Takfeste til W1070+ - null peiling.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takfeste til W1070+ - null peiling.

Hei!

Bestilte meg en w1070+ her om dagen som tidlig bursdags- og julegave. Nå sitter jeg fast med valget av takfeste. Det ser ikke ut som det er noe standard på dette så jeg vil ha hjelp til valg.

Hva er et greit takfeste som ikke kaster den ut av posisjon når jeg skrur den fast? Er det noen som har mulighet for justeringer etter å ha blitt festet?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde være noen som kan foreslå noe spesifikt, men tror de fleste takfestene skal kunne passe.
    Det pleier og følge forskjellige adaptere og feste deler.

Justerings muligheter på selve festet utover enkel rotasjon rundt feste punktet/stangen (som med projektor med side montert optikk kan gi like mange problemer som de løser) kan fort koste litt, fant ut at jeg trengte mye justerings muligheter på min hw50 så da ble det et chief takfeste til hele 3000kr, det er litt mye og bruke for en projektor til 7k i min mening.

Hadde også selv problemet med at takfestet jeg kjøpte til Optomaen ikke passet helt, men en tur til biltema og litt "fiksing" fikk det til.

Det er også fullt mulig og snekre et på egenhånd, er en par interesante løsninger på slikt rundt på nett.

Men kan f.eks komme langt med og legge et papir ark over feste punktet på projektorern, merke av hullene også bruke dette til og borre ut passende hull i en planke så er det bare og finne en måte og f.eks få festet denne planken og projektoren i rett høyde i taket.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kurlzz Vis post
    Hei!

Bestilte meg en w1070+ her om dagen som tidlig bursdags- og julegave. Nå sitter jeg fast med valget av takfeste. Det ser ikke ut som det er noe standard på dette så jeg vil ha hjelp til valg.

Hva er et greit takfeste som ikke kaster den ut av posisjon når jeg skrur den fast? Er det noen som har mulighet for justeringer etter å ha blitt festet?

jeg kjøpte denne.
    https://www.dustinhome.no/product/50...mount-max-10kg

den var veldig enkel.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en W1300, og den er vel meget lik når det kommer til både festepunkter, vekt og linseoffset i forhold til senter. Jeg bruker dette takfestet: https://www.komplett.no/ax-projektor...-axp210/794144 og det funker veldig fint. Lett å finjustere synes jeg.

Klarte mesterstykket å bestille 2stk, så har et ekstra liggende i uåpnet ekse

Lignende tråder

1. Benq W1070 til 5995 inkl takfeste og 10M HDMi kabel i helgen.
    By HPSE in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 2
    Siste melding: 01-30-2014, 13:45
  2. Takfeste til Benq w1070 ?
    By dryasanne in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 01-20-2014, 23:50
  3. HDMI kabel og Takfeste til BenQ w1070
    By HPSE in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 09-15-2013, 10:21
  4. BenQ W1070