Ny PJ verdt det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny PJ verdt det?

Jeg har i dag en aldrende Gorm-kalibrert Epson TW-5500. Er godt fornøyd med bildet, men man ønsker jo alltids noe bedre. Har nå ganske lite lys igjen i pære nummer to (totalt ca 4000 timer på 4 år).

Jeg bruker den i et ganske lyst rom (med god lyskontroll) mot et grått 106" lerret. Bruksområdet er alt fra vanlig TV (20%), sport (fotball) (30%), ps4-spill (10%) og film (40%).

Hvilke projectorer bør jeg i så fall se på? Sony HW-55 ser ut som et godt alternativ, men den er jo ganske gammel (Nov 2013). 4K ser ut til å la vente på seg i et anstendig prisnivå (rundt 20k), men er uten noen kilder ikke spesielt viktig uansett.

Epson 9200 ser ut til ha mye lys og får ok kritikk, men hvor mye bedre bilde enn en TW5500 vil den kunne gi i 2D? Ser også at 9200 har fått en del kritikk for støy (fra iris og generelt), dette varierer vel fra eksemplar til eksemplar. Hadde tidligere en tw5000 hvor dette var et ganske stort irritasjonsmoment.

3D er ikke viktig.

Noen tips? Kommer det noe spennende i år som jeg bør vente på?

Min historikk:
    Epson TW700
    Epson TW5000
    Epson TW5500

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uansett om HW55 har vert på markedet en stund, får du ikke bedre PJ for 20K.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, første jeg vet om som slår hw55 er vel jvc X500 og den er vel mer en dedikert film projektor og trenger gjerne mørke omgivelser for og få utnyttet sort nivået, så jeg ser på hw55 som en veldig god flerbruks projektor, lav støy, lav input lag for spilling.

Grunnen til at hw55 enda er i salg er rett og slett at sony har her en projektor plattform som ikke trenger oppdatering før de får ned prisen på 4K/UHD men dette krever fortsatt optikk som jeg tviler kan gjøres billig nok for dette pris segmentet og ellers rett og slett siden sony er de eneste med 4k projektorerer å ønsker og holde prisen litt høy enda på disse.

Har en hw50 selv og er meget fornøyd, sort nivået kunne kanskje verdt bedre men det er ikke noe dårligere enn på plasma tven selv om bildet et nesten 4x større.
    Sist endret av TorTorden; 03-09-2015 kl 14:04
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk selv fra TW5000 til TW9000 og det var et stort skritt fremover på alle punkter. (Det var i en stue med hvitt tak og grå vegger.) Tror du vil få wow effekten (i 2D) av en oppgradering, enten du går for 9200 eller hw55, men hvis du egentlig er fornøyd som du sier, hvorfor ikke vente så lenge som mulig. Hva er det du saver mest eller ønsker først og fremst å få ut av en oppgradering, er jo verd å tenke på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du godt fornøyd ville jeg bare venta. Selv om HW55 er rimelig nå, ser jeg ikke for meg at den blir noe dyrere. Den koster under 20.000 på både komplett, hifi klubben og avshop nå så det "tilbudet" avshop kjører tror jeg er den nye permanente prisen.

Skal du kjøpe ville jeg helt klart valgt avshop fremfor de to andre. Komplett ville jeg i allefall styrt langt unna.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Er du godt fornøyd ville jeg bare venta. Selv om HW55 er rimelig nå, ser jeg ikke for meg at den blir noe dyrere. Den koster under 20.000 på både komplett, hifi klubben og avshop nå så det "tilbudet" avshop kjører tror jeg er den nye permanente prisen.

Skal du kjøpe ville jeg helt klart valgt avshop fremfor de to andre. Komplett ville jeg i allefall styrt langt unna.
    Er komplett dårlige på service? Lurer litt på å bestille en asus bærbar fra komplett, men ikke vis de har dårlig kundebehandling og service
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar folkens!

Jeg kommer nok til å vente litt, ny pære gir faktisk også en liten wow-effekt (har en ekstra liggende, kjøpte ny uten å kjenne til pæregarantien). Jeg har mye bedre bilde første 700 timer enn resterende frem til ca. 2000 hvor den er ganske ubrukelig.

Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Er komplett dårlige på service? Lurer litt på å bestille en asus bærbar fra komplett, men ikke vis de har dårlig kundebehandling og service
    Jeg har handlet mye fra Komplett og har kun opplevd god service. Ville vært forsiktig med Asus...

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,takk for svar. Langt utenfor trådtema,men hvilke merke anbefales i 8-10 klassen?
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke opplevd noe problem med komplett nei, og har handlet der både mye og lenge.

Asus er vel og helt ok, synes sånn sett det er lite som skiller produsentene på den måte, alt kommer ut av de samme fabrikkene stort sett uansett, så det blir nesten bare liten forskjell i kabinettet og logo.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Har ikke opplevd noe problem med komplett nei, og har handlet der både mye og lenge.

Asus er vel og helt ok, synes sånn sett det er lite som skiller produsentene på den måte, alt kommer ut av de samme fabrikkene stort sett uansett, så det blir nesten bare liten forskjell i kabinettet og logo.
    Jepp det stemmer sikkert. Husker Asus som veldig svake på byggkvalitet for noen år siden, men det kan ha blitt bedre. Andre fora vet mer om dette

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo veldig ot men.

Jeg har hatt masse problemer med Komplett. Ved flere anledninger. Ekstremt dårlige på å gi tilbakemeldinger når varer blir forsinket. Antatt leveringstid for varer som ikke er på lager virker som er ren gjetting. Venta 8 uker på en RAID kontroller som skulle ta 3, bare for å få beskjed om at de ikke visste når den kunne leveres. Fikk PS4 leveranse flyttet to mnd. Uten å få beskjed hverken på e-post eller websidene deres. Det er bare to av mange eksempler. De er helt håpløse.

Jeg ville vært svært varsom med å bestille noe derfra. I allefall om det finnes alternativer.

Lignende tråder

1. Svar: 3
    Siste melding: 02-14-2015, 11:54
  2. Hva er det verdt?
    By danieln in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 02-19-2012, 01:38
  3. Hva er de verdt?
    By Fank370 in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 01-03-2011, 17:08
  4. Er det verdt det?