Trenger hjelp til å velge projektor.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til å velge projektor.

Hei!

jeg har pusset om et rom i kjelleren som jeg har tenkt å lage til et tv/gaming rom. Men jeg har ikke peiling på projektorer.
    Jeg har ikke store krav på projektoren. Men lite støy hadde vært fint siden det ikke er store rommet. (12 kvm)

men jeg så litt på denne.

CINEMA-Shop.no

hva tror dere ?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såvidt 720p oppløsning og resten av specs er varierer fra feil merket til blank løgn, hadde skydd den projektoren som pesten.

Hadde heller vurdert til den prisen https://www.komplett.no/optoma-3d-dl...-hd141x/822325
    Eller helst økt til https://www.komplett.no/benq-3d-dlp-...r-w1300/811822

Begge disse er full hd med 3d, og langt mer rettet mot faktiskt hjemmekino bruk, den andre kunne kanskje regnes som til nøds lavkostnads møteroms projektor med velidg lav lys styrke.

Hvilket som helst av disse med et rimelig lerret vil gi stort bilde for under 10 laken.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Jeg syntes det var for godt til å være sant. Derfor jeg tenkte å spørre dere her inne på forumet. Dere har nok litt mer peiling enn noen som vil selge dette.
    Hvis det er flere som vil komme med noen forslag til projektorer så bare kom med dem. Maks 6000 kr.

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er rask kan du kanskje få tak i denne: Epson toppmodell selges billig! - FINN Torget

Jeg har samme selv og er storfornøyd. Epson har utmerket service og om jeg leste riktig så er det litt garanti igjen på denne. Linse-skift og stort zoom området gjør den også veldig plasseringsvennlig. Har mange julefilmer klare for 123 tommeren i kjelleren, obligatorisk for å få opp julestemningen i heimen.

Vel og merke ikke topp modell lenger men kanskje en av de mest solgte projektorene til Epson. Samme som powerlight home cinema 8350 i USA som det er skrevet mye om avsforum.

Leste også at den projektoren trenger ny lampe men dette kan du få kjøpt til 1600-1700 med modul. Fremdeles et meget godt kjøp om du får med kvittering.
    Sist endret av regnep; 12-02-2014 kl 23:46

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det vanskelig og ordne denne da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liker ikke å se på sånt i julestria. Lommeboka kommer til å bli tynnere. Jeg får se litt. Men fortsett å kom med linker til forslag.

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har litt tekniske ferdigheter så er det beskrevet på nett hvordan man fjerner støv fra linsene. Bytte av lampe med modul skal være uproblematisk.

Her er fremgangsmåte for støvfjerning. The Offical Epson 8350 Owners Thread - Page 241 - AVS Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok vente til etter jul men tror jeg går for den første som ble projektoren som ble nevnt. Optoma hd141. Litt i min prisklasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er benq w1070 et bra alternativ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har w1070. Anbefaler den. Du blir ikke skuffet. Mest for pengene!
    Jeg også har en mye bedre sonykanon men den koster 3x mer. Men den viser faktisk kun samme filmen;-)
    Benq vil være en utmerket nybegynnerkanon. Skulle ønske jeg kunne fått en slik en på mitt første forsøk.
    Du må være presis med instaleringen, vifta gir litt lyd men ikke irriterende.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror uansett trådstarter gjør lurt i å finne en annen projektor enn den som er spesifisert i første post. Om det ikke er svindel, så er det neppe en veldig god projektor. Når det gjelder projektorer, så er det lurt å holde seg til produkter fra de største produsentene.

I prisklassen opp til 6K, så er det kun brukt som gjelder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men benq 1070 er bra da? Den koster jo 6600 kr. Eller mener du at jeg finner en bedre projektor til en billigere penge på finn.no? Eventuelt hvem?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per nå så ligger det ikke noe interessant på Finn.no, dessverre (jeg bladde gjennom). Det er nok også slik at de som selger brukte projektorer ofte tror de sitter på gull, mens sannheten er at produktet kanskje er fryktelig utdatert.

Hadde det vært meg så hadde jeg nok spart litt lenger og prøvd å finne en brukt Sony-projektor, gjerne HW30 eller nyere.

14. Liker antiloop har likt denne posten
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der med hva som er bra nok, er ingen enkel sak. Selv hadde jeg en Panasonic PT-AE700E i mange år og mente den var fantastisk. Ja, jeg var nesten kry. Jeg mente til og med at det var totalt meningsløst å bruke mer penger på ny prosjektor.

Så fikk jeg meg en Sony HW50 etter mange og tydelige anbefalinger her fra dette forumet. Helt rått! Kan ikke beskrives hvor stort hopp opp i kvalitet det var. Og jeg kan ikke nå forstå hva som fikk meg til å tro at Panasonicen var bra...
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *vill spekulering*
    Tror vi må se en ekte 4k uhd projektor under 30k før det skal havne mange projektorer på brukten faktiskt, de som har blitt solgt i det siste er ofte såpass kurante i bruk enda, men så lite verdt at det kanskje ikke er så mye vits i og selge.

En 3-4 år gammel projektoren i 30k klassen har vel stort sett mistet 2\3 av verdien, og man må som regel sende med ny pære bare for og få solgt og da sitter man kanskje igjen med 6-7000 kr.
    * *

Optoma er litt merkelig nok sett noe ned på her på avforum, de er ellers rundt om i verden ofte sett på som enten jevngodt med Benq, og mange foretrekker bildet på de iforhold til Benq'ene i dette pris sjiktet, uansett de er begge kjente og leverer stort sett alt de sier de skal. De er vel neppe referanse projektorer men det forventes vel ikke i denne pris gruppen heller.

Godt mulig Benq kan tekniskt sett oppnå bedre kalibrert bilde men mange i denne pris gruppen veier kanskje fotball. sport etc vell så mye som film bruk, og her kan nok mer subjektive meninger enn kalibrerings ark bety noe.
    Begge gir stort bilde for pengene og jeg hadde vel kanskje selv her vurdert benq w1300, 1070 begynner og bli noen år gammel, og 1300 har oppgradert bildebehandlings brikkene.

Begge er uansett DLP modeller med billig og fast optikk, skal man flytte lerret på noe vis, må projektoren flyttes fysisk, med andre ord montering er kritiskt og enhver som er vant med noe dyrere vil selvsagt ikke bli helt fornøyd med disse virkelig billige projektorene.

Hadde en Optoma hd100x selv og storkoste meg med den i 2000 timer, byttet til en Sony hw50, og ja det er en villt bedre projektor, men den kostet også da brukt fire ganger mer enn Optoma'en, men måtte til noe slikt før jeg så på oppgraderingen som verdt utgiften, bytte til en benq tror jeg ikke hadde blit så veldig stor forskjell.

Om mulig hadde jeg kanskje tatt og plaget en hifiklubben eller soundgarden butikk i nærheten, de skulle godt mulig ha både Optoma og Benq projektorer til demo, også kjekt og ta med hele famielien for og se om noen er sensitive på den forhatte og hodepine induserende "regnbue effekten".
    Sist endret av TorTorden; 12-03-2014 kl 21:50
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt projektor før. Og siden benq w1070 er i min prisklasse så blir jeg nok ikke skuffet.

Lignende tråder

1. Trenger hjelp med å velge projektor.
    By Zebut in forum Digitale projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 05-06-2012, 17:40
  2. Svar: 39
    Siste melding: 11-29-2010, 15:30
  3. Trenger litt hjelp til å velge Projektor
    By icecone123 in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 05-10-2010, 23:35
  4. Hjelp til å velge projektor