Offisiell tråd for JVC DLA-X5000 DLA-X7000 og DLA-X9000 2015 / 2016 D-ILA projektor - Side 15
Side 15 av 15 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15
Viser resultater 281 til 291 av 291
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Contrast 0, NR 0
    Når det gjelder smoothing så setter jeg gjerne den på 2, om det også skal brukes interpolering. På RS400 introduserer interpoleringen noen vertikale striper i bildet i enkelte scener, og smoothing gjør disse litt "softere".
    Ja, hvis man bruker CMD kan det være lurt å buke smoothing på 2-3 da dette kan ta bort noe av banding stripene, men det smoother også bildet noe.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

kasteavstand JVC DLA-X5900

har 150" lerret, hva er min kasteavstand fra linse på denne?

Sitat Opprinnelig postet av PureHifi Vis post
    har 150" lerret, hva er min kasteavstand fra linse på denne?
    4.53-9.22

http://www33.jvckenwood.com/pdfs/B5A-2025-05.pdf side 72. 5900 har samme optikk som 5500 så det som står i 5500 maualen stemmer.
    Mvh Andreas

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    4.53-9.22

http://www33.jvckenwood.com/pdfs/B5A-2025-05.pdf side 72. 5900 har samme optikk som 5500 så det som står i 5500 maualen stemmer.
    takker for svar da går det vel akkurat, blir rundt 4,6-4,7 fra linsa å frem til lerret

Hadde meg en rask runde for å sjekke status på projectoren(RS400) ikveld og det ser ut som gamma har droppet endel etter sist jeg kjørte autocal, men det er kanskje vanlig etter overkant av 200 timers bruk etter som jeg har forstått?. Får vel bare kjøre autocal enda en gang da.

Edit: Det ser ut til at det var meg som hadde rotet det til ved å justere på kontrast og lysstyrke. Om jeg satt den i 0 på begge satt gamma i 2.3 hele veien når jeg målte.
    Sist endret av tor; 12-13-2017 kl 00:07

Har hatt min x5000 i noen måneder nå - den har gått ca 350 timer.

Hadde gleden å ha Didrik på besøk, selvom om jeg selv har kalibreringsutstyr og har kalibrert litt i 20 år, så var det en fryd å se Didrik jobbe med JVCen. Resultatet ble så kriminelt bra - han kan virkelig mange knep for å få JVCene kanonbra. Detaljering og dynamikk i mørke partier ble bare helt 'insane'!!!!!

Morro å høre . Det virker til å være ekstremt hva man kan få ut av denne projectoren ser jeg. For å sammenlikne det med f.eks. vw500 som jeg hadde før så hadde jeg mye lettere for å få et bra resultat og jeg slo meg fort til ro med det, men når det gjelder JVCen så er det tydelig at det krever sitt for å få bildet så perfekt som mulig. Jeg har nok endel å gå på jeg og tipper jeg før det sitter så perfekt som det kan bli. Skal man gi et slags hårete mål på det så vil jeg si at vw500 hadde jeg 1meter på å få et bra bilde, mens JVCen der har man 10cm å gå på virker det som. Faller man utenfor så kan bildet fort bli slitsomt, hardt og derav av kjipt å se på. Jeg ser uansett at jeg har kommet langt med autocal og gråskalajustering, da bildet har fått et solid løft, med gode detaljer i mørke områder og farger som sitter bra. Problemet er når man sitter å justerer at man vet aldri når man skal gi seg helt, for det er alltid noe mer å hente virker det som uansett hvor bra bildet er. Den følelsen hadde jeg ikke med sonyen.

Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Morro å høre . Det virker til å være ekstremt hva man kan få ut av denne projectoren ser jeg. For å sammenlikne det med f.eks. vw500 som jeg hadde før så hadde jeg mye lettere for å få et bra resultat og jeg slo meg fort til ro med det, men når det gjelder JVCen så er det tydelig at det krever sitt for å få bildet så perfekt som mulig. Jeg har nok endel å gå på jeg og tipper jeg før det sitter så perfekt som det kan bli. Skal man gi et slags hårete mål på det så vil jeg si at vw500 hadde jeg 1meter på å få et bra bilde, mens JVCen der har man 10cm å gå på virker det som. Faller man utenfor så kan bildet fort bli slitsomt, hardt og derav av kjipt å se på. Jeg ser uansett at jeg har kommet langt med autocal og gråskalajustering, da bildet har fått et solid løft, med gode detaljer i mørke områder og farger som sitter bra. Problemet er når man sitter å justerer at man vet aldri når man skal gi seg helt, for det er alltid noe mer å hente virker det som uansett hvor bra bildet er. Den følelsen hadde jeg ikke med sonyen.
    Man må kunne de rette triksene for å få JVC projektorene "perfekte" ved bruk av den interne CMSen og de er faktisk mulig å få en god del bedre enn Sony modellene hvis man kun bruker de interne mulighetene, bruker man JVC Autocal (12 punkts manuell) og Sony Pro Calibration Software er det mulig å få de enda bedre enn med kun den interne hvor Sony Pro sofwaren har enda mer detaljerte muligheter. Sony sin interne mangler gamma kalibrering noe som er en stor svakhet hvis man ikke har tilgang på Sony Pro Calibration Software.
    Sist endret av Andreas21; 12-22-2017 kl 16:12
    Mvh Andreas

Det er sant nok. Jeg hadde sony pro calibration software og jeg fikk den endel bedre, men det var uansett ikke nok. JVCen er etter min preferanse en ganske så mye bedre projector i hjemmekinoen, men det er tydelig at man burde "bundle" enhver JVC projector med en kalibratør som kan faget sitt . Har man litt amatør kunnskap som meg så kommer man ganske langt, men antakeligvis ikke helt imål.
    Sist endret av tor; 12-23-2017 kl 13:37

Nå har jeg en RS520 i bestilling hos avshop. Er veldig spent på å se hvor bra den er. Har ikke sett den, men jvc har jo fått så mye skryt at jeg tok sjansen. Kontrast og svartnivå er det aller viktigste for meg så det finnes vel ikke så mange andre alternativer. Har bestilt med kalibrering så det tar nok noen dager. før den kommer. Dagene går sakte nå.

Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz Vis post
    Nå har jeg en RS520 i bestilling hos avshop. Er veldig spent på å se hvor bra den er. Har ikke sett den, men jvc har jo fått så mye skryt at jeg tok sjansen. Kontrast og svartnivå er det aller viktigste for meg så det finnes vel ikke så mange andre alternativer. Har bestilt med kalibrering så det tar nok noen dager. før den kommer. Dagene går sakte nå.
    Grattis, gled deg, rå projektor.

Side 15 av 15 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15

Lignende tråder

1. Svar: 19
    Siste melding: 01-19-2016, 21:30
  2. Offisiell tråd for Sony VPL-VW1000 4K Projektor
    By ARTY in forum Digitale projektorer
    Svar: 141
    Siste melding: 03-14-2012, 12:01
  3. Offisiell SVS MTS-01 tråd.
    By phonar in forum Høyttalere
    Svar: 244