Oppgradere fra Sony WPL-HW10? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop Vis post
    Jeg har hatt HW15, HW30 og har nå HW50 og jeg så på HW 10 før jeg kjøpte HW15 og ja du vil merke store forskjeller i bildekvalitet. Spesielt på bilde dynamikk og sortnivå.
    Hvordan er HW30 contra HW50/55?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet spørsmål: må jeg skifte receiver når jeg kjøper 3D projektor? Kan vel bare kjøre bilde rett gjennom receiveren?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt ann på, for 2d trenger du vel ikke gjøre noe.

For 3d så kan det hende det fungerer og kjøre via receiver selv om den bare har HDMI 1.3, men dette varierer fra modell til modell så man kan egentlig ikke helt vite før man prøver.

Man kan også f.eks bruke en bd spiller med to hdmi utganger, og sende bilde direkte til projektor, ofte rimeligere og skaffe en bd spiller med to utganger enn en helt ny receiver.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Man kan også f.eks bruke en bd spiller med to hdmi utganger, og sende bilde direkte til projektor, ofte rimeligere og skaffe en bd spiller med to utganger enn en helt ny receiver.
    Et godt råd.
    Kanskje du har en anelse om et godt kjøp. Helst det beste;-) Er det nå man kjører Oppo?

Jeg har bestilt meg en HW55. Vil BDspilleren min (PS3) ha noen effekt på bilde om HW55 ikke står på through/straight o.l ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kastet meg inn på prisjakt.no og slo inn 2 hdmi. Kom over denne "gamle" testen ;http://www.lydogbilde.no/test/panasonic-dmp-bdt500

Men fremdeles lurer jeg på prosseserings-jobben/fordelingen mellom BDspiller og kanon?

Edit; ser at jeg kan bevege meg over i dvd-blu-ray spiller tråden også;-)
    Sist endret av Haugesynsar; 10-20-2014 kl 09:52

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bd spiller skal vel egentlig ikke gjøre noe med bildet i det hele tatt, unntakene er jo sånne saker som oppo og jeg har 103d selv.
    Men god bd spiller trenger ikke koste mye. Man finner vel dobbel hdmi på spillere fra 1500kr og kanskje under.

Jeg hadde også en ps3 i starten for bd (fet gammel sak fra tidlig 08) og synes jeg fikk faktiskt klarere bilde og lyd (fete ps3 kan ikke bitstreame lyd) når jeg hoppet på en billig phillips sigarett eske (900kr på elkjøp) og hadde denne inntill oppoen, og den er jo en annen verden i bruk, men jeg kan egentlig ikke si at det er noen stor forskjell på bildet mellom den og phillipsen om jeg setter alle bilde funksjonene i oppoen i 0.

Jeg gikk sånn sett på oppoen for og spille sacd'er, og cd plater igjen, nettverks funksjonene var og innteresante men det var Darbee funksjonen som gjorde at oppo 103d ble det klare valget, man kan kjøpe darbee ved siden av, men den koster jo nesten 3k.
    Jeg hadde allerede sett hvordan darbee effekten fungerte på demo visninger, og spessielt hvor godt den fungerer sammen med sony sin Reality Creation.
    Med det bildet jeg har nå da så er det ikke noe hastverk og få meg 4k, joda vw1000 er merkbart skarpere og har bedre sort nivå men den koster jo også 6x mer enn hw55...

Så ja kan anbefale oppo og spessielt darbee versjonen og syntes min er verdt hver krone, filmer starter på og menyer lastes på 30 sek, ps3 kunne bruke 2-3 minutter på enkelte.
    Vil sånn sett si at for 1080p perioden så må vel oppo være noe av det bedre og finne for ren media nytelse, selv netflix og youtube ser merkbart bedre ut.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh, jeg har ikke vært på forumet på lenge og spør derfor: Hva er derby effekten? Jeg har en Sony 3D spiller , men tror ikke det er 2 HDMI (skal sjekke når jeg kommer hjem). En Oppo spiller koster jo nesten kr 7 000. Da vurderer jeg kanskje heller å kjøpe meg en Yamaha receiver (koster ca kr 10 000 på AV Shop). Er veldig fornøyd med min Onkyo 875, men den begynner å dra på årene.

Ny Blu Ray spiller til kr 1500 med 2 HDM frister mer. Hvor mye bedring i bildet er det å hente på en Oppo? Jeg ser stort sett Blu Ray. En sjelden gang kjører jeg Altibox på projektoren, og en sjelden gang drar jeg frem de gamle HD DVDene mine.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg forstår det så er det en video prosessor som analyserer bilde og øker kontrasten og skarphet uten og tulle med farger og 'vanlig' kant forsterkning (vanlige sharpness filtre).
    Mange liker det, noen synes det er litt lite for hvor mye det koster, effekten er meget subtil men synes den gir absolutt det lille ekstra, og jo større bilde man har jo mer får man ut av denne effekten.

http://darbeevision.com/darblet

Men ja helt, enig så dyr bd spiller er egentlig ganske villt, men jeg bare måtte....
    Men som nevnt, jeg tror en bd spiller til 1500-2000 kan få like rent bilde som oppo'n om oppo'en sine ekstra prosserings effekter null stilles.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sjekket med min Sony S790 3D Blu Ray spiller. Det er 2 HDMI bak, men begge er UT. Den ene er Video og audio), mens den andre står det bare auio på. Jeg antar at jeg kan koble HDMI 1 (Video) direkte til projektoren mens jeg kan koble HWMI 2 (audio) til receiveren. Da skal jeg vel få lyd og bilde? Utfordringen er de gangene jeg skal se fotball på lerret eller se på HD DVD, men det er så få ganger at jeg kan bare fysisk flytte HDMI kontakten tilbake i receiveren. Dette er ikke en optimal løsning, men jeg antar at det fungerer inntil jeg bestemmer om jeg skal skifte receiver. Har lenge vært sugen på en Yamaha, men vet ikke om denne leverer bedre enn Onkyo.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tanke: Hva om jeg bruker en HDMI switch? Dvs jeg kobler en HDMI fra "ut" på receiveren og inn i HDMI switchen. Jeg kobler HDMI fra Blu Ray inn i switchen. HDMI ut på switchen går til projktoren. Hvis jeg skal se på TV, HD DVD, etc, så kjører jeg via receiveren og hvis jeg bruker Blu Ray så kjører jeg bilde rett fra Blu Ray spilleren via HDMI switch. Dette vil vel funke?
    Sist endret av Gorm; 10-20-2014 kl 23:33

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar Vis post
    Okeida, da blir det Sony! Kona vil heller ikke ha hw40, hun snakker om og tatovere hw55 om jeg ikke kjøper den...

Kona danser og jubler, føler vi har et slags rollebytte her hjemme. Hun presser på for og oppgradere kinoen. Twilight zone:-)
    Hun har ikke tilfeldigvis en enegget tvilling som er ledig? :-)

Sitat Opprinnelig postet av Alex F Vis post
    En tanke: Hva om jeg bruker en HDMI switch? Dvs jeg kobler en HDMI fra "ut" på receiveren og inn i HDMI switchen. Jeg kobler HDMI fra Blu Ray inn i switchen. HDMI ut på switchen går til projktoren. Hvis jeg skal se på TV, HD DVD, etc, så kjører jeg via receiveren og hvis jeg bruker Blu Ray så kjører jeg bilde rett fra Blu Ray spilleren via HDMI switch. Dette vil vel funke?
    Har litt dårlig erfaring med HDMI-switcher. Blir gjerne mye "blåskjerm" pga HDCP problemer. Mulig jeg bare har uflaks, og at det finnes en perfekt switch der ute?
    Sist endret av Gorm; 10-20-2014 kl 23:36

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren er i hus. Switchen fungerer som den skal. Jeg har splittet HDMI signalet ut fra min Sony BD spiller. Kjører videosignalet direkte til switchen og lyden via receiveren. Switchen står stort sett på "1", dvs videosignalet kommer fra Blu Ray spilleren. Har ikke opplevd noen problemer enda.

Switchen var en billig variant fra Biltema med bare 2 innganger. Holder plenty til mitt bruk.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Sony VPL-HW10 vs Sony HW15 projektor
    By ElDuce in forum Digitale projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 09-14-2010, 17:46
  2. Sony KDL-52W4500 eller Sony VPL-HW10
    By olemj86 in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 02-09-2009, 20:51
  3. Sony Vpl-hw10
    By eksu in forum Produkt -og prisjakt Video