Pæren eksploderte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pæren eksploderte

Pæren i min BenQ W7000+ eksploderte plutselig uten at det har kommet noen varsel om å skifte pære. Det er nå glassbiter overalt inne i projektoren. Dette er en DLP projektor.
    Noen som har erfart noe lignende, og evt. vet om det er noen vits i å reparere den? Regner med det blir dyrt med rensing etc. Mulig andre komponenter enn pæren også er gått heden?

Frode

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ffoss01 Vis post
    Pæren i min BenQ W7000+ eksploderte plutselig uten at det har kommet noen varsel om å skifte pære. Det er nå glassbiter overalt inne i projektoren. Dette er en DLP projektor.
    Noen som har erfart noe lignende, og evt. vet om det er noen vits i å reparere den? Regner med det blir dyrt med rensing etc. Mulig andre komponenter enn pæren også er gått heden?

Frode
    Husk du har 5 års reklamasjonsrett mot fabrikasjonsfeil. Dette skal vel normalt ikke kunne skje uten at det er en produksjonsfeil på pæren og da dekkes og følgeskader som rep at projektor etter det jeg vet...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du byttet pæren selv noen gang?

Det kan være viktig hvis det skal reklameres. Hvis ikke så er det produksjonsfeil, og er du innen for dine 5 år, så skal det dekkes.
    Men hvis du har byttet selv, og gjort en feil så kan det hende du får regningen. Feilen enkelte gjør når de bytter slike pærer (og f.eks. standard halogen lyspærer) er at de tar på dem med fingrene. Da kommer det fettflekker på glasset, og faren for at de kan eksplodere er der.

Pæren vil aldri eksplodere selv om den er gåen og burte byttes, da bare vil den slukke til slutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke vært skiftet pære på denne nei.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pæren eksploderte i min Sony VW50, kjøpt ny av meg på Sony Center og aldri åpnet eller engang flyttet på etter dagen den var skrudd opp i takfestet. Den gikk riktignok godt over 4000 timer før det skjedde, men den gikk med en smell - og pærehuset var fullt i glasskår.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info så har jeg fått utmerket service hos BenQ. Projektoren er over 3 år nå. Garantitiden på pæren er kun ett år, så den må jeg betale selv, samt at jeg må ta kostnaden med å sende den inn til service. Alt annet, som rensing, evt. utbedring av følgeskader, samt frakt til meg, dekkes av BenQ. Riktig bra service og oppfølging fra BenQ synes jeg. Venter på å få den tilbake.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ffoss Vis post
    Til info så har jeg fått utmerket service hos BenQ. Projektoren er over 3 år nå. Garantitiden på pæren er kun ett år, så den må jeg betale selv, samt at jeg må ta kostnaden med å sende den inn til service. Alt annet, som rensing, evt. utbedring av følgeskader, samt frakt til meg, dekkes av BenQ. Riktig bra service og oppfølging fra BenQ synes jeg. Venter på å få den tilbake.
    Sann skal det være !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Lignende tråder

1. NAD forsterkeren eksploderte den gitt.
    By CoffeeAddict in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 08-18-2012, 11:55
  2. LCD TV Eksploderte..
    By paddings in forum TV-apparater
    Svar: 16
    Siste melding: 01-05-2012, 23:19
  3. Sliter med at pæren blinker på X1
    By Carpo in forum Digitale projektorer
    Svar: 6
    Siste melding: 12-11-2004, 03:32
  4. Eksploderte!