Hjelp! Prosjektor (muligens) som tar sikringen i rommet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Prosjektor (muligens) som tar sikringen i rommet?

Hei alle sammen.

Håper det er en eller annen kyndig person der ute som kan gi meg litt hjelp eller komme med erfaringer.
    Jeg har en liten hjemmekino hvor jeg har et par stasjonære PCer (dobler som kontor i bakkant) med diverse tilbehør deriblant en Aten Petite KVM switch (https://www.mpx.no/aten-petite-cs682...b-audio/584294) som gjør at jeg kan kjøre 2 PCer med ett sett tastatur, skjerm, mus og høyttalere.
    På kinodelen har jeg diverse med blant annet en Toshiba MT400 PJ.
    Hver gang det er noe som gjør at jeg må plugge ut overspenningsvernet (ofte utført av minstemann som er 1 år...) så ryker sikringen i rommet når jeg plugger det inn igjen. Det er PCene med sitt samt PJen som står på denne kontakten.

Jeg har feilsøkt litt og har kommet frem til at det ikke skjer når PJen er frakoblet.
    Da kan jeg plugge inn og ut stikkontakten av hjertens lyst uten at sikringen går.

I og for seg så er det i utgangspunktet ikke verre enn at jeg må slå på sikringen i skapet igjen, men f**n er at jeg nå har brent 3 av de Aten Petite'ne som hver koster 600 NOK. Og det er SELVSAGT ikke innebygget sikring i disse...

I tillegg kan jeg opplyse at jeg tidligere hadde Toshiba MT400'n i en jordet stikkontakt der vi bodde tidligere.
    Da summet det fryktelig i prosjektoren, så jeg måtte til slutt koble ut jordingen inne i stikken for at den skulle være stille.

Er det noen av dere som har vært borti tilsvarende tilfeller?
    Eller er det noen av dere som har tanker om hva det kan være som forårsaker dette??
    Jeg blir gal...

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her var det mye å vurdere.... Er det jorede stikk? Er kursen jordet i Sikringsskapet? Når du sier overspenningsvern er det snakk om i Sikringsskapet eller har du en skjøteledning med dette innebygd? Hvor stor et kursen til rommet? hvor mange watt trekker pc'ene plus alt annet du har tilkoblet? Skjer dette når kun projektoren er på?

Lignende tråder

1. Hvilken prosjektor til akkurat dette rommet?
    By asaf in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 10-14-2013, 16:30
  2. muligens kjøp av Klipsch Rf-82, trenger litt hjelp
    By Hi-Fi Hoston! in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 08-21-2011, 19:01
  3. Hvorfor går sikringen i subben min?? Hjelp!!
    By larserik1000 in forum Høyttalere
    Svar: 2
    Siste melding: 11-25-2006, 22:26
  4. Skal muligens kjøpe prosjektor, men er litt newbie :)
    By lloydsb in forum Digitale projektorer
    Svar: 6
    Siste melding: 11-18-2005, 18:05
  5. prosjektor og lys i rommet?
    By las^se in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 04-07-2004, 20:20

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg