Oppgradering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Oppgradering?

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering?

Sonyen (hw30) begynner å bli ganske sliten nå etter 2200 timer og 1 pærebytte.
    Jeg har tittet litt på x500r, men ser også at hw55 er fin. Men er x500r verdt de ekstra 10tusen? Eller lønner det seg å vente til 4k markedet får roa seg litt

-Patrick
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer little ann på etter hva jeg leser.
    Jvc krever mer av rommet, dens største styrke er sort nivået og native kontrast som skal være ganske mye bedre enn sonyene, men har og litt mindre lysstyrke.

To ting som gjør den mindre passende i lysere omgivelser. Det er vel mindre forskjell i lysstyrke mellom hw30 og x500, men vil nok merke doet nivået.

Jvc sin e-shift skal også være en del bedre enn Sony reality creation.

Også skulle jvc'en ha linseminne og motorisert shift/zoom etc

Kort sagt om man har dedikert rom har jeg ingen tvil om at jvc projektoren er en bedre film projektor.
    Sony er kanskje litt mer flerbruks vennlig med tanke på input lag og spilling etc.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Kommer little ann på etter hva jeg leser.
    Jvc krever mer av rommet, dens største styrke er sort nivået og native kontrast som skal være ganske mye bedre enn sonyene, men har og litt mindre lysstyrke.

To ting som gjør den mindre passende i lysere omgivelser. Det er vel mindre forskjell i lysstyrke mellom hw30 og x500, men vil nok merke doet nivået.

Jvc sin e-shift skal også være en del bedre enn Sony reality creation.

Også skulle jvc'en ha linseminne og motorisert shift/zoom etc

Kort sagt om man har dedikert rom har jeg ingen tvil om at jvc projektoren er en bedre film projektor.
    Sony er kanskje litt mer flerbruks vennlig med tanke på input lag og spilling etc.
    Okei. Takk for svar
    Ja er eget dedikert rom til film. Med mørke vegger og tak. 100" dynagrey V5
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90 Vis post
    Okei. Takk for svar
    Ja er eget dedikert rom til film. Med mørke vegger og tak. 100" dynagrey V5
    Jeg har både HW55 og X500 og det spørs hva du skal bruke projektoren til. Er det kun til film og TV serier er X500 overlegen, skal du spille og se mye sport på TV er HW55 overlegen. Lysstyrke på disse er omtrent lik, begge er omtrent lydløse i lav lampespenning mens JVC bråker noe mer enn Sony i høy. Sony er best i sine prekalibrerte innstillinger i høy lampespenning, men JVC er bra i både høy og lav. Begge trenger kalibrering for å yte sitt beste akkurat som alle projektorer. Jeg bruker ikke e-shift på min X500 da jeg syns bildet blir hakket bedre uten, men det er smak og behag. Med HW55 er du "nødt" til å bruke RC da linsen på denne er dårlig noe som resulterer i et veldig soft bilde uten, men du er nødt til å tone ned innstillingene betraktelig da default innstillingene er alt for aggressive noe som resulterer i et overprosessert bilde med bl.a edge enhancement. Sonys motionflow er meget bra hvis du liker FI, JVC sin fungerer, men har noen grelle artifakter som viser seg som vertikal banding in enkelte scener (sjelden) derfor bruker jeg ikke JVCs FI som heter CMD. Hadde det ikke vært for denne bandingen hadde jeg brukt CMD da den er meget god bortsett fra denne artifakten.

Med 100" lerret kan du fint bruke lav lampespenning, men hadde vurdert hvitt lerret i et dedikert rom hvis du har kontroll på lys og refleksjoner (spesielt hvis du går for JVC). Jeg byttet akkurat til hvit duk i min kino og kommer ikke til å gå tilbake til dnp Supernova så lenge jeg har JVC projektor da denne har et helt fantastisk sortnivå selv med 1.3 gain hvit duk.
    Sist endret av Andreas21; 06-17-2015 kl 08:09
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Jeg har både HW55 og X500 og det spørs hva du skal bruke projektoren til. Er det kun til film og TV serier er X500 overlegen, skal du spille og se mye sport på TV er HW55 overlegen. Lysstyrke på disse er omtrent lik, begge er omtrent lydløse i lav lampespenning mens JVC bråker noe mer enn Sony i høy. Sony er best i sine prekalibrerte innstillinger i høy lampespenning, men JVC er bra i både høy og lav. Begge trenger kalibrering for å yte sitt beste akkurat som alle projektorer. Jeg bruker ikke e-shift på min X500 da jeg syns bildet blir hakket bedre uten, men det er smak og behag. Med HW55 er du "nødt" til å bruke RC da linsen på denne er dårlig noe som resulterer i et veldig soft bilde uten, men du er nødt til å tone ned innstillingene betraktelig da default innstillingene er alt for aggressive noe som resulterer i et overprosessert bilde med bl.a edge enhancement. Sonys motionflow er meget bra hvis du liker FI, JVC sin fungerer, men har noen grelle artifakter som viser seg som vertikal banding in enkelte scener (sjelden) derfor bruker jeg ikke JVCs FI som heter CMD. Hadde det ikke vært for denne bandingen hadde jeg brukt CMD da den er meget god bortsett fra denne artifakten.

Med 100" lerret kan du fint bruke lav lampespenning, men hadde vurdert hvitt lerret i et dedikert rom hvis du har kontroll på lys og refleksjoner (spesielt hvis du går for JVC). Jeg byttet akkurat til hvit duk i min kino og kommer ikke til å gå tilbake til dnp Supernova så lenge jeg har JVC projektor da denne har et helt fantastisk sortnivå selv med 1.3 gain hvit duk.
    Takk for godt svar. Den vil i all hovedsak bli brukt til film, men litt motor og ishockey i ny og ne.
    Lerret er akkkuratt nytt så hadde ikke planer om å bytte det egentlig. Jeg har i overkant av 5m kastelengde mulighet dagens takfeste er montert rundt 4.5 som passer hw55. Jvc trenger jo eget så da kan jeg justere evt. Projektoren vil uansett bli bestilt med full kalibrering.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kjøpte jeg HW55 Satse på at vi blir fornøyd. Siden det både var fri frakt og fri kalibrering så var valget greit for en bra pj

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90 Vis post
    Da kjøpte jeg HW55 Satse på at vi blir fornøyd. Siden det både var fri frakt og fri kalibrering så var valget greit for en bra pj
    Du blir nok fornøyd med det valget. Utrolig mye god projektor for pengene.

Pål

Lignende tråder

1. oppgradering av B&W 686
    By sulamit in forum Høyttalere
    Svar: 2
    Siste melding: 12-09-2011, 13:51
  2. oppgradering
    By norpimp in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 01-31-2006, 15:03
  3. Ny oppgradering
    By andertol in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 3
    Siste melding: 06-15-2005, 14:37
  4. oppgradering
    By Tommy220 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 10-29-2004, 07:06
  5. Oppgradering ?
    By Fjaslokt in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 10-24-2004, 23:42

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg