SONY VPL-HW65 VPL-VW320 og VPL-VW520 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  8
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 208
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    God kveld gott folk
    Var innom Hifi klubben i dag og hørte om leveransedato på Sony 65 og er fortsatt 1 desember.

Butikken ligger 10 meter fra jobben så måte jo bare innom å sjekke litt, og se litt på Sony 55, som var inne i demorommet.
    Utrolig fint bilde på den, veldig stillegående, selv med betydelig lensshift, sto vel ca 1 meter for mye til den ene siden pga alt av prosjektorer som hang i taket på demorommet. Betryggende å se at det er såpass med justeringsmuligheter. Sony 55 er en enorm kasse, skulle tro det var CRT, så var litt overraskende, men sånn er det.

Jeg spurt om grå/hvit lerret, hvit var å anbefale, spesielt hvis 3D briller skal brukes. Er litt usikker på det ennå, blir selvsagt best i helt mørkt rom med hvit lerret, men hvis noe taklys er ønskelig å ha på så vet jeg ikke.

Hva synes dere grått eller hvit?

Jeg har kjellerstue som er helt skjermet for lys, men det er ikke alltid praktisk å ha det stupmørkt, ivertfall ikke med spilling og mye unger som holder på. Sånn halv mørkt.

Det beste var om demorommet var med grå og hvit lerret for se forskjellen.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neotetra Vis post
    God kveld gott folk
    Var innom Hifi klubben i dag og hørte om leveransedato på Sony 65 og er fortsatt 1 desember.

Butikken ligger 10 meter fra jobben så måte jo bare innom å sjekke litt, og se litt på Sony 55, som var inne i demorommet.
    Utrolig fint bilde på den, veldig stillegående, selv med betydelig lensshift, sto vel ca 1 meter for mye til den ene siden pga alt av prosjektorer som hang i taket på demorommet. Betryggende å se at det er såpass med justeringsmuligheter. Sony 55 er en enorm kasse, skulle tro det var CRT, så var litt overraskende, men sånn er det.

Jeg spurt om grå/hvit lerret, hvit var å anbefale, spesielt hvis 3D briller skal brukes. Er litt usikker på det ennå, blir selvsagt best i helt mørkt rom med hvit lerret, men hvis noe taklys er ønskelig å ha på så vet jeg ikke.

Hva synes dere grått eller hvit?

Jeg har kjellerstue som er helt skjermet for lys, men det er ikke alltid praktisk å ha det stupmørkt, ivertfall ikke med spilling og mye unger som holder på. Sånn halv mørkt.

Det beste var om demorommet var med grå og hvit lerret for se forskjellen.
    Lurer på hvilken CTR du har sett?? HW55 veier like mye som 2 av linsene til en 9" CRT...

Skal du ha lys på i rommet er det dagslyslerret som gjelder ala dnp Supernova, SI Black Diamond eller SI Slate. Dette er dyre lerret så skal man gjøre det billigere må man velge en vanlig grå duk.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

3. Takk neotetra takket for denne posten
    Liker neotetra har likt denne posten
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man ha hvitt lerret må du ha så godt som hel svart kino.

Jeg hadde sånn sett tatt mye av hva disse butikk annsatte påstår med en voldsom klype salt.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

5. Takk neotetra takket for denne posten
    Liker neotetra, Johnnygrandis har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse Vis post
    Vet noen om Sony VPL-HW65ES har blitt utsatt?

En kamerat av meg har denne i bestilling hos HiFi-klubben og mottok tidligere i dag en mail med følgende beskjed:
    Prisen på hw65 har vertfall skutt i været til 30k.. Dumt at man ikke bestilte før..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H*****, forsøkte å legge inn en bestilling sist uke men fikk bare feil når jeg skulle sjekke ut i kassen, men gadd ikke å stresse med det siden de ikke var på lager uansett.
    Da blir det ikke projector med det første!
    Onkyo TX-NR1010 - KEF XQ40 - KEF XQ50 - KEF IQ10 - B&W ASW 3000 - Sony HW65ES - Panasonic 55ST50 - Panasonic DMP BDT 320 - Onkyo DX 7555 - ATV 3 - XBOX 360 - Xbox One S

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den pris forskjellen hadde jeg gitt hw55 en ny tanke mens den enda er og skaffe.
    Joda det er nok forbedringer på hw65 men største forskjellen ligger vel i hdmi 2.0a hdcp 2.2 noe som er litt merkelig siden den kun er snakk om 1080p paneler.

Og kjøpe en hw55 også sitte klar for bytte når det kanskje kommer uhd projektorer i denne pris klassen men det blir ren spekulasjon og kan fort ta noen år.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt snodig at de ikke annonserte at det var kampanjepris, men det er jo ofte slik og det er jo desto hyggeligere for de som fikk det med seg.

Jeg var akkurat nede på Kiwi og hentet ut min som skal kobles opp litt senere i dag. Er ikke til å legge skjul på at jeg gleder meg rått!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

10. Liker steinm har likt denne posten
    Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, jeg fikk forresten opplyst at de ikke kom før i desember. Hvor kjøpte du din? Rart at det spriker såpass mye med leveringstiden og pris..
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avshop

Når jeg bestemte meg for å få for en proj så lå HFK på 23k og avshop på 30k så jeg la inn en bestilling hos HFK. Men når de plutselig justerte leveringsdatoen til desember sendte jeg en mail avshop og de var bombesikre på at det var 15 november som gjaldt så da kansellerte jeg hos HFK og la inn hos avshop i stedet.

Kan ikke si jeg angrer på det
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ser at Hfk har justert datoen til 4.november så håper den er rett rundt hjørnet☺ må bare få bestillt lerret fra AV Shop så er alt i boks.
    Har du koblet den opp nå, og hvordan er den rett ut fra boksen?
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt snodig at de ikke annonserte at det var kampanjepris, men det er jo ofte slik og det er jo desto hyggeligere for de som fikk det med seg.

Jeg var akkurat nede på Kiwi og hentet ut min som skal kobles opp litt senere i dag. Er ikke til å legge skjul på at jeg gleder meg rått!
    Heisan, gratulere har HW55 og du har absolutt noe å glede deg til.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinm Vis post
    Ok, ser at Hfk har justert datoen til 4.november så håper den er rett rundt hjørnet☺ må bare få bestillt lerret fra AV Shop så er alt i boks.
    Har du koblet den opp nå, og hvordan er den rett ut fra boksen?
    Ja jeg snakket med de når jeg var innom de og kjøpte takfeste i går; de ligger ca 1 til 2 uker etter avshop.

Det har vært litt for mye annet å styre med denne helga men jeg fikk så vidt koblet den opp og rett ut av boksen? consider me impressed! Planen var å ta kalibreringen i morgen ettermiddag og skulle bare sjekke ett par scener tidligere i dag. Endte opp med å se igjennom Fast Five for ørtende gang. Nå har jeg ikke sett VPL-HW55 så jeg kan ikke si noe om forskjellene, men VPL-HW65 isolert sett; den er rett og slett pokker så bra!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg snakket med de når jeg var innom de og kjøpte takfeste i går; de ligger ca 1 til 2 uker etter avshop.

Det har vært litt for mye annet å styre med denne helga men jeg fikk så vidt koblet den opp og rett ut av boksen? consider me impressed! Planen var å ta kalibreringen i morgen ettermiddag og skulle bare sjekke ett par scener tidligere i dag. Endte opp med å se igjennom Fast Five for ørtende gang. Nå har jeg ikke sett VPL-HW55 så jeg kan ikke si noe om forskjellene, men VPL-HW65 isolert sett; den er rett og slett pokker så bra!
    Takk for svar, da får jeg vel antageligvis min i midten av november senest, det er iallefall tidligere en antatt. Godt å høre at du ble imponert, da har jeg noe å se frem til.
    Har selv siste generasjon av Pioneer og liker faktisk bildene på plasma generelt bedre enn Lcd, da dette blir litt i lyseste laget for meg. Hvordan er VPL-HW65 når det kommer til fargetemperatur, håper den ligger i samme gate som plasmateknologien.

Mvh
    SteinM
    Sony HW65

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinm Vis post
    Takk for svar, da får jeg vel antageligvis min i midten av november senest, det er iallefall tidligere en antatt. Godt å høre at du ble imponert, da har jeg noe å se frem til.
    Har selv siste generasjon av Pioneer og liker faktisk bildene på plasma generelt bedre enn Lcd, da dette blir litt i lyseste laget for meg. Hvordan er VPL-HW65 når det kommer til fargetemperatur, håper den ligger i samme gate som plasmateknologien.

Mvh
    SteinM
    Om det er generel lys styrke du tenker på så er min samsung plasma mye sterkere enn min HW50 selv på halv styrke, nå har jo den gått noen timer da.

Angående fargetemperatur så er jo dette et spørsmål om kalibrering, intet mindre og intet mer.
    Dette gjelder jo og for alle skjermer uansett panel teknologi, en LCD skal også klare god nok farge temp med kalibrering men det er jo nettopp her mange billige LCD tv'r faller totalt igjennom, både med grunn innstillinger og muligheter til og stille inn.

Nå er jo sony projektorene en variant av LCD men lysmengde (blir jo litt lavere etter som pæra går noen timer) og varierer mye med størrelse på bildet og duk typen.
    Men farge og gamma etc burde ikke ha mye med selve panel typen og si, men er et resultat av kalibreringen.

Angående grunn innstilling så vil jeg være forsiktig med konkrete anbefalninger siden dette avhenger veldig på rommet og lerretet, dessutten er jo dette en annen projektor enn jeg har.

Uansett, min HW50 tramper plasma'n min ned i støvlene på bilde kvalitet og forsåvidt alle andre tv'er jeg har sett også med kanskje et unntak av OLED.
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Om det er generel lys styrke du tenker på så er min samsung plasma mye sterkere enn min HW50 selv på halv styrke, nå har jo den gått noen timer da.

Angående fargetemperatur så er jo dette et spørsmål om kalibrering, intet mindre og intet mer.
    Dette gjelder jo og for alle skjermer uansett panel teknologi, en LCD skal også klare god nok farge temp med kalibrering men det er jo nettopp her mange billige LCD tv'r faller totalt igjennom, både med grunn innstillinger og muligheter til og stille inn.

Nå er jo sony projektorene en variant av LCD men lysmengde (blir jo litt lavere etter som pæra går noen timer) og varierer mye med størrelse på bildet og duk typen.
    Men farge og gamma etc burde ikke ha mye med selve panel typen og si, men er et resultat av kalibreringen.

Angående grunn innstilling så vil jeg være forsiktig med konkrete anbefalninger siden dette avhenger veldig på rommet og lerretet, dessutten er jo dette en annen projektor enn jeg har.

Uansett, min HW50 tramper plasma'n min ned i støvlene på bilde kvalitet og forsåvidt alle andre tv'er jeg har sett også med kanskje et unntak av OLED.
    Takker for ett utfyllende svar.
    Når det kommer til lysstyrken så ønsker jeg helst varme farger ala plasma, da jeg synes Lcd/Led blir noe kunstig. Synes også at gjengivelse av ansikter/hud blir mer troverdig på plasma generelt versus Lcd/Led og derfor håper jeg at VPL-HW65 kan matche dette.
    Får prøve å kalibrere den slik at jeg oppnår ett bilde som jeg kan trives med, så får jeg se. Siden dette er min første projektor så burde vel jeg i utgangspunktet overlatt dette til noen med erfaring, men skal prøve å lese meg opp på dette.
    Som anbefalt går jeg for ett Dreamscreen lerret V5 Dynagrey D65 da jeg ikke har det 100% lystett.

En bror av meg har en Samsung UE78HU8500 og den er i utgangspunktet bra, men den mangler faktisk litt av magien til plasma føler jeg.
    Tror ikke han har justert noe siden den kom i hus, så det er vel ett potensiale der.
    Sony HW65

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med fargetemperatur og gjengivelse av hudtoner er kun et kalibrerings-issue. Det er ingen sak å kalibrere en LCD til varmere fargetemperatur enn plasma skjermen din. Siden LCD også stort set kan kalibreres til mer lineær gråskala, så kan de også gjengi hudtoner minst like bra, og gjerne bedre. Det plasma skjermen er best på (før OLED dukket opp) er kontrast og sortnivå. Dermed har de bedre bildedynamikk enn en LCD-skjerm.

Når det gjelder HW55 vs HW65, så har sistnevnte tydelig høyere lysstyrke. Imidlertid er det ikke like lett å kalibrere opp en helt lineær gråskala på HW65, da det er umulig å treffe 100% i midtones, med mindre man er villig til relativt store avvik enten i topp eller bunn av gråakala. Fargerommet på HW55 sitter også veldig godt når man setter fargerommet til BT709. På HW65 er fargerommet oversaturert uansett hvilken fargemodus man velger, men lar seg kalibrere relativt greit i BT709. Gamma spriker også relativt mye fra enhet til enhet (basert på 4 kalibrerte HW65). Kontrasten måler likt (rundt 6-7000:1), så HW65 har dårligere sortnivå enn HW55.
    Har ikke fått sett nok på HW65 til å sjekke om de også pulserer i lysstyrke i øko-modus, slik HW55 gjør.
    Dersom man ikke har veldig stort lerret, er atter min mening HW55 en mye bedre "deal" enn HW65. Klart, koster de det samme, så vil jo HW65 holde seg bedre i pris på bruktmarkedet.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gråskala kalibrering er viktig, og skal det gjøres grundig trengs det desverre "litt" utstyr for og ikke nevne litt peiling.
    Andreas var jo innom og kranglet med min aldrende dog ikke veldig godt brukt hw50, selv om vi ikke helt fikk det til (justering i sort introduserte black crush)

Men over sikt fikk den veldig mye bedre og naturlig bilde, mindre banding, og kontrasten oppleves mye bedre også.
    Og gir absolutt jeg noen sinne har hatt i heimen, ikke at det skal si så veldig mye hehe.
    Kunne alltids hatt bedre sort, så høres jo litt rart at hw65 lider litt her, men er vel slikt som skjer når man får kraftigere lyskilder.

Om da hw65 legger seg til denne prisen så er vel kanskje jvc fort litt aktuell for en del igjen, men de nye der har vel gått samme veien, litt dyrere (men det er svak krone ikke sony/jvc sin feil) mer lys og litt høyere sort nivå.
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black crush fikser du lett ved å øke brightness. Eller du kan øke RGB bias, om du trenger finere justering enn enn den mer "grovkalibrede" brightness tilbyr. Øker du rødt, grønt og blått likt, bevarer du fargetemp.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Black crush fikser du lett ved å øke brightness. Eller du kan øke RGB bias, om du trenger finere justering enn enn den mer "grovkalibrede" brightness tilbyr. Øker du rødt, grønt og blått likt, bevarer du fargetemp.
    Joda men etter første runde med senkning av rgb bias så var black crush såpass heftig at vi møtte øke brightness nesten opp til 80 (fra 50) så vi ingikk heller et kompromiss og økte bias igjen.
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du må øke brightness til 80 for å få korrekt sortpunkt, så har du et problem på signal-nivå? Enten det, eller så er det gjort drastisk feilgrep ved kalibrering. Det siste virker rart, for jeg kan ikke forstå hvilke feil man kan gjøre på en HW50 for å resultere i såpass stort utslag på sortpunktet. Hvilke verdier har du på RGB gain og bias?

PS: har du ikke signalfeil, så bør projektoren på service

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 10-08-2011, 15:00
  2. Svar: 1
    Siste melding: 06-22-2011, 22:27
  3. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Digitale projektorer
    Svar: 5