selv på 3.1m bredt bilde med sitte avstand på 3.7m og dette er uten E-Shift på.

6te generasjon panelene blir også brukt på den kommende serien.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

6. Takk Bullet takket for denne posten
    Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    screendoor er ikke et tema selv uten eskift.

8. Takk Bullet takket for denne posten
    Liker The_barco har likt denne posten
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått disse i hus og fått prøvd de ut???????????
    @Andreas21 ????
    Sist endret av saar; 01-25-2016 kl 16:33
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Det spør jeg også!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,549
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    @Andreas21 ????
    Jeg mottok min RS600E i går og har sett litt på den og det kommer mer info om ikke lenge.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

12. Takk Bullet takket for denne posten
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare en helt rå projektor det råeste jeg hat sett etter min VW1100 og JVCX500. Bestemte meg for ikke å kjøpe rs600U i USA men ble rs600E i steden, for det europeiske markedet.
    Kan bare si helt fantastisk. Wow.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Dette er bare en helt rå projektor det råeste jeg hat sett etter min VW1100 og JVCX500. Bestemte meg for ikke å kjøpe rs600U i USA men ble rs600E i steden, for det europeiske markedet.
    Kan bare si helt fantastisk. Wow.
    Grattis, er denne samme som x7000?
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC RS400E pro serien av JVC X5000 JVC RS500E pro serien av JVC X7000
    JVC RS600E pro serien av JVC X9000

RS 400-600E er Proserien til JVC for det (E) Europeiske markedet.
    Forskjellen er ikke så stor, du får metallikk lakk og har noen flere forbruksområder etter det jeg har hørt.
    Samt at det "skal" være plukkede deler som skal være bedre, som ikke jeg kan utale meg om.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,777
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har nå fått slengt opp en X5000 i kinoen og begynner å danne meg noen inntrykk i sammenligning mot X500... Først og fremst er dette virkelig en lyskanon! Selv i lav lampemodus leveres det mye mer lys enn høy modus på X500, men i høy modus på X5000 synes jeg muligens den støyer litt mer enn X500en gjør i tilsvarende modus. Nå er det vel kanskje ikke like stort behov for høy modus på X5000 som 500en, men den økte støyen skyldes nok enda høyere effekt på lampa og dertil større behov for kjøling under hard drift. I "normal" modus er imidlertid både X5000 og X500 svært stillegående.

Det neste jeg merket meg er at remoten nå er litt smartere anlagt. Blant annet har den egen knapp for "memory 1" og "memory 2" på linsa som jo er kjekt når en som meg skifter en del mellom 16:9 og 2.35:1. Rent mekanisk ser det ut til at hastigheten på de motoriserte linsefunksjonene er identisk til X500.

Frame interpolation har jeg ikke fått lekt meg nok med enda, men ser at jeg nå kan slå av og på denne i to ulike modus. Ser fremdeles disse snodige vertikale stripene når funksjonen står på, samme som på X500, så foreløpig slås denne funksjonen av... Rent effektmessig synes jeg FIen fremstod som temmelig identisk til X500en, men mulig den er noe bedre.

Ellers synes jeg skarpheten virker enda noe bedre på X5000en, da med 4K E-shift påslått. Mulig jeg lures litt av det økte lysubyttet, men tror ikke det... X500 er jo allerede svært skarp, så at 5000en gjør dette enda bedre er jo positivt! Er spent på hvordan UHD 4K materiale blir seendes ut på denne projektoren, gut feeling er at det blir ekstremt bra selv uten native 4K...

Ellers er jo dynamikken, fargegjengivelsen og bildekvaliteten rent generelt som jeg har blitt vant til fra JVC; ekstremt bra! Samtidig er det virkelig en sann fryd å ta gjensyn med et par gamle klassikere med ny projektor i taket, så veldig bra har altså blitt enda bedre - spesielt på mitt enorme 3,3m brede lerret som virkelig storkoser seg med enda mer lys kasta på seg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,777
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...en "funksjon" jeg ikke klarte å finne på X5000 var for øvrig "curved screen fix"-funksjonen, som X500 var utstyrt med. Ettersom denne funksjonen fungerte ekstremt dårlig da den kun fikset kurvet i ett "plan" og dermed gjorde ulik korrigering oppe og nede om lens-shift var i bruk, samt i tillegg reduserte skarphet - var det kanskje like greit at dette ble utelatt... Når sant skal sies er det vel kanskje på høy tid at jeg vurderer å bytte fra kurvet til rett ramme uansett??

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,765
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart. Pincushion justeringen på X500 "vraker" jo også bildeskarpheten projektoren ellers evner å levere. Skaff deg flatt lerret, det er på høy tid ;-)

19. Liker lygren har likt denne posten
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter man på 2K4K i oppo så aktiveres e-shift automatisk og det står 4K i projektoren.
    man kan ikke deaktivere eskift.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,765
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E-shift er vel en forutsetning for at projektoren skal takle nedskaleringen fra 4K til "2x1080p"

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    889
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har grått 120" 16:9 lerret i en batcave. Med tanke på mye mer lys på x5000, vil den gi dårligere sortnivå enn x500?

Newcomer Bullet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz Vis post
    Jeg har grått 120" 16:9 lerret i en batcave. Med tanke på mye mer lys på x5000, vil den gi dårligere sortnivå enn x500?
    Godt spørsmål.
    Jeg gikk fra hvit stuekino til batcave med Epson TW8000, med Dreamscreen v3 buet 120" lerret og det var ikke så enkelt. Vanskelig for en menigmann å kalibrere. Overraskende, så ble crosstalk i 3D helt uholdbart.
    Lurer på om en X7000 vil ha tilsvarende problemer?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,777
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sortnivået slik jeg oppfatter der på X5000 er nok ikke veldig langt unna X500, men ettersom X500 måler rundt 35000:1 native og med lysoutput på type 1000AL skal det nok litt til at X5000 med sine typiske 1500AL klarer å matche dette. I så fall må native ha økt med 50% hvilket jeg tviler på at er tilfelle. Du kan imidlertid sette den faste irisen på max for å strupe ned sortpunktet noe, men alt likt, altså maks strupet iris tipper jeg nok X500 har et bittelite overtak, men her har sikkert Gorm med håndfaste målinger / vurderinger...

25. Takk Bullet takket for denne posten
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,765
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Struping av iris vil på begge to medføre redusert bildedynamikk (ANSI-kontrast). Bare kikke på f.eks tekst på sort bakgrunn, og se hvordan lyset fra den hvite teksten "stråler" vertikalt i bildet så fort irisen aktiveres. Skrur man av auto-iris og setter manuelt til 100% åpent, blir dette borte. Det er derfor lettere å oppnå både godt sortnivå og god bildedynamikk på X500, siden det er mindre sjans for behov for lukking av irisen. Når det er sagt, så har X5000 bedre bildeprosessering, og bedre støtte for kommende 4K formater (på HDMI-inngangen).

Spørsmålet er jo om du kan kjøre X5000 i øko-modus med åpen iris, og på den måten oppnå bedre sortnivå enn X500 harv med full lampespenning? Det kommer an på din preferanse for lysstyrke (punch) i lyse scener?

Personlig ville jeg ikke "oppgradert" fra X500 til X5000, med mindre det var pga formatstøtte. Altså om det viser seg at UHD bluray faktisk kjører HDCP 2.2, og X500 bare vise "blå-skjerm". Om oppgraderings-spøkelset ikke gir seg, så ville jeg heller kikket på X7000, for da oppnår du jo en forbedring på alle plan.

27. Takk Bullet takket for denne posten
    Liker Ak har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2016
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har nettopp fått X-5000 i hus, men sliter med et par ting...

Denne er koblet sammen med en Panasonic DMP-UB900 UHD spiller.

Når jeg forsøker å sette Panasonicens output til 4K60p 4:4:4 /4:4:2 12 bit så mister jeg bildet - Får beskjed om ikke noe signal fra prosjektoren. Det virker som om prosjektoren ikke takler 4k60p 4:4:4 / 4:4:2 (avspilling av film går fortsatt i 4K24p 4:4:4 eller 4:4:2 avhengig av kildemateriale med 12 bit fargedybde).
    Alt av menyer forsvinner også (settings, netflix etc) og det er jo ganske ergerlig.

Det virker for meg som om prosjektoren ikke takler 10-bit fargedybde og 4k 50/60p (4:4:2)

Alternativt kan jeg sette spilleren til 4K60p 4:2:0, men da får jeg beskjed om at output blir begrenset til 8 bit.

Ved å feilsøke litt har jeg klart å få spilleren til å vise menyer i 4k60p 4:4:4/4:4:2, men da kjører jeg signalet først via forsterkeren (Yamaha 3050), og gjør om signalet til 4K 4:2:0.

Denne prosjektoren skal da vitterlig kunne vise 4k60p 4:4:4 / 4:4:2?
    Har jeg vært uheldig og fått en mandagsversjon, eller kan det være andre ting som gjør at dette ikke fungerer som forventet?

Setter stoor pris på alle tilbakemeldinger

/Stian
    Sist endret av stianrostad; 06-20-2016 kl 20:11 Begrunnelse: tilleggsinfo

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 19
    Siste melding: 01-19-2016, 21:30
  2. Offisiell tråd for Sony VPL-VW1000 4K Projektor
    By ARTY in forum Digitale projektorer
    Svar: 141
    Siste melding: 03-14-2012, 12:01
  3. Offisiell SVS MTS-01 tråd.