Støydemping ae500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støydemping ae500

Noen tips for støydemping av ae500??

Begynner å bli lei av "støvsugeren" som henger over hodet mitt når jeg gjør et tappert forsøk på å konsentrere meg om filmen :evil:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste alternativet vil nok være en Hush box. Dette er da en boks projektoren plasseres inni, og som har store stillegående vifter. Man kan enten lage en boks selv, eller bestille ferdig. Bakdelen med de ferdige boksene er at de koster noen tusen.
    Ellers har jeg ikke hørt om noen som har byttet/moddet viftene i AE500.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Det mest stille alternativet vil nok være å plasere projektoren i en Hush box, men jeg stusser litt på at du synes ae500 støyer så fælt,
    den går jo for å være ganske så stillegående med Eco-Mode: 27.0 dB.

Du er sikker på at det ikke er noe galt med kjølesystemet/vifta i den?
    Som du sier er det en støvsuger, luftfilteret skal jo renses for hver 100 time også :wink:

AE500 har til og med en egen vifte instilling som skal settes til høy, når projektoren benyttes i over 1400m høyde over havet og luften er tynnere. Det synes jeg vitner om at kjøle systemet er ganske optimalisert fra konstruktørens side og modifisering viftemessig innvendig ikke er å anbefale for levetiden på komponentene i alle fall.

Andre ting som kan være med på å dempe støynivået noe er å passet på at det er godt med luft og utskifting av luft rundt projektoren, så den ikke suger inn sin egen oppvarmede kjøleluft.

Plassering av ører i forhold til inn og ut luft kanaler, rom temperatur oppunder taket, avstand til sitte posisjon og egenskapene til lyd reflekterende flater, er andre faktorer som spiller inn og kan påvirke støynivået i forskjellige retninger. Mange tak opphengte projektorer har ofte en "hornladet" plassering (som ellers er vanlig for diskant elementene i et PA anlegg) noe som er med på å forsterke støyen ganske kraftig. Kansje det kan være lurt å sjekke noen av disse faktorene før man bruker tid og krefter på en Hush box.

Mvh
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •