SONY VPL-HW65 VPL-VW320 og VPL-VW520 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  8
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 208
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eha Vis post
    Så lenge det faktisk er vesentlig forskjell i brikkestørrelsene er jeg med på det, ja, men vet noen hvor store de er?
    Riktig som Gorm sier og dette er meget enkelt å google hvis man ikke allerede visste det...

Men uansett så er det ikke bare brikkestørrelse som har noe å si her.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    1080p 0,61 tommer
    4K 0,74 tommer
    Og for de som ikke gidder å google er 1 tomme 2,54 cm

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC har 0.7" på sine D-ILA paneler, high end DLP har 0.95" paneler mens de billigere DLP maskinene bruker 0.65". Du har også noen få high end DLP som bruker 0.65" panelene.

Det fantes flere singel chip DLP modeller med 0.95" paneler uten at de kostet en formue så det er som sagt ikke bare panelstørrelsen som gjelder.
    Mvh Andreas

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest her inne på forumet at forrige generasjon 4k prosjektorene hadde en svakhet med sortnivå/gamma eller bildepaneler noe annet som endret seg over tid. Er dette noe som er utbedret på de nye 4k modellene??
    Sist endret av saar; 10-01-2015 kl 17:36
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    1080p 0,61 tommer
    4K 0,74 tommer
    Takk! Er dette diagonalen? Dette var da uansett ikke så stor forskjell at utslagene for krav til objektivene skulle være så store som ryktet i denne tråden vil ha det til.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diagonalen ja

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Er dette diagonalen? Dette var da uansett ikke så stor forskjell at utslagene for krav til objektivene skulle være så store som ryktet i denne tråden vil ha det til.
    Les hva jeg skriver over her om forskjellige brikkestørrelser så vil du se at det ikke bare er brikkestørrelsen som har noe å si, da ville en singlechip DLP med 0.95" være vanvittig dyre og det var/er de ikke. Modeller med 3 chip 0.95" derimot er veldig høyt priset, men det har noe å gjøre med TI politikk og salgsvolum å gjøre, samtidig som de er vanvittig overpriset.

Og kravet til objektivene er så store som det jeg sier hvis man vil ha i nærheten av optimal optikk, det er selvføgelig være mulig å slenge på dårlig optikk, men det vil gå utover mange ting som on/off kontrast, intrascene kontrast, high resolution MTF osv, men det har du sikkert tatt høyde for.

Bare et eksempel så har VW1000 og 500 samme brikker, men VW1000 måler over 600:1 i ansi kontrast og VW500 ca 450:1 og mye av dette er pga dårligere optikk.
    Mvh Andreas

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Riktig som Gorm sier og dette er meget enkelt å google hvis man ikke allerede visste det...
    Jeg stiller et spørsmål i forumet som jeg ikke fant svar på veldig lett, og da forventer jeg av alle at de enten svarer med noe nyttig eller lar være å svare.

Det finnes en imidlertid en tredje, verre kategori, og det er de som forsurer stemningen ved å si at noe er enkelt å google uten engang å gjøre forsøk på å svare konstruktivt. Tror du virkelig at jeg ikke vet hvordan en søkemotor fungerer, og tror du jeg holder dere for narr når jeg stiller spørsmål her i forumet? Dette var et ganske legitimt spørsmål, og har du ikke direkte svar på det, foreslår jeg at du avstår fra å skrive noe som helst.
    Sist endret av eha; 10-01-2015 kl 18:04
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men uansett så er det ikke bare brikkestørrelse som har noe å si her.
    Vi har to vesentlige faktorer her:
    - Brikkestørrelse => større objektiver
    - Pikseltetthet => mer nøyaktige objektiver

Hva er dette andre som har noe å si? Altså, hvilke andre faktorer refererer du til?

Ingen har vel ennå kommet med et godt argument mot hypotesen min om at HW50s objektiv har god nok oppløsningsevne til å tegne opp langt høyere pikseltetthet enn det det gjør i dag, så derfor er jeg veldig nysgjerrig på hva dette kan være. Eller om det faktisk er slik at oppløsningsevnen til HW50s objektiv ikke er tilstrekkelig, noe jeg har vanskelig for å tro all den tid jeg i dag kan se pikslene som tydelige firkanter på lerretet.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les hva jeg skriver over her om forskjellige brikkestørrelser så vil du se at det ikke bare er brikkestørrelsen som har noe å si, da ville en singlechip DLP med 0.95" være vanvittig dyre og det var/er de ikke. Modeller med 3 chip 0.95" derimot er veldig høyt priset, men det har noe å gjøre med TI politikk og salgsvolum å gjøre, samtidig som de er vanvittig overpriset.

Og kravet til objektivene er så store som det jeg sier hvis man vil ha i nærheten av optimal optikk, det er selvføgelig være mulig å slenge på dårlig optikk, men det vil gå utover mange ting som on/off kontrast, intrascene kontrast, high resolution MTF osv, men det har du sikkert tatt høyde for.

Bare et eksempel så har VW1000 og 500 samme brikker, men VW1000 måler over 600:1 i ansi kontrast og VW500 ca 450:1 og mye av dette er pga dårligere optikk.
    For det første er prisen på brikkene en annen diskusjon Der tror jeg nok også at Sony kan jekke seg mye. Men jeg mener altså at det burde være mulig å gi ut en projektor som er langt billigere og med samme objektiv som på HW50. Selvfølgelig vil den måle dårligere enn VW500, men jeg har ennå ikke sett noen klare å argumentere for at den ikke vil være vesentlig bedre enn dagens HW50...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stiller et spørsmål i forumet som jeg ikke fant svar på veldig lett, og da forventer jeg av alle at de enten svarer med noe nyttig eller lar være å svare.

Det finnes en imidlertid en tredje, verre kategori, og det er de som forsurer stemningen ved å si at noe er enkelt å google uten engang å gjøre forsøk på å svare konstruktivt. Tror du virkelig at jeg ikke hvordan en søkemotor fungerer, og tror du jeg holder dere for narr når jeg stiller spørsmål her i forumet? Dette var et ganske legitimt spørsmål, og har du ikke direkte svar på det, foreslår jeg at du avstår fra å skrive noe som helst.
    Jeg trengte ikke svare på det da Gorm gjorde det, og jeg har sagt hva jeg tror om å sette 4K brikker i en HW50. Jeg har også kommet med legitime argumenter i mitt forrige innlegg om hva som vil bli dårligere med dårligere optikk. Hvorfor projektor optikk er dyrere enn kamera optikk har jeg også svart på så jeg skjønner egentlig ikke hva du mener jeg har gjort galt.

Og hva jeg svarer i mine innlegg er det jeg som bestemmer og ikke du. Å finne ut panel størrelsen på diverse projektorer er kun et google søk unna derfor skrev jeg det jeg skrev.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første er prisen på brikkene en annen diskusjon Der tror jeg nok også at Sony kan jekke seg mye. Men jeg mener altså at det burde være mulig å gi ut en projektor som er langt billigere og med samme objektiv som på HW50. Selvfølgelig vil den måle dårligere enn VW500, men jeg har ennå ikke sett noen klare å argumentere for at den ikke vil være vesentlig bedre enn dagens HW50...
    Jeg ville ikke kjøpt en 4K maskin med HW50 linsekvalitet da kvaliteten den er heller dårlig, og det handler ikke bare om å kunne se pixlene.

Det eneste den sannsynligvis vil være bedre på gitt at resten er av samme kvalitet som 1080p brikken er pixel tettheten og den vil sannsynligivs se noe bedre ut.
    Mvh Andreas

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trengte ikke svare på det da Gorm gjorde det, og jeg har sagt hva jeg tror om å sette 4K brikker i en HW50. Jeg har også kommet med legitime argumenter i mitt forrige innlegg om hva som vil bli dårligere med dårligere optikk. Hvorfor projektor optikk er dyrere enn kamera optikk har jeg også svart på så jeg skjønner egentlig ikke hva du mener jeg har gjort galt.

Og hva jeg svarer i mine innlegg er det jeg som bestemmer og ikke du. Å finne ut panel størrelsen på diverse projektorer er kun et google søk unna derfor skrev jeg det jeg skrev.
    Du skriver "on/off kontrast, intrascene kontrast, high resolution MTF", ja, men dette er ikke akkurat god argumentasjon mot innlegget mitt. Min folkelige bruk av ordet oppløsningsevne omfatter (selvsagt) MTF og kontrast. Jeg har heller ikke sagt noe imot argumentet ditt om at dyrere objektiver (det du kaller "optikk") er, ja, dyrere... men det har ikke så mye med min opprinnelige tese om billig objektiv på HW50 å gjøre.

Når det gjelder måten du svarer på, så synes jeg du skal tenke litt gjennom at dette forumet allerede har et omdømmeproblem, så det hjelper kanskje å være litt hyggelige mot hverandre.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke kjøpt en 4K maskin med HW50 linsekvalitet da kvaliteten den er heller dårlig, og det handler ikke bare om å kunne se pixlene.

Det eneste den sannsynligvis vil være bedre på gitt at resten er av samme kvalitet som 1080p brikken er pixel tettheten og den vil sannsynligivs se noe bedre ut.
    Takk! Endelig et svar fra deg som tar spørsmålet mitt på alvor! Da kan jeg si at jeg sannsynligvis ville ha kjøpt en slik projektor, og at jeg tror det vil være et stort marked for den - men at Sony holder igjen pga. manglende konkurranse.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver "on/off kontrast, intrascene kontrast, high resolution MTF", ja, men dette er ikke akkurat god argumentasjon mot innlegget mitt. Min folkelige bruk av ordet oppløsningsevne omfatter (selvsagt) MTF og kontrast. Jeg har heller ikke sagt noe imot argumentet ditt om at dyrere objektiver (det du kaller "optikk") er, ja, dyrere... men det har ikke så mye med min opprinnelige tese om billig objektiv på HW50 å gjøre.

Når det gjelder måten du svarer på, så synes jeg du skal tenke litt gjennom at dette forumet allerede har et omdømmeproblem, så det hjelper kanskje å være litt hyggelige mot hverandre.

Har jeg svart deg på noen dårlig måte annet enn å referere til google?? Hvis man ikke tåler å bli kritisert på internet har man et problem.

Optikk er vel et greit ord å bruke når man omtaler projektor linser er det ikke?
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Endelig et svar fra deg som tar spørsmålet mitt på alvor! Da kan jeg si at jeg sannsynligvis ville ha kjøpt en slik projektor, og at jeg tror det vil være et stort marked for den - men at Sony holder igjen pga. manglende konkurranse.
    Jeg har svart deg på samme måte tidligere.
    Mvh Andreas

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optikk er vel et greit ord å bruke når man omtaler projektor linser er det ikke?
    Det betyr "læren om lys"... Men siden nesten alle allikevel bruker det feilaktig, vær så god Jeg ville nok ha sagt "linse" når jeg snakker om de enkelte elementene i det jeg ville ha kalt "objektivet", men men... dette blir stadig mer off-topic, og jeg er vel den største synderen, så...

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg svart deg på noen dårlig måte annet enn å referere til google?? Hvis man ikke tåler å bli kritisert på internet har man et problem.
    Nei, jeg overtolket deg kanskje. Note to self: Ikke svar på AVForum når du er sulten... For å være veldig streng var du kanskje litt lite hensynsfull, men jeg er kjent for å være minst like ille selv, så ikke tenk på det

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har svart deg på samme måte tidligere.
    Jeg tror ikke heeeelt jeg klarte å formidle nyansene her (jeg mener du ikke har svart på dette tidligere), men det er greit. Det er uansett ikke tvil om at du ikke ville tatt til takke med en HW50, og ingenting er vel ærligere enn det. På samme måte kunne jeg ikke tenke meg å gå ned til en BenQ-projektor fra Komplett... Som sagt innledningsvis synes jeg HW50 tegner opp et utrolig bra bilde og gir fantastiske opplevelser, ikke minst i kombinasjon med et greit lydanlegg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke heeeelt jeg klarte å formidle nyansene her (jeg mener du ikke har svart på dette tidligere), men det er greit. Det er uansett ikke tvil om at du ikke ville tatt til takke med en HW50, og ingenting er vel ærligere enn det. På samme måte kunne jeg ikke tenke meg å gå ned til en BenQ-projektor fra Komplett... Som sagt innledningsvis synes jeg HW50 tegner opp et utrolig bra bilde og gir fantastiske opplevelser, ikke minst i kombinasjon med et greit lydanlegg.
    Jeg har eid 2 HW50 og eier en HW55 i dag og har ikke noe særlig å klage på bortsett fra at linse kvaliteten er veldig dårlig. Jeg har sett eksemplarer med ok kvalitet og eksemplarer med veldig dårlig kvalitet og da med veldig variabel fokus over bildeflaten. Dette har jeg ikke sett på noen av de mange forskjellige JVC projektorene jeg har sett og testet gjennom årene, det gjaldt heller ikke Sony VW80/85/90/95 da disse hadde/har linser/optikk av mye høyere kvalitet.

Du må gjerne tro at linsen i din HW50 er god nok for 4K, men jeg vil hevde motsatt så det får vi vel bare være uenige om.
    Mvh Andreas

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 10-08-2011, 15:00
  2. Svar: 1