Sony HW40 Vs HW55 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eneste jeg tror som trengs og slås av før eventuel justering er vel den automatiske irisen.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg bildemodus Cinema 1
    Contrast ned til 88, fargerommet settes til BT.709, gamma til 2.2 (eller 2,1 om du har lyst rom), reality creation reduserer du til minimum (resolution). Om du opplever at hudtoner har for mye farge, (rødt), så redusert color fra 53 til f.eks 51

Utover dette må du få projektoren kalibrert av noen som kan faget. HW55 er ikke en projektor man kan kalibrere med "leke prober"

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Eneste jeg tror som trengs og slås av før eventuel justering er vel den automatiske irisen.

Men forsvinner da ikke hele poenget med å kjøpe HW55 da?
    Kjøpte jo den for å bruke den i et rom der det kommer til å vær både lyst og mørkt. Gjør ikke den auto irisen at sånt justeres automatisk?

Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Velg bildemodus Cinema 1
    Contrast ned til 88, fargerommet settes til BT.709, gamma til 2.2 (eller 2,1 om du har lyst rom), reality creation reduserer du til minimum (resolution). Om du opplever at hudtoner har for mye farge, (rødt), så redusert color fra 53 til f.eks 51

Utover dette må du få projektoren kalibrert av noen som kan faget. HW55 er ikke en projektor man kan kalibrere med "leke prober"
    Reality creation, er det en bra ting? Første jeg gjorde var å slå den av da det virker som et lag på skjermen så lagte dårligere bilde.

Men hva med å kalibrere prosjektoren med feks bluray'en DVE? Evt hvordan fungerer denne? Har ikke tidligere forstått meg på den.

Men ja proff kalibrering skal jeg absolutt få noen til å utføre. Men tenkte å vente til etter jul.
    Du jobber jo ikke her ikke stavanger? Men var det ikke en annen bruker som gjorde. Lygren eller AK var kanskje brukernavnet om jeg ikke husker feil?
    Sist endret av Marky Mark; 12-18-2014 kl 14:13

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun for kalibreringen man deaktiverer irisen, når man er ferdig så slår man den på igjen
    Den følger forsåvidt ikke lyset ellers i rommet, men bare hvor mye lys det er i selve bildet.

Siden mange av disse kalibrerings mønsterne enten er veldig mørke, veldig lyse, eller begge deler er det best for og få et konsekvent resultat at man deaktiverer irisen under justering av sort og lysnivået. (brightness og contrast)
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vekker denne tråden til live her, mest fordi det ikke er så mye om HW40 i andre tråder.

Et poeng med HW40 vs HW55 er at HW40 har LITT lengre kasteavstand. Jeg har et 92-tommer lerret på 4,4 meter avstand, det fungerer i og for seg kanonbra med min nåværende traver BenQ W5000. Men da jeg lurte på å oppgradere til Sony HW-ettellerannet fant jeg ut at den kaster for kort. Større lerret går ikke i kjellerstuen på grunn av takhøyden, og projektoren står i en spesiallaget nisje med kinoglass med hull til linsen inni veggen (med god lufting vel å merke).

På projectorcentral er det rundt 10-20 cm forskjell i hvert fall. Spørsmålet er egentlig: Er oppgraderingen fra BenQ W5000 til Sony HW40 enorm nok til å ikke bygge om hele rommet for en HE55?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald Vis post
    Jeg vekker denne tråden til live her, mest fordi det ikke er så mye om HW40 i andre tråder.

Et poeng med HW40 vs HW55 er at HW40 har LITT lengre kasteavstand. Jeg har et 92-tommer lerret på 4,4 meter avstand, det fungerer i og for seg kanonbra med min nåværende traver BenQ W5000. Men da jeg lurte på å oppgradere til Sony HW-ettellerannet fant jeg ut at den kaster for kort. Større lerret går ikke i kjellerstuen på grunn av takhøyden, og projektoren står i en spesiallaget nisje med kinoglass med hull til linsen inni veggen (med god lufting vel å merke).

På projectorcentral er det rundt 10-20 cm forskjell i hvert fall. Spørsmålet er egentlig: Er oppgraderingen fra BenQ W5000 til Sony HW40 enorm nok til å ikke bygge om hele rommet for en HE55?
    ....tror ikke HW40 har lenger kasteavstand enn HW55, sannsynligvis bare en feil på projectorcentral. Av erfaring har du også ofte litt buffer på angitte begrensninger på projektorcentral.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald Vis post

Jeg har en HW55 i kjellerstuen med 100" lerret og kasteavstand fra linse til lerret er 3,86m og jeg har litt å gå på i forhold til størrelse.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min magre erfaring og hva jeg leser rundt om, så er de tallene sony stipulerer i manualen og som da projectorcentral og div kalkulatorer bruker veldig trygge tall, så de kan garantere at alle projektorene skal klare kastet innenfor de rammene.

Mange eiere rapporterer at de ofte har en del ekstra zoom og linse skift enn hva som er stipulert i manualene men det er jo ikke garantert og at dette kan variere en del mellom hver enkelt enhet.

Jeg hadde kanskje prøvd meg på og plage avshop eller noe med om de kunne testet en enhet av hver om de klarte dette kastet ditt.
    De snakker jo om at de bruker en et rom til og kalibrere projektorer for folk, men jeg har jo noen mer kjennskap til det enn det.
    Denon AVR-4520 CI

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Sony VPL-HW55
    By Gorm in forum Digitale projektorer
    Svar: 130
    Siste melding: 04-30-2017, 11:39
  2. Epson EH-TW7200 vs Sony VPL-HW40
    By ap in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 06-25-2014, 03:29
  3. JVC X500 vs Sony HW55.