3d på Benq w1300 skuffer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3d på Benq w1300 skuffer

Prøvde noen 3d filmer på projektoren og må si jeg blei veldig skuffet. I forhold til kino er det minimalt med 3d effekt. Ser jo mer dybde i bildet, men savner at bildet "kommer ut" i rommet. Gjelder dette alle projektorer? Brukes det et annet system på kino, eller er det noe som kan stilles inn? Eller er det fordi projektoren er billig?

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenlikner du da de samme filmene? Har en W1300 selv, og det varierer fra film til film hvordan 3D-effekten er. Har masse "in your face"-effekter hvor ting kommer inn i rommet på f.eks. Sammys Eventyr, Madagaskar 3, Grusomme Meg og Star Trek Into Darkness. Merker på mange andre filmer at de du oppnår bare er dybde. Min erfaring er at det er litt som på kino. Spesielt live action-spillefilmer opplever jeg stor sett bare gir meg økt dybde, og det gjelder både på kino og hjemme.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det samme filmene du har sett på kino som på projektoren?
    Det er ikke sånn at alle 3d filmer gir effekt ut av bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så Gravity på kino og så den hjemme i dag. Synes i alle fall den blei "flat" i forhold til hva jeg husker den var på kino. Prøvde også et par andre filmer som jeg ikke har sett tidligere.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du justert 3D offset i bluray spilleren din korrekt i forhold til lerrets-størrelsen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, får se om jeg finner ut av hvordan jeg gjør det

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg enorm erfaring med 3D, men jeg har hatt en 3D tv i noen år (Samsung 63" plasma) som var foret med signal både fra PS3 og HTPC. Det var stort sett bare dybdeeffekt i 3D'en der, at ting gikk innover i tv'en og det som var nærmest deg var på samme avstand som man satt til skjermen. Eneste spillefilmer som hadde "ut av skjermen" effekt var vel noen effekter i My Bloody Valentine, og helt i slutten på Despicable me, der minionene har konkurranse i å komme lengst ut fra kanten.

Men på W1300 så har jeg opplevd 3D'en som at ting kommer så langt ut av skjermen at det føles som man kan ta på objektene når man sitter i sofaen, dvs at de kommer metervis ut av skjermen. Nå var dette på en 3D intro, så den er jo i høyeste grad konstuert sånn, men det får iallfall vist egenskapene til det fulle.

PS: 3D må stilles korrekt på "inverse" i henhold til filen/filmen man ser på - ser at via pc så er det forskjellig fra den ene til den andre filmen.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke se bort ifra at det kan være øynene dine som er problemet her. Jeg har akkurat samme opplevelsen som deg. Avatar på kino var helt fantastisk men hjemme på projektoren var det veldig mye dårligere.

Det viser seg at jeg har redusert dybdesyn og aktiv 3d fungerer dårlig. Tingene som skal komme ut fra lerretet legger seg isteden som et lag forran resten av bildet. Få tak i sammys eventyr for å teste. Der er det mye som kommer langt ut i rommet. Få noen kompiser til å teste.
    Jeg var sikker på at det var noe galt med utstyret mitt men mine kamerater kunne bekrefte at 3d fungerte i aller høyeste grad, men mine øyne klarer ikke å se det.

Lignende tråder

1. 3D problemer med BenQ w1300
    By Ra1zu in forum Generell video
    Svar: 6
    Siste melding: 07-25-2015, 23:06
  2. BenQ W1300 mot sin storebror BenQ W1500
    By DaButcher in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 11-28-2014, 10:27
  3. Løpsk lampetimer? Benq W1300
    By Haakon O in forum Digitale projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 11-17-2014, 08:13
  4. BenQ w1300 vs w7500
    By bassavhengig in forum Digitale projektorer
    Svar: 13
    Siste melding: 11-09-2014, 12:51
  5. Kan jeg bruke BenQ W1300 med rammelerret på 2.35:1??
    By botdvd in forum Digitale projektorer
    Svar: 11
    Siste melding: 09-14-2014, 15:03

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •