Benq W1300 contrast, brightness problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq W1300 contrast, brightness problemer

Har for en stund siden sendt inn Benq W1300 til service pga. diverse issues.
    Lysere sirkler på sort bilde osv..

Men et annet issue som plager meg aller mest er muligheten for å justere brightness og contrast.
    Jeg bruker en dvd fra Monster får å kalibrere projektoren.

Når jeg justere brightness så henter den ikke ut sort detaljene men i stedet så vasker den ut bildet og bilde blir bare gråere.
    Når jeg justerere contrast så skjer det samme, den klarer ikke å hente ut verdiene i det hvite og istedenfor vasker den bare ut bildet..

Jeg har en Anthem MRX 500 og med den så kan jeg justere brightness/contrast, prøvde å justere nivåene der og vips så kom detaljene frem som jeg prøvde og få til med projektoren.

Jeg ringte nettopp inn til Benq for å høre hvordan det gikk og fikk beskjed at de skulle legge på en slags beskyttelse får og unngå og få støv osv på innsiden på linsa.

Men angående brightness og contrast så fant de ikke noe feil der og mente at det var reciveren min som gjorde dette... Igjen måtte jeg forklare at det er ikke tilfellet fordi jeg også har prøvd å sette projektoren rett i PS4 og har det samme problemet der..

Så jeg må nesten høre med andre som har Benq W1300 om de har noen lignende problemer, om dette er en feil fra Benq eller om det er et engangs tilfelle?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om du har klipping av signalet på linenivå? Kan det være Anthem-en din som klipper ved under 16, og over 235 når brightness og kontrast står i "null-posisjon" ?

I og med at du får tilgang til "sortere enn sort" og "hvitere enn hvitt" når du justerer brightness og kontrast på linjenivå (før projektoren), så er det jo ikke projektoren det er feil på. Hva er HDMI-level satt til i PS4, og er receiveren satt til HDMI pass through?
    Sist endret av Gorm; 02-14-2015 kl 09:25

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Gorm!

Takk for svar
    Vanskelig å si om det er Anthemen eller Projektoren når jeg får det samme resultatet om jeg plugger Projektoren direkte til PS4 eller igjennom reciver.

På Ps4 står alt på Automatic, reciver hadde jeg litt vanskeligheter med og finne ut av det men eneste stedet jeg fant noe med through var på resoltion, som står også på auto. Hdmi CEC har vært skrudd av. Men har litt vanskeligheter med å finne ut om reciveren er satt til pass through.
    Hva bør det stå på Gorm?

Har ikke fått tilbake Projektoren ennå men forhåpentligvis til uka så får vi se hva som skjer da

Lignende tråder

1. 3D problemer med BenQ w1300
    By Ra1zu in forum Generell video
    Svar: 6
    Siste melding: 07-25-2015, 23:06
  2. BenQ w1300
    By mugaren in forum Digitale projektorer
    Svar: 13
    Siste melding: 12-18-2014, 00:18
  3. BenQ W1300 mot sin storebror BenQ W1500
    By DaButcher in forum Digitale projektorer
    Svar: 1