LG RD-JT31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: LG RD-JT31

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG RD-JT31

Hallo hallo

Jeg er ny her og vet egentlig ikke så mye om projektorer annet enn at jeg vil ha en :P

Så jeg lurer på om jeg kan få litt hjelp til å velge projektor, jeg har en LG RD-JT31 på "handa" (viss dere skjønner) og jeg lurer på om denne egner seg til Video, spill og data..

/Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve meg på et lite svar, selv om jeg kansje ikke er den beste til å svare på dette.
    LG RD-JT31 har en lysstyrke på 1100 Ansi og en kontrast på 800:1. Ideelt sett så skal vel en pj, i spill og tv sammenheng, ha ca 2-300 Ansi mindre og omtrent dobbelt så høy kontrast, dvs. ca 1500 eller høyere.
    Dette vil jo ikke si at den er ubrukelig til spill og film sammenheng, kommer helt an på hvor kresen du er på bildet. Du kan f.eks. lese her hva andre syns om den.
    For å oppsumere hele dette sammensuriumet med blabbel, prøve-kikk pj'en og se hva du syns. Liker du den og den passer din lommebok, kjøp den, men husk også at litt research er greit.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Skal du bruke pj'n til film så finn en som har kontrast på 1500:1 minst (DLP) og en lysstyrke rundt 800 AL i eco-modus. Det gir deg best bilde (evne til å vise sort). den du har på handa bør være billig ca. 4000 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Heisann

Skal du bruke pj'n til film så finn en som har kontrast på 1500:1 minst (DLP) og en lysstyrke rundt 800 AL i eco-modus. Det gir deg best bilde (evne til å vise sort). den du har på handa bør være billig ca. 4000 ?
    Den koster 7000. Jeg har fått sendt den(bestemte meg i går kveld). Har gjort litt research på den. Viss den ikke tilfredsstille de kravene jeg stiller så får jeg se om jeg får solgt den å kjøpt meg en benQ PB6100 heller

Takker for hjelpen

/Dag-

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hømm... jt51, som vel er en nyere modell i det minste koster 6990,- ink. mva på komplett.
    jt31 er vel ihvertfall 18 måneder gammel?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst ta prisdiskusjoner i produktjakt kategoriene gutter

Takk,

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, skal i hvertfall få sett hvordan pj'en er og som sagt se om den duger eller ei.

Da er det ikke annet enn å vente.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Dag
    Har denne projen selv (LG31) og bruker den til film og en del spill.
    I forhold til f.eks Benq 6100 så er den atskillig dårligere. det verste er støyen som er MYE høyere en 6100.
    Det andre er regnbuer,her er det mere på LG enn 6100.
    Kontrast er også bedre på 6100.
    Det er også flere justeringer på bildet på 6100 enn på LGen.
    Den virkelige store forcen på LGen er størrelsen. Den er en midt i blinken bærbar presentasjonsprojektor,som også har en fin bæreveske.
    Mvh Jan I

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en ting til.
    LGen har antydning til grønnstikk i bildet,jeg har selv korrigert dette med et FL-Day filter (for å korrigere dette)
    Mvh Jan I

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det masse regnbuer ? :shock: Vill ikke håpe det !

Viss den er så "dårlig" som du hentyder til så får jeg håpe at jeg får solgt den og kjøpt en PB6100

Takker for informasjonen. Vil sende deg en pm viss det er noe jeg lurer på angående den :P

/Dag-

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    huff huff, nå angrer jeg litt på kjøpet av denne. ops: men får se i morgen hvordan den er :wink:

Nå skal jeg starte med lerret.. Kommer kanskje bilder i kveld viss jeg får fikset alt 8)

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har kjøpt den fra en seriøs kjede skal du ikke se bort ifra at du får returnert den. Det ville iallefall jeg ha gjort. Ellers kan jeg trygt anbefale LG RD-JT51. Den har like få, eller mindre, regnbuer enn PB6100, mindre støy og høyere lysstyrke (ja, jeg ser på dette som et pluss da jeg gjerne liker å spille litt XBox med gutta mens lyset er på). Dessuten ser den jævla stilig ut. Har nå kjøpt meg en for andre gang. 8)

Let litt på forumet så skal du lett finne mer enn en tråd hvor jeg, blant andre, har uttalt meg litt fyldigere om den.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Om du har kjøpt den fra en seriøs kjede skal du ikke se bort ifra at du får returnert den. Det ville iallefall jeg ha gjort. Ellers kan jeg trygt anbefale LG RD-JT51. Den har like få, eller mindre, regnbuer enn PB6100, mindre støy og høyere lysstyrke (ja, jeg ser på dette som et pluss da jeg gjerne liker å spille litt XBox med gutta mens lyset er på). Dessuten ser den jævla stilig ut. Har nå kjøpt meg en for andre gang. 8)

Let litt på forumet så skal du lett finne mer enn en tråd hvor jeg, blant andre, har uttalt meg litt fyldigere om den.
    Tror ikke jeg kommer til å sende den tilbake med det første. Får heller se om jeg finner en som er like dum som meg som kjøper en sånn for samme pris.. evt qxl ja :P

Takker for info, blir jo erfaren av dette ja

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder mine ord og lovte dere bilder i kveld av lerettet og det får dere. Vet ikke hvordan selveste duken vil funke, den er litt vel gjennomsiktig ser jeg, men vet ikke hvordan dette vil påvike bilde. Har ingen erfaringer så vet ikke. Det er kanskje litt skevt, men det var ikke de beste plankene heller. Har vel ligget i kjellern siden huset ble bygd(ca 15år)

Projektorn kommer i mårra så da får jeg se om det er noe å ta vare på eller ikke (det gjelder både projektor og lerett) :P

/Dag-

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått projektoren nå? Noen tanker? Sleng gjerne opp et bilde som viser den i action. Det kan gi et noenlunde inntrykk av sortnivå og lysstyrke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Har du fått projektoren nå? Noen tanker? Sleng gjerne opp et bilde som viser den i action. Det kan gi et noenlunde inntrykk av sortnivå og lysstyrke.
    Den første tanken som slo meg da jeg fikk den var: wow ! den var sinnsykt liten

Har fått henta og testa projektorn i vel 4 timer. Har sett en del filmer og der gir den meget bra bilde. Både fargemessig og skarpt bilde. Vil si at svart fargen også er god. Jeg la merke til en god del regnbuer når jeg brukte xboxen til dvd. Men når jeg spilte av fra dataen så jeg ingen. Virker som en okey sak. Får håpe at fargefilter kan fikse fargene i windows viss det er det som er feil

Men jeg har litt problemer når den er koblet til dataen. Fargegjengivelsen er helt elendig og gul er ikke helt gult og det ser ut som den kjører med 16bit eller lavere fargeoppløsning. Noen som vet hvordan jeg fikser det. Har et nvida kort. Får håpe at fargefilter kan fikse fargene i windows viss det er det som er feil.

Jeg kan få opp bilder i morgen. Kameraet er fritt for strøm.

/Dag-

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo

Nå har jeg fått brukt den enda mere og fått et ganske bra inntrykk av den og tror jeg kommer til å ha den en stund regner jeg med.

Har ikke fått noen klare bilder av den i action, men har noen bilder.

http://home.no/zonix/Hjemmekino/

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •