Første hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2015
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Første hjemmekino

Hei,

Jeg skal sette opp hjemmekino for første gang og lurer litt på anbefalinger. Det er et lite rom og det skaper noen begrensninger. Tak og vegger er hvite, men kan males dersom jeg ser at det er behov. Jeg tror for øvrig ikke det ettersom det er god lyskontroll. Sitteavstand blir ca 3m og det er ca 3,2m frem til lerret fra vegg. Dette vil vel i praksis si at projektor kan være maks 2,8m fra lerret. Jeg hadde i alle fall håpet på 90" og lurer på anbefalinger. Har blant annet sett på Benq W1070+ og funnet ut at den klarer dette. Har også fått et godt tilbud på en Benq W7500, men den klarer i følge kalkulator(projectorcentral) bare 78" med maks zoom fra denne avstanden. Jeg vet at bildekvaliteten blir bedre, men størrelse er jo også en viktig faktor i dette. Budsjettet er i utgangpunktet 8k, men hvem vet hva fremtiden bringer. Plutselig får jeg kanskje lyst til å bruker mer

Takker for innspill

Newcomer franksrensen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er det valget på pj som er vanskelig? Hva har du plass til av lerret?
    De du har tittet på er ikke så værst, men det stadig nye modeller, blandt anna så er nevnte produsent ute med to nye modeller i budsjett klassen som kommer snart. Kan være verdt å ta en titt på de også.

3. Takk CJ takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2015
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoi,

Takker for svar.

Per nå er det valg av projektor som er vanskelig, men som nevnt heller jeg mot BenQ 1070+ uten at jeg har noen erfaring, har bare lest meg opp på diverse artikler. Mener du at det kan være verdt å vente på de nye som kommer? og evt, vet du når de lanseres. Når det gjelder lerret har jeg maks plass til 90" med kassett som følge av skråtak. Jeg har lest at det skal være mulig å male "lerret" på vegg, noe jeg tror kan gjøre at jeg får plass til 100". Har du forslag rundt dette?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CJ Vis post
    Jeg har lest at det skal være mulig å male "lerret" på vegg, noe jeg tror kan gjøre at jeg får plass til 100". Har du forslag rundt dette?
    Eller bare kjøp deg lerretsduk løst, og evetuelt klipp slik at det blir 100 tommer stort, evnt litt mindre, og stift på veggen stramt. For så å lime/spikre lister på en cm eller noe rundt som du enten maler sort, eller trekker med noe matt stoff f. eks scenemolton). Vips, så har du størst mulig bildeflate som er både billigere og kan se ganske ålreit ut

Det kritiske er å få duken helt strak over hele fjøla, men med litt hjelp og prøving og feiling, er ikke det umulig.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Lignende tråder

1. Første hjemmekino
    By Tarsen in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 3
    Siste melding: 01-18-2009, 17:48
  2. Min FØRSTE hjemmekino
    By Niss1 in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 06-14-2007, 00:54
  3. Min første hjemmekino
    By peritass in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 6
    Siste melding: 10-14-2006, 11:48
  4. Min første hjemmekino
    By MF24 in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 10-31-2005, 23:57
  5. Min første hjemmekino
    By swoop in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 10-07-2005, 10:47

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg