Hjeeeelp!!!! jeg har gått meg vill i PJ skogen....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Opius11 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjeeeelp!!!! jeg har gått meg vill i PJ skogen....

Hei alle sammen,

Budsjett er maks 10K for projektor! Hva skal jeg kjøpe og hadde dere valg brukt eller en ny?

Forutsetninger:

1. Rommet er 5,50 langt, 3,50 bredt. Duk skal henge på kortvegg.
    2. Jeg ser for meg en bildestørrelse 90"-110".
    3. Jeg kan plassere projektor akkurat hvor jeg vil.
    4. 3D er noe forbanna tull! Det er rett og slett det største MØLET som har skjedd i TV verden siden TV'en ble funnet opp! Bra, da har vi avklart det!
    5. All avspilling av materiale skjer fra PC, inkl BR.
    6. Ja, det kommer til å bli spillt PC spill på den, men det er viktigere med bra bilde for film enn at den er 110% for spilling.
    7. Støynivå er viktig! Hvorfor er det ingen som har bygd vannkjøling i PJs?
    8. Hvite matte vegger og tak, men med "mørke" bilder. Altså ikke ett nakent rom. Og nei, det er ikke aktuelt å endre rommet!
    9. Kan stenge 99% av ute-lys ute.

Så det jeg lurer på er om dere hadde valgt en eldre modell brukt, eller en ny, og hvilken?

Jeg har lest og lest og lest og lest, men klarer ikke å bestemme meg for hverken det ene eller det andre. Tror jeg har lest ca. 15 tester på www.projectorcentral.com. Jeg har lest i hvert fall 10 på www.projectorreviews.com. 3-4 på en eller annen tysk side som virket seriøs +++ masse andre sider. Lest masse på forumet her og vel, stort sett støvsugd alt jeg kan komme over.

Jeg har eid to PJs gjennom årene (en del år siden nå) først en Davis DLX 650 - DLP. Senere en Hitachi PJ-TX200 - LCD.

10. Jeg er Sony fan-boy! Har vært det siden jeg var liten og fikk min første Walkman, som var Sony!
    11. Ser at Epson får mye skryt, men har lagt merke til noe som jeg har vanskelig for å godta med de --> 2 selskaper! Ett for Europa og ett for USA med forskjellige modell-navn på samme PJ. Mye kvalitets problemer, og alt for mange like PJs i porteføljen, så det er vanskelig å skille på de forskjellige. Samt modell-serier som går opp og ned og frem og tilbake, makes no sense! 3200 er fortsatt i salg!?!?!? 6100 er fortsatt i salg?!?!?!

Jeg liker ikke selskaper som "prøver" så godt de kan å prisregulere, samt villede markedet gjennom slu taktikker Vel nok om det!

Vær så snill og hjelp meg ut av denne PJ jungelen jeg har rotet meg inn i, som dere klart kan se over... har lest så mye på internetten at jeg har begynt å bli paranoid!?!?!?!?!

Trenger virkelig noen gode ord og litt god veiledning. På forhånd takk!

MVH,
    Opius11 aka. Jon Martin

oooh, PS... 12. Jeg liker naturtro bilder

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 4 projektorer til ca 8k. Og en sony hw30 til 16k, som var helt superb. Nå har jeg en bestilling inne på hw55 og vi gleder oss-25k.
    Uansett hvor bra hw55 blir så er jeg sikker på at min nåværende kanon er den som har gitt oss mest bilde for pengene. Benq1070. Jeg er veldig ømtålig for viftelyd men den har en rolig behagelig vifte som ikke skjærer i ørene. Sonyen hadde jo tilnærmet ingen lyd;-)
    Benq1070 er veldi god til pc og ps3 godt bilde ingen laging og snakke om. Benq imponerer meg med og virke solid og pæren virker enda etter og har passert godt over 2000t. Om den nyere BenQ1080 er bedre vet jeg ingenting om.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar Vis post
    Har hatt 4 projektorer til ca 8k. Og en sony hw30 til 16k, som var helt superb. Nå har jeg en bestilling inne på hw55 og vi gleder oss-25k.
    Uansett hvor bra hw55 blir så er jeg sikker på at min nåværende kanon er den som har gitt oss mest bilde for pengene. Benq1070. Jeg er veldig ømtålig for viftelyd men den har en rolig behagelig vifte som ikke skjærer i ørene. Sonyen hadde jo tilnærmet ingen lyd;-)
    Benq1070 er veldi god til pc og ps3 godt bilde ingen laging og snakke om. Benq imponerer meg med og virke solid og pæren virker enda etter og har passert godt over 2000t. Om den nyere BenQ1080 er bedre vet jeg ingenting om.
    Hei og tusen takk for svar!

Har lest mye bra om 1070'en og spesielt med tanke på prisen. Er dog litt redd for "simpelt bilde" (hvis man kan si det i det hele tatt). Hvordan vil du sammenlikne den med hw30?

MVH,
    Opi11

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1070 er ikke bra i en dedikert rom. alt for mye lys fra projektoren. vifte bråke som en jetfly.
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor Epson TW7300. Lydtransparent lerret 300 dreamscreen V5.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq 1080 er ikke en oppgradering for 1070 men en short throw versjon av 1070 og dens ene og alene grunn til eksistere er fordi den kan lage 100" bilde med under 2m kast eller noe.

Med såpass voksent rom er dette absolutt ikke nødvendig.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også ha sett på Optoma. De lager ok støyvenlige og gode prosjektorer til ok pris. Ikke at det er noe galt med Benq da Ser hi fi klubben kjører Optoma HD26 til 6500 med 92" lerret inkludert om dette skulle være interessangt...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opius11 Vis post
    Hei og tusen takk for svar!

Har lest mye bra om 1070'en og spesielt med tanke på prisen. Er dog litt redd for "simpelt bilde" (hvis man kan si det i det hele tatt). Hvordan vil du sammenlikne den med hw30?

MVH,
    Opi11
    Etter ca950t med hw30 måtte vi levere den inn grunnet pj-havari. Vi måtte bite i det sure eple og ta til takke med noe som passet vår økonomi. Vi sa takk til kreditering av sonyen fikk 8k tilbake pluss Benq1070.
    Når vi omsider hadde hengt opp et nytt feste til denne instalasjonskresne dlp-kanonen satte vi den på. Vi ble veldig fornøyde mtp. bilde og støy. Jeg sitter litt bak men rett under benqen og tåler ikke skjenerende lyd. Værre lyd fra epson tw700 som vi hadde en gang.

Når det gjelder bilde mangler det kontrast og mørke sener er ikke det samme som på hw30. Men vi var veldig fornøyde med det lyse klare bildet. Jeg skal forresten fremdeles bruke Benq1070 til ps3 og alle former for film serier som ikke har bd-kvalitet. Når vi setter på mercedes bildekvalitet...blir det hw55es;-)
    Kan si at det var en super opplevelse og se Avatar i 3D på sony hw30. Har en billigbrille til benq1070 for og prøve 3D--suger bigtime!

Synes dlp virker som solid teknologi som kan brukes uten at man trenger og bytte pære for ofte. Rett og slett mitt valg for under 10k. Men vær oppmerksom på at Benq1070 er kresen når du skal henge den opp.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @haugen

Samtlige dlp projektorerer er kresne, og her er vel faktiskt benq'n hakket bedre enn f.eks optoma siden den kan kunne flytte bildet en cm eller noe.

Når jeg satte opp min gamle optoma endte jeg opp med og montere den først, også bare klaske opp lerret der bildet havnet.
    Dette er vel også ene grunnen til at epson 3200 enda er på markedet siden denne ikke nå kkoster mer enn 8k og har full 90% vertikal linse forskyning.

Jeg har og prøvd dette og bruke otpomaen som en slags gaming projektor for ps3 men jeg syntes bildet bare ble blasst, kontrast løst men verst syntes jeg hele bildet pulserte i en 50hz eller noe, i tillegg var jo bevegelses oppløsning helt horribel iforhold til hva jeg var vant med, hadde jo hatt sony'en en par måneder så er vel noe skada..

Når det er sagt så ender jeg nok snart opp med og bruke hw50 til spilling også, den er jo en veldig god fler bruks projektor siden den har like lavt input lag som en av de raske dlp'ene og veldig stille gående, men et problem er jo med et så stort og bra bilde ser man hvor gammel graffikken på ps3 er.
    Har enda ikke giddet og skaffe ps4, for eneste spillet jeg nesten kunne tenkt meg er gta5 og det har jeg allerede fullført 4 ganger...
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ps3 var skuffende grafikk på stort lerret.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar folkens, og spesielt til Haugesynsar som gadd å svare på mitt oppfølgings spørsmål + grattis med ny Sony

Ut i fra det jeg har fått vite så langt så dropper jeg 1070. Det er sikkert en bra ting for prisen, men jeg merker at jeg rynker litt på nesa når jeg får høre om "ren" bildekvalitet. Jeg er litt for kresen til at jeg tror den funker for meg...

Konklusjonen blir vel at hvis jeg skal få det jeg har lyst på, til prisen jeg har satt, så blir det en brukt.

I så fall, er det noe jeg da skal være ekstra påpasselig med? Noen råd rundt å kjøpe brukt?

Igjen, på forhånd takk!
    Opi11

PS: Sorry for sent svar, tapeten er nå av veggene i rommet PJ skal brukes i. Sparkling neste

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle anbefale deg en brukt hw30 (fra avshop) men den er borte fra sidene deres.
    Råd ang. brukt; pent, lite brukt og jævlig billig

Lignende tråder

1. Gått meg vill i TV-jungelen, noen tips?
    By svortevik in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 02-21-2008, 22:02
  2. Har gått meg vill i kabeljungelen og trenger hjelp!
    By King-Nothing in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 15
    Siste melding: 10-22-2007, 02:14
  3. Visst et tre faller i skogen....
    By Kjeksen in forum Generell chitchat
    Svar: 20
    Siste melding: 07-13-2006, 15:50
  4. Nå er jeg gått meg vill!!
    By Arcam in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 01-02-2006, 23:45
  5. Svar: 21