Merkelig fokusproblem BENQ W1300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Merkelig fokusproblem BENQ W1300

Jeg har et oppsett her som består av W1300 og DIY rammelerret på 104" i 16:9 format. Avstand fra linse til lerret er ca 3.5 meter. Montering er nøye oppmålt slik at senter på linsa (som er offset på selve projektoren) er akkurat i senter på lerret, så det skulle ikke gi noen issues.

Men saken er at jeg ikke får bra fokus på begge sider av lerretet. Man kan diale det inn så det er skarpt på ene eller andre siden, men da er det ute av fokus på motstående side.. Dette har plaget litt, men jeg tenkte som så at et eller annet er noen millimeter eller kanskje en centimeter ute av alignment..

Men akkurat nå tok jeg et hvitt papirark for å se om det måtte flyttes fremover eller bakover for å få likt fokus på begge sider (om det hadde vært en liten justering på lerretet som hadde gjort susen). Og når det er så skarp som jeg får det på høyre side, så må papiret over en meter nærmere projektor for å få det like skarpt på venstre side!! Her er noe riv ruskende galt.. Noen som har vært borti noe lignende før?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat det du beskriver, men min første billige optoma projektor hadde et dårlig fokus i øvre høyre og nedre venstre hjørne.
    Ikke så ille kanskje som du beskriver.

Det er vel rett og slett slikt som kalles dårlig optikk og er det ille så hadde jeg ment dette var grunnlag til og få ordnet på garanti\reklamasjon.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Tor Torden, krev utbedring eller omlevering av projektor.

BenQ Nordic - Norge - Sverige - Suomi - Danmark | Support - Contact Us - Service & Warranty

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er innenfor garanti, da er det like greit å gå rett til produsent istedenfor der den er kjøpt (elkjøp)? Ny i november i fjor.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp må jo bare sende den videre, så du sparer nok mye tid på å ta det direkte med BenQ

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2015
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O Vis post
    Jeg har et oppsett her som består av W1300 og DIY rammelerret på 104" i 16:9 format. Avstand fra linse til lerret er ca 3.5 meter. Montering er nøye oppmålt slik at senter på linsa (som er offset på selve projektoren) er akkurat i senter på lerret, så det skulle ikke gi noen issues.

Men saken er at jeg ikke får bra fokus på begge sider av lerretet. Man kan diale det inn så det er skarpt på ene eller andre siden, men da er det ute av fokus på motstående side.. Dette har plaget litt, men jeg tenkte som så at et eller annet er noen millimeter eller kanskje en centimeter ute av alignment..

Men akkurat nå tok jeg et hvitt papirark for å se om det måtte flyttes fremover eller bakover for å få likt fokus på begge sider (om det hadde vært en liten justering på lerretet som hadde gjort susen). Og når det er så skarp som jeg får det på høyre side, så må papiret over en meter nærmere projektor for å få det like skarpt på venstre side!! Her er noe riv ruskende galt.. Noen som har vært borti noe lignende før?
    Hei, har samme problem. Hva ble resultatet her?

Fikk beskjed av Lefdal om å ta kontakt med Benq support direkte.

Lignende tråder

1. 3D problemer med BenQ w1300
    By Ra1zu in forum Generell video
    Svar: 6
    Siste melding: 07-25-2015, 23:06
  2. Benq w1300
    By havaroen in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 03-31-2015, 03:42
  3. BenQ w1300
    By mugaren in forum Digitale projektorer
    Svar: 13