HW30, bildet hakker/glipper med Netflix fra Mac

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HW30, bildet hakker/glipper med Netflix fra Mac

Når jeg ser Netflix fra Macen og via Onkyo receiver til Sony HW30 så hakker/glipper bildet. Jeg liker å bruke motionflow men ser ikke ut til å fungere noe særlig fra Netflix. Vil bildet flyte bedre med f.eks. Apple TV?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er et netflix problem dette her siden de alltids skal grov skalere bildet raten til 60hz.

Det vil sånn sett hakke litt uansett hva man har av projektor eller tv.
    Med sony projektoren kan man prøve og gå inn expert menyen "film mode" og sette denne til auto 2 eller av.
    Det fikser absolutt ikke alt men det ble nerkbart bedre og ha denne på av/off med min hw50 og netflix.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er et velkjent problem med Sony prosjektorene virker det som. Jeg har hatt store problemer med det samme på HW50. Det hjalp betydelig å gå over på "film mode", men grunnproblemet er at Netflix ikke føder bildet jevn og Sonyen er spesielt følsomt for dette. Teknisk skyldes dette at Netflix bildet leveres som enten 50p eller 60p, mens filmene som de viser er 24p (og kanskje 25p eller 30p for tv-only produksjoner). Hvorfor Netflix ikke kan endre frameraten under filmer og dermed få perfekt gjengivelse forstår ikke jeg.

Jeg har prøvd Netflix fra PC, PS2, Oppo, og Chromecast. Den som gir klart mykest flyt i bildet (men ikke perfekt) er Chromecast. Derfor vil jeg holde en knapp på Apple TV, men det er kun spekulering.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ifølge de evig lange netflix-trådene på avsforum får man ikke 24fps fra en pc og mac uansett kildematerial, men 60. det samme gjelder playstation, apple tv, chromecast osv. vistnok bare WD live og et par andre apparater jeg ikke husker navnet på.
    noen sier de ikke ser forskjell og andre tror de omsider har fått det til, for senere å finne ut at de ikke har hatt det allikavel.
    så problemet må være noe helt annet når det er så store tvil om hva man ser på..
    Sist endret av einis; 12-14-2014 kl 18:23

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 09-04-2014, 09:36
  2. Netflix hakker bigtime på PS3 -- Råd om ny mediaspiller
    By Midas in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 3
    Siste melding: 01-13-2014, 22:27
  3. Sony hw30 hakker på 3D
    By lowland in forum Digitale projektorer
    Svar: 11
    Siste melding: 11-13-2012, 22:44