Epson Pro Cinema EH-LS10000 - Laserbasert projektor - annonsert - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  8
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 136
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Absolutt black er med redusert lysstyrke på laser, samt en dynamisk iris (om jeg har forstått Epson rett)?

Er veldig nysgjerrig på prisen for lyskilden jeg? Med tanke på estimert 10K timer (kan sikkert forvente under halvparten før lysstyrken er vesentlig redusert), bør den ikke koste alt for mye? Bør vel holde seg under 3x prisen av UHP, om regnestykket skal gå opp?
    ...spørsmålet er vel om lyskilden kan byttes i det hele tatt uten å sende enheten inn til service?? Er enig i at dette er et viktig aspekt, skal en betale 50k++ for en ny teknologi en ikke har noe praktisk levetidsdata på er det jo veldig viktig med denne type reservedeler. Jeg husker jo hvordan de første 1W LED-downlightsene med "50.000 timers levetid" utartet seg; var jo ikke mer enn et stearinlys igjen etter noen hundre timers drift.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ser det begynner å komme visse omtaler på AVSforum etter CEDIA, men det er lite å hente rundt sortnivå... Det jeg ser de sier er;

1. Ser ut til å være et ren glasslinse
    2. 3D er visstnok veldig bra, lite crosstalk

...ellers ser det ut til at Epson kjører demo i kjent messestil hvilket gjør det vanskelig å vurdere generell bildekvalitet. Mye synsing, noen mener den ser bra ut, men de som ser ut til å vite litt mer om hva de snakker om sier Sonys VW300 så bedre ut.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har Cine4home publisert litt stoff om de nye projektorene fra Epson.
    www.cine4home.de

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser unektelig spennende ut :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    20.000:1 "gjennomsnitt" native kontrast, temmelig heftige tall... Lavt støynivå selv på "full" lampemodus, som da gir ca. 1100AL kalibrert hvilket også er bra, men samtidig også eneste opsjon for folk med store lerreter. Bruker en "øko"-modus var en jo glatt nede i 550AL hvilket ikke er tilstrekkelig... Antatt levetid på lampekilden er selv på høy lampemodus 10.000 timer, og det store spørsmålet; holder lampekilden 10.000 timer eller må en regne med at den egentlig bare holder tilstrekkelig lys i type 5000 timer? De fleste av oss vil sannsynligvis uansett bytte ut projektoren etter 5-10.000 timer, men det er jo uansett et poeng å finne ut hva det vil koste å bytte laserkilden om det skulle oppstå et behov.

Dette med ANSI-kontrast på 270:1 er jo en liten ripe da, her scorer SXRD og DLP bedre, men D-ILA er vel om lag på samme nivå?

Totalt sett må jeg uansett si er jeg overrasket over Cine4Homes test, later virkelig som Epson er tilbake for fullt med LS1000. Native kontrast i størrelsesorden 20.000:1 er jo bl.a. veldig bra...

Spørsmålet er vel kanskje egentlig hvor mye folk legger i laserlyskilden. Jeg bruker jo selv kinoen relativt aktivt til både film og serier nesten hver kveld, men har ikke klart å svi av mer enn 2-300 timer de siste par månedene. Tipper jeg svir av rundt en tusen timer årlig. I så måte vil jo jeg være en typisk kandidat for "laserlys" da jeg slipper å måtte bytte pære en gang årlig, men veldig mange bruker jo kinoen sin mindre enn meg og dermed er det snakk om kanskje bytte av lampe hvert 2. år eller kanskje 3. år, og innen da har jo de fleste av oss uansett kjøpt oss ny projektor!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne projektoren virker jo helt bad-ass, men dessverre vel høy latency. Blir spennende å se om dette er bedre på LS9600.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projector reviews er også på banen
    http://www.projectorreviews.com/epso...jector-review/
    Og melder seg inn i koret, og sier den er kun slått av sony sine native 4k projektorer på en del områder.

Meget meget spennende kan man si, men fortsatt kun prototyper ute til testing.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det har ikke skjedd noe spesielt med denne prosjektøren siden dette? Ikke noe norsk dato, eller noe sånt? Den er akkurat noe av det jeg kunne tenke meg, ifølge testen på Projectorreviews er svartnivået ganske brutalt, samtidig som den har lys nok til å kjøre brukbart i 3D. Det er de to tingene som egentlig betyr mest for meg, miljøskadet som jeg er på svartnivået av CRT-prosjektør og 3D med Avatar og Marvel. Jeg se jo at AVShop har tilbud på JVC DLA-X500R, men jeg vet ikke om den vil være i den samme klassen. Jeg har tenkt på å kjøpe noe litt rimeligere (gjerne brukt) nå og så satse på laser om et par år, når samme kvalitet koster noe mindre. Eller håper jeg på for mye der, så jeg egentlig like godt kan satse på Epsonen først som sist?
    Sist endret av Mastiff; 01-04-2015 kl 10:22

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går rykter på avsforum at den nå er tilbudt av professjonelle hjemmekino konstruktører som en test av produksjonen og skulle komme hos vanlige forhandlere i løpet av første kvartal av 2015.

Men som sagt bare vage rykter. Kunne sikkert skutt en epost til avshop f.eks og spørre om de kanskje vet noe?
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser ikke de forumet, da? Men gjelder det da bare i USA? Jeg tør ikke kjøpe noe så dyrt uten å ha norsk garanti på det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg tror Epson rett og slett sliter med å få produsert opp nok reflektive LCD-paneler nå i første omgang og at dermed denne bottlenecken gir tregere lansering enn en kunne ønsket seg. Alt tilsier jo imidlertid at Epson kommer på banen med disse laserprojektorene så snart de har fått koll på produksjonen, men det blir sånn sett en ren spekulasjon rundt når dette måtte skje.

Når det gjelder LS1000 vs. JVC X500 blir det spennende å se begge i action. Stoler ikke på eksterne anmeldelser, spesielt ikke amerikanske, men cine4home har jo foretatt seg noen objektive målinger som uansett taler svært positivt, bl.a. 17.000 native kontrast. Nå måler som kjent X500en godt over 30.000:1, så sortnivået fra JVCen er nok fremdeles noe de vil gjøre det godt på selv i sammenligning med laserteknologi. Dette gjelder da innhold i bildet vel å merke, Epsons "infinite" begrep er jo selvsagt bare tull da de snakker om "sortnivå" uten innhold, dvs. total nedslukking av hele laser lyskilden. Kjekt mellom scener, får jo sikkert litt CRT-feel for de som har erfart dette, men i praksis uansett verdt veldig lite. I alle tilfelle er 17.000:1 er ekstremt godt tall, og med iris oppå det hele vil nok Epsonen kunne fremstå som svært dynamisk.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, dette er nesten pinlig...men mye av følelsen i "Ringens brorskap", som er en av yndlingsfilmene mine, er ødelagt hvis ikke det er bekmørkt i begynnelsen, når Galadriel begynner på innledningen sin! Så det har en god del å bety for meg. Men selvsagt, hvis det er klart bedre med JVCs prosjektør må jeg jo revurdere. Jeg har kanskje misforstått litt, for da jeg først leste om laserprosjektørene for et år eller så siden var det snakk om at det endelig skulle komme noe med svarnivå som kunne matche CRT. Det var kanskje litt for optimistisk?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff Vis post
    OK, dette er nesten pinlig...men mye av følelsen i "Ringens brorskap", som er en av yndlingsfilmene mine, er ødelagt hvis ikke det er bekmørkt i begynnelsen, når Galadriel begynner på innledningen sin! Så det har en god del å bety for meg. Men selvsagt, hvis det er klart bedre med JVCs prosjektør må jeg jo revurdere. Jeg har kanskje misforstått litt, for da jeg først leste om laserprosjektørene for et år eller så siden var det snakk om at det endelig skulle komme noe med svarnivå som kunne matche CRT. Det var kanskje litt for optimistisk?
    Ja, det er dessverre for optimistisk, 17.000:1 native er laaaangt unna CRT-nivå, men Epsonen har jo en iris som vil dra dette ytterligere ned, men neppe lenger enn 30-40.000:1... Når jeg setter X500en med irisen midtposisjonert (samt aktiv) tipper jeg vi snakker type 50-70.000:1 kontrastnivå, uten å ha målt dette selv, og selv da er det ikke på nivå med CRT. Skal du ha helt nede i CRT-nivå tipper jeg du må opp på type 100.000:1 native + iris...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, det høres vanskelig ut å oppnå det. Eller iallfall dyrt. Sånn omtrent to år gammel bruktbil-dyrt! Skulle nesten vært inne på AVShop og sett på en X500 mens den er på tilbud, men det spørs vel om jeg rekker det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...foreløpig får du faktisk ikke betalt deg til noe bedre sortnivå enn det JVCen presterer... Sonys 4K-modeller er på det området ikke i nærheten av JVC, men 4K-Sonyene er jo på mange andre områder en hel del bedre da! Uansett er dette med sortnivå vanskelig å objektivt fastsette om er godt nok, avhenger av en rekke faktorer - bl.a. størrelse på lerretet og faktisk i stor grad også øyet som ser. Jo eldre en blir, jo mindre følsom blir en for lys i det lavere sjiktet...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaller du meg gammel, din pøbel?! La meg få opplyse deg om at 48 er det nye 29! Jeg har lest meg litt opp, og for meg virker det som om der Sonyene i samme prisklasse har forspranget er på ekte 4K, og det er jo ikke veldig aktuelt på en stund ennå. Netflix i den kvaliteten krever nok mer enn et 6 megabits bredbånd (har ikke fiber hjemme engang, sånn er det å bo på landet). Og utvalget blir vel som med Blu-ray og HD-DVD i starten: Tynt og dyrt!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netflix 4k finnes vel ikke i sony sine projektorer (krever integrerte støtte for applikasjonen, altså enda ingen bd spiller f.eks som har mer enn 1080p) og netflix sin gjennomsnitts bånd bredde for 4k er 15Mb/s.
    Kan nevne at når jeg streamer en 1080p bd rip til oppoen min går det stort sett mellom 40Mb/s og 60Mb/s...
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat. Kvalitet trenger en viss størerlse. Der ser du årsaken til at jeg er bekymret for ungene mine. De er den første generasjonen som faktisk går bakover i bilde- og lydkvalitet ved å se på Netflix på pc-er og mobiler og høre på Spotify på mobiler!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Ja, det er dessverre for optimistisk, 17.000:1 native er laaaangt unna CRT-nivå, men Epsonen har jo en iris som vil dra dette ytterligere ned, men neppe lenger enn 30-40.000:1... Når jeg setter X500en med irisen midtposisjonert (samt aktiv) tipper jeg vi snakker type 50-70.000:1 kontrastnivå, uten å ha målt dette selv, og selv da er det ikke på nivå med CRT. Skal du ha helt nede i CRT-nivå tipper jeg du må opp på type 100.000:1 native + iris...
    Sammenligner man en top CRT som en Cine 9 mot en JVC X500 vil en X500 ha myyye bedre opplevd sortnivå så lenge det er noe info i bildet, Cine 9 vil kun være sortere med 0IRE. Ellers vil X500 fullstendig overkjøre Cine 9 på alt annet som har med bildekvalitet å gjøre. CRT projektorer er desverre helt steinalder og har ikke noe å stille opp med mot en god digital på noe annet enn å vise 0IRE og det har ikke så mye med bildekvalitet å gjøre...

Og X500 med irisen aktivert måler ca 350000:1. Tror Didrik sin X500 målte 38000:1 med irisen helt åpen og nærmere 50000:1 med irisen på 3. Min egen har jeg ikke målt enda.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Lignende tråder

1. OBOS kino: Epson TW1000 ut og Epson TW9100 inn! Hvor stor blir forskjellen?!
    By Noose in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 193
    Siste melding: 11-20-2013, 20:45
  2. Epson Home Cinema 8100
    By ostepoppgutten in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 10-04-2009, 22:33
  3. Tråd: Epson PowerLite Home Cinema 1080
    By Ngogorogoro in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 05-24-2007, 01:11
  4. Epson PowerLite Cinema 400
    By ProZac in forum Digitale projektorer