Ny PJ, linsefeil ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
  1. #1
    Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Ny PJ, linsefeil ?

    Har nettopp satt opp en ny Benq W1300 men er liksom ikke helt fornøyd med en lysende flekk på bilde ....

    Er dette noe som jeg kan gjøre noe med eller er det bare å sende den i retur og håpe på en ny ?

    Pip

    Og hvordan får jeg til å vise bilder i posten og ikke bare som en link ???


    Ny PJ, linsefeil ?-dsc_0016-jpgNy PJ, linsefeil ?-dsc_0017-jpg

    Edit, fikset tittel.
    Sist endret av Pip; 02-28-2015 kl 12:16

  2. #2
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du sjekket linsen?

  3. #3
    Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ser ingenting galt med linsen, prøvde å stille fokus og da flytter den seg ikke, men endrer seg på samme måte som bilde ( blir uklart )

  4. #4
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan være noe støv, hårballer etc inni optikken i projektoren.

    Jeg hadde klagd og returnert.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

  5. #5
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde noe lignende og som viste seg å være rusk som var på innsiden av linsen og som jeg selv fjernet men siden denne er helt ny så er det vel like greit å bare levere den tilbake og få en ny.

  6. #6
    Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor Vis post
    Jeg hadde noe lignende og som viste seg å være rusk som var på innsiden av linsen og som jeg selv fjernet men siden denne er helt ny så er det vel like greit å bare levere den tilbake og få en ny.

    Hvordan fjernet du det? Har en slik flekk på W1300, men siden den er rett utenfor lerretet mitt så har jeg ikke prøvd å gjøre noe med det.
    Min byggetråd

    Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey


  7. #7
    Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne blir nok byttet ja, skal ta en prat med butikken på mandag.
    Hvis de vil reparere så bruker jeg nok retur retten, sender de ny så er det greit.

    Pip

  8. #8
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Willms Vis post
    Hvordan fjernet du det? Har en slik flekk på W1300, men siden den er rett utenfor lerretet mitt så har jeg ikke prøvd å gjøre noe med det.
    Jeg åpnet opp projektoren og fikk renset linsen.

  9. #9
    Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette ble en litt mer traurig sak enn jeg hadde sett for meg.
    Tok kontakt med Komplett der jeg kjøpte den, de viste meg videre til Benq sine nettsider. Hos Benq får jeg beskjed om at jeg ikke får ny da de har en " DOA policy" som sier at bare sendes ny innen 14 dager etter kjøp, og her er det mine problemer begynner for jeg mener de 14 dagene ikke kan starte før varen faktisk er mulig for meg å få i hende, Benq mener de 14 dagene starter i det man trykker kjøp i nettbutikken. Har nå sendt de en mail med link til sporingsdetaljer slik at de kan se når varen var tilgjengelig for meg og samtidig sagt at dersom jeg ikke får en ny enhet så kommer jeg heller til å benytte meg av 45 dagers åpent kjøp hos Komplett, så får heller de krangle med Benq om hva som skal skje med boksen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •