SONY VPL-HW65 VPL-VW320 og VPL-VW520 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  8
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 208
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg syns ikke det er dårlig gjort. Bare på sin plass egentlig. Blir spennende å se responsen på AVSforum, når mange hundre Sony-eiere skal forsvare sine egne investeringer.

Tviler på at Sony "lurer" noen, for de lever nok i den tro at projektorene er Spitzenklasse?

Tester verden over bekrefter jo også det. Er jo ikke så mange som måler på de samme projektorene ved flere anledninger, og gjerne med noen hundre driftstimer i mellom?
    Sist endret av Gorm; 11-12-2015 kl 20:08

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har gått 600 timer og skal jeg være ærlig så merker jeg ikke noe forandring, dette skyldes nok at sort har vært en liten svakhet hele tiden, samt at jeg ofte har litt dempa lys i kinoen. Og så er det nok også dette med at øyene ikke klarer å merke forandring som gradvis skjer. Hadde jeg sendt den til kalibrering så hadde det selvfølgelig blitt merka, men jeg trøster meg med at jeg fortsatt er strålende fornøyd og det er jo egentlig det viktigste. Det som gjør meg irritert er at de selger produkter som de er klar over er feil på, det er dårlig gjort. Kommer ikke til å kjøpe ny Sony4k neste gang vis ikke det da er utbedret, da blir det heller en kombinasjon av Sony hw og jvc til film.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Tviler på at Sony "lurer" noen, for de lever nok i den tro at projektorene er Spitzenklasse?

Tester verden over bekrefter jo også det. Er jo ikke så mange som måler på de samme projektorene ved flere anledninger, og gjerne med noen hundre driftstimer i mellom?
    Tja, vis ikke dette er utbedret på 2016 modellene noe inlegget jeg delte antyder de ikke er, da vil jeg nesten påstå de lurer kundene. De har mest sannsynlig fått tilbakemeldinger på dette før disse modellene og må vell ha funnet ut dette på modeller som har vært inne på reparasjoner.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grenser til svindel. Bare å vente på class action søksmålet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser han som postet dette på AVSforum har målt sin egen VW600, og hevder sortnivået er omtrent det samme, samtidig som han skriver at gamma er helt "off". Han beskriver også at projektoren har mistet en god del lys. Faktum er da at når lampen har tapt seg i den lyse enden, så skulle tapet vært det samme i den mørke enden. Det at hans gamma også er på bærtur, nærmest beviser min påstand. Det er heller ikke mulig å kalibrere gamma på en Sony projektor, og ergo må han leve med at dynamikken i mørke scener blir dårligere og dårligere. Med ekstern video-EQ eller LUT-box kan han korrigere gamma, men har likevel mistet kontrasten i og med at ekstern videoprosessering ikke kan gjøre "sort" sortere. Overraskelsen kommer ved lampebytte, da lysstyrken kommer tilbake, men da også løftes like mye i "sort".
    Sist endret av Gorm; 11-13-2015 kl 11:30

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ikke bra ut dette problemet, spesielt ikke på såpass høyt ytende og dyre Projektorer.
    Hva skjer med 5 års reklamasjon f.eks i det norske markedet?
    Kan det være andre ting enn selve SXRD panelene som skaper problemet? Tenker da på om det kan være forurensninger fra kjølingen som forandrer hvor godt lys lukkes ned i engine, eller annen påvirkning av optiske deler som får mer diffust lys som er vanskeligere å kontrolere.. Er det varme påvirkning av panelet kan kanskje omgivelse temperatur og spenning på lampen bety noe for hvor raskt reduksjonen av sortnivå egenskapene går.
    Regner med at amerikanske brukere som ofte kjører større lerret og bruker maks lampespenning kan få andre problemer enn det en typisk norsk hjemmekino bruker vil oppleve.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper at det ikke er noe å hente hos Sony for de som allerede har kjøpt de berørte modellene. Jeg håper uansett at når dette har kommet fram at de tar tak i problemet og fremtidige modeller (2017) har løst dette.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ask4me2
    Er i hvert fall to brukere av dette forumet, der den ene kjørte eco, og den andre full spenning. Utviklingen på panelene (eller engine) var vel tilnærmet identisk på disse to?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så auto kalibrering funksjonen som er på VW500 er på en måte Sony sin løsning på dette?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Det høres ikke bra ut dette problemet, spesielt ikke på såpass høyt ytende og dyre Projektorer.
    Hva skjer med 5 års reklamasjon f.eks i det norske markedet?
    Kan det være andre ting enn selve SXRD panelene som skaper problemet? Tenker da på om det kan være forurensninger fra kjølingen som forandrer hvor godt lys lukkes ned i engine, eller annen påvirkning av optiske deler som får mer diffust lys som er vanskeligere å kontrolere.. Er det varme påvirkning av panelet kan kanskje omgivelse temperatur og spenning på lampen bety noe for hvor raskt reduksjonen av sortnivå egenskapene går.
    Regner med at amerikanske brukere som ofte kjører større lerret og bruker maks lampespenning kan få andre problemer enn det en typisk norsk hjemmekino bruker vil oppleve.
    Er vel ikke så mange som bruker lav spenning på disse projektorene, særdeles med problematikken rundt flimringen I pærene etc.
    Hos meg har lav spenning verdt helt fånyttes blir som og sitte og se på en strobe.
    Og bytte til high en stund for og sette tilbake har aldri heller funket.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Så auto kalibrering funksjonen som er på VW500 er på en måte Sony sin løsning på dette?
    Nei den har ingen innvirkning i så måte. Den kan bare brukes til å rette opp fargetemp på et bestemt punkt (RGB gain), og berører på ingen måte gamma/gråskala

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Er vel ikke så mange som bruker lav spenning på disse projektorene, særdeles med problematikken rundt flimringen I pærene etc.
    Hos meg har lav spenning verdt helt fånyttes blir som og sitte og se på en strobe.
    Og bytte til high en stund for og sette tilbake har aldri heller funket.
    4K projektorene pulserer ikke i lysstyrke på samme nivå som HW30/50/55 i eco-mode

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte le litt etter å ha tittet innom avsforum for å sjekke etter reaksjoner på nyheten om svakheter ved sony prosjektorene.
    Jeg må være dårlig i engelsk for de har tydelig av en eller annen grunn troen på at saar1 er kilden selv etter å gjentatt at jeg bare har delt videre noe som allerede var lagt ut. Ikke måte på hvor ekspert saar1 er! Så også en som mente saar måtte samme person som saar1.

kildenUnfortunately, I can't understand Deutsch - other than "projectoren". Can you please provide a link and I will then use the google translate..
    I was informed by another person that the saar1 person who posted that original post on sony projector degradation, is a very experienced technician - I think he is located in Europe - who calibrates hundreds of projectors - I assume he meant Sony projectors..

Frankly, I am extremely surprised..

There are so many owners of Sony projectors.. How come no one is complaining?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende nå. For han som la ut quotet i utgangspunktet, har nå fått streng beskjed fra admin på THXvideotech - som også er sjefs-instruktør for kalibrerings-kursene i regi av THX - om å umiddelbart fjerne informasjonen han har "stjålet" fra et lukket forum, og lagt ut på AVSforum. Ser at det kan bli en utfordring for ham, da hans quote er gjengitt av x-antall andre. Blant annet av saar på AVforum.no. Kanskje derfor de peker på deg?

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er nok det, eneste stedet jeg heter kun saar uten tall bak.
    er nok for sent å fjerne dette nå, dette er spredd for alle.
    Litt morsomt at det er på avsforum, er en del brukere der som er ekstremt opptatt av at sony er bedre enn jvc!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor holde dette hemmelig hvis det er snakk om et reelt problem som kjøpere av nevnte pj'er bør være klar over? Dernest blir jo spørsmålet om en såpass redusert kontrast er en vesentlig feil eller mangel som kvalifiserer til utbedring, erstatning eller heving av kjøpet...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke snakk om å holde noe hemmelig, hvis det er THX-forumet du tenker på? Det er et lukket forum, og at noen quoter derfra er brudd på reglene. Regelbruddet er grunnen til at det ønskes fjernet, ikke det at det skapes diskusjon rundt temaet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2015
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iom at det ikke er opprettet samletråder for hver enkelt projektor spør jeg bare her.
    Hvilke innstillinger anbefales på HW65 ved spilling og fartsfylt sport (ishockey)? Har prøvd alle precal's, men opplever mye etterheng i bilde.. Hva bør (de)aktiveres eventuelt endres?

Pj er ikke kalibrert enda, men det blir..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skru av NR

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg kan nevne er at jeg kun merker sortnivå i mørke scener og da egentlig fordi jeg ikke har noe maskering på lerret for 2.39 materiale og da etter en tid når øynene har vendt seg til mørket.

Hmm må tenke litt på maskering.

Ellers i det lange drag begynner og lure for og gå for en stor tv, har bare plass til 90" uansett og det blir jo litt sært og ha stua delvis sort maskerte..
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått svar fra Sony Europe på min mail angående feilen som er avdekket på 4k modellen.
    ble ikke så mye klokere av svaret, men tolker allikevel litt positivt at jeg i det hele tatt fikk svar
    Dere kan se selv hva de svarte meg, har fjernet navn i mailen så satser at det er ok å legge ut her
    Thank you for your e-mail.

We are sorry to learn of your concerns, we will raise your query with our design team colleagues in Japan and we will advise on their findings.

We will get back to you as soon as possible.

Thank you,

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 10-08-2011, 15:00
  2. Svar: 1
    Siste melding: 06-22-2011, 22:27
  3. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 12-23-2010, 07:53