Problem med Optoma HD30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Optoma HD30

Hei.
    Kjøpte en Optoma HD30 for noen måneder siden og den fungerer bra når den fungeren. Men i det siste så e det noe merkelig som har begynnt å skje. Kan sitte å sjå film å so kan den det begynne å komme noken kjappe blink der hele bildet blir kvitt. Kan minne om en blits som går av. Den kan også miste bildet slik at den må søke opp igjen signalet å so kan alt vere bra ei lita stund før det skjer igjen.
    Har også begynnt å oppleve at når jeg skal starte en Blu-ray film og da spesielt i 3d at det kjem berre opp "digital snøv" (tenk 20 år tilbake i tid da en måtte drive å søke opp kanaler manuelt og såg berre snøv på bildet før en fann kanalen) lyden kjem fra forsterkeren så den virker. Det var bare å slå av og på projektoren så kom bildet men det skal no gjerne ikkje ver slik. Når en skal slå av en hd30 med fjernkontrollen so kjem der opp ei rute med melding om å trykke en gang til på off for å slå av. Den ruta ser jeg.

Jeg bruker en Ps3 til blu-ray som er ny. den er koblet via en Yamaha RX-A830 og vidare derfra til projektoren. Har også en Xbox360 koblet til å der opplever jeg samme dritten med at det kan komme et blink (blits) og at projektoren må søke opp bilde signalet igjen. har enda ikkje opplevd det med digital snøv enda.

Har prøvd å bytte litt fram og tilbake med hdmi utgangane på yamahaen og projektoren men det virker som at ingen ting hjelp. har også prøvd å bytte hdmi kabla berre for å utelukke det også. Den eine såg ikkje heilt bra ut.

Så spørsmålet er bare om det er fleire som har opplevd dette og om det evt er en reklamasjon.

Har også en fødsel i familien som kan starte når som helst så kan hende jeg er sein med å svare...av naturlege årsaker :P

Mvh Glenn G

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en dårlig HDMI-kabel mellom receiver og projektor

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høyrest ganske logisk ut. får håpe det er så enkelt. Blir litt testing i kveld da tenker jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har no byttet en hdmi kabel og sett guardians of the galaxy i 3d uten problem. Satse på at det bare var det som var problemet. Takk for alt

Lignende tråder

1. Optoma HD30, HD50 eller W1300
    By Sparrk in forum Digitale projektorer
    Svar: 6
    Siste melding: 11-14-2014, 10:23
  2. "Kina briller" til 3D prosjektor (Optoma HD30)
    By danibjor in forum Generell video
    Svar: 3
    Siste melding: 08-09-2014, 13:46
  3. Optoma HD30 eller Benq W1070?
    By Helgeo in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 6
    Siste melding: 11-24-2013, 20:24
  4. Problem med prosjektor(Optoma)
    By erikhelland in forum Generell video
    Svar: 2
    Siste melding: 10-28-2013, 21:28
  5. Rart lampe problem på optoma