Epson Pro Cinema EH-LS10000 - Laserbasert projektor - annonsert - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  8
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 136
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    aner ikke. Må være en feil. Er åpen nå

Det er forøvrig representant fra Epson Norge som nevnte våren neste år - om mottakelsen i USA var god

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay. Håper påinfo om eventuell hvit finish og input lag når nda oppheves fullstendig på onsdag?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.projectorcentral.com/epso...tor_review.htm

Da har Projectorcentral postet en full omtale av Epsons nye maskin. Som alltid kan det være greit å ta det som skrives med en teskje salt

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Spennende lesning dette, men det er jo ingen tvil om at Epsons angitte "absolute black" ikke er korrekt - så det blir interessant å se hvor sort denne faktisk klarer å produsere...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projector Central oppgir kontrasten til 1.000.000:1 uten å ha målt noe som helst? Skriver også at sort er "veldig sort", men at det er det også på de fleste andre projektorer? I tillegg baserer de kontrast-tallet sitt på Epsons opplysninger? Hvor er referansen da?
    Hvordan kan Epson finne på å samarbeide med slike tullinger? Virker som om de går for "det trygge", når de har sendt denne projektoren ut til test, fremfor å få konkrete og muligens kritiske tilbakemeldinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker jo svært bra på alle måter. Helt latterlig bra faktisk. Med unntak av input lag som dessverre er helt groteskt høyt og en dealbreaker for min del.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare av nysgjerrighet (siden jeg selv ikke er gamer), hvor lavt bør input lag ligge før det får konsekvenser for spill-ytelsen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør ikke over 40ms. Helst ikke over 20ms. Det vil variere fra spill til spill hvor mye dette har å si naturligvis. Det er ikke bare online multiplayer som påvirkes, selv om disse ofte blir omtalt i denne sammenhengen. Når det er rundt 100 og mer vil det til og med virke unaturlig å spille lokalt ettersom delayet på skjermen da blir unaturlig i forhold til input fra kontrolleren. Kjappe reaksjons-spill som Tekken og Street Fighter er ikke noe særlig å spille, selv lokalt, på trege projektorer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En test til, denne gang fra Art Feierman hos Projectorreviews.com. En mye mer pålitelig kilde.
    http://www.projectorreviews.com/epso...jector-review/

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....interessant det som skrives om sortnivået:

Sitat Opprinnelig postet av Projectorreviews.com
    The Pro Cinema LS10000 has the deepest black levels I’ve seen yet from Epson. From a practical standpoint it does better than Epson’s less expensive UB series, which set the standard for under $4000 projectors several years ago, and those haven’t been bested yet for under that price point, although there’s serious competition.
    I do not believe that this Epson is a match for the projectors with the very best black levels out there. I’m talking about the $8000 and $12000 JVCs, they remain the champs, but, that said, the black level performance is better than the Sony HW55ES and JVC X35, and even Sony’s $15K VW600ES true 4K machine. How it stacks up against Sony’s $27,000 VPL-VW1100ES is a good question, one I expect to answer soon as I’m expecting that Sony to arrive shortly after the Cedia show (9/2014), so I’ll be able to do side by side comparisons.
    Dette er vel kanskje mer på nivå med hva vi (vertfall jeg) forventer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Ballis. Skal bestille meg en testenhet for input lag tenkte jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Kult om du får målt dette. Vil tro at relativt mange er opptatt av dette, spesielt nå "like etter" de nye konsollene har blitt sluppet?
    Jeg ble veldig skuffet over latencyen på denne, men det kan kansje se ut som det enda er håp. Scott Wilkinson skriver i allefall dette:

"
    Some AVS members have asked about input lag for gaming. Both of these projectors offer a Fast mode that minimizes input lag, though the precise measurement has not yet been finalized."

Kansje det fortsatt er håp om at en produksjonsmodell er blitt bedre? Høres jo ellers ut som en veldig bra projektor.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epson Pro Cinema LS1000 & LS9600e

Epson Pro Cinema EH-LS10000 - Laserbasert projektor - annonsert-17662540e1ff7225cc-jpg
    Ser det er litt buzz rundt disse på diverse fora og de vises vel nå på CEDIA, og må si jeg selv er ganske optimistisk rundt disse to laser baserte hjemmekino modellene fra Epson.
    Jeg har ingen Epson kontakter, eller spessielle erfaringer med projektorer men synes det er litt skrallt at det knapt er nevnt noe rundt disse projektorene på Avforum.

Epson Pro Cinema EH-LS10000 - Laserbasert projektor - annonsert-17662540e1ff74870e-jpg

Det er da spesifikt snakk om to modeller med modell betegnelsen Pro Cinema Ls1000, og Pro Cinema 9600, og reflekterende LCOQ (Liquid Crystal On Quarz) paneler, noe som skal være meget likt i virke måte som LCOS og ha kunne da jakte hardt på Sony sine SXRD og JVC sine D-ILA paneler.

Hoved attraksjonen av disse projektorene er at de ikke har pærer i det hele tatt.
    Men lyset og magien skapes av to blå lasere, hvor det ene sendes innom et gult fosfor hjul, til det grønne og røde panelet, mens den andre laseren går direkte til det blå panelet.

Epson Pro Cinema EH-LS10000 - Laserbasert projektor - annonsert-17662540fdcb59c338-jpg

Det som ellers opplyses av specs er slikt som at Ls10000 er målt til 1500 Lumens, ls9600 til 1300 lumen.
    Begge skal ha øyeblikkelig av\på, men mot vanlig er Digital Cinema video modusen visstnok den med mest lyststyrke.
    Med en levetid på lys motoren til ca 30 000 timer i Eco modus, men bare 10 000 timer ved maksimalt lys.
    De skal også ha et bred farge støtte utover DCI farge gamuten faktiskt.

Og istedet for en aktiv iris blir laserne modulert direkte, og enkelte påstår dette gir den nesten uendelige kontrast nivåer, men vi vet jo hvor lite kontrast verdier egentlig betyr.

I listen av andre ting som bør nevnes er at disse implenterer en 4k pixel shift lignende JVC sin e-shift teknologi for 1080p kilder, men godtar også 4k signaler, og skal kunne støtte 4k input med faktiskt HDCP 2.2, men HDMI porten er bare 10.2Gbps kapabel.

Angående optikken, vil denne ha motorisert zoom med opptil 10 minne plasser med lens-shift verdier på ±90% i vertikalt og ±40% horisontalt.

Prisen på LS10000 er sålangt spesifisert til "under $8000 " og LS9600 har ikke fastsatt pris enda men vil være noe rimeligere

Projector Central har allerede hatt en innom og postet en anmeldelse og om hva de sier om denne stemmer, noe jeg ikke har noen grunn til og betvile, så stiller Epson nå en meget hard konkurannse til Sony sin vw300 som ligger i omtrent det samme pris siktet, om ikke dyrere.

Oppsumert:
    Laser projektor med øyeblikkelig av\på
    bredt farge spekter med høy dynamisk kontrast, ingen iris men laserne sitt lys utbytte reguleres direkte.
    1500 Lumen på topp modellen til <$8000, 1300 Lumen på den litt rimeligere.
    10 000 - 30 000 timers livstid varierende av bruk, med en lyskilde som skal aldres uniformt.
    Støy nivå på 19DB.
    Tettere pixel strukter fra LCOQ paneler enn vanlige LCD.
    Og en spill modus med rapportert opptil 56ms forsinkelse.

Projector central sin anmeldelse kan finnes her :
    http://www.projectorcentral.com/epson_ls10000_projector_review.htm
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Epson Pro Cinema EH-LS10000 - Laserbasert projektor - annonsert-17662540e1ff74870e-jpg   Epson Pro Cinema EH-LS10000 - Laserbasert projektor - annonsert-17662540e1ff7225cc-jpg   Epson Pro Cinema EH-LS10000 - Laserbasert projektor - annonsert-17662540fdcb59c338-jpg  
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spennende! Denne typen projektorer har vel også potensial til å bli veldig små og lette med tiden pga. skyhøy effektivitet og lav varmeutvikling. Er det laser som skal redde projektormarkedet?

Edit: Dette innlegget kan virke litt rart, men jeg skrev det til TorTorden sin tråd da den var ny (før sammenslåing).
    Sist endret av eha; 09-11-2014 kl 21:20

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser lovende ut, får håpe noen flere eksperter får sjekket den ut snart.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Som tidligere nevnt er dette uten tvil en svært spennende utvikling og kan også være det som skal til for at projektoren holder sin plass i kinoen selv nå som OLED og annen avansert bildeteknologi gjør sin entré i markedet for store skjermer.

Det jeg imidlertid leser fra omtalene som foreligger så langt er at "absolute black" nok er å strekke strikken litt vel langt... Ettersom lyskilden skal via en chip må det nødvendigvis produseres noe strølys - da gjerne avhengig av den angitte brikkens evne til å sperre av lyset selvsagt, samt gjerne også polariseringsfilterets effektivitet. En fordel jeg har forstått laser kan ha, er at lyset blir svært direktivt og dermed får polariseringsfilteret en langt enklere jobb. Basert på de tilbakemeldingene jeg har lest så langt ligger sortnivået noe over Sonys HW55, men bak JVCs X500, trolig i type 10.000:1 native-"neighborhood". Dette må imidlertid verifiseres, antar det blir rapportert tilbake om dette på CEDIA.

Potensialet med laser som lyskilde er jo sannsynligvis svært stor. Både dette med potensielt lysstyrke, sortnivå som følge av retningsbestemt lys og dermed mer effektive polariseringsfiltre, levetid og lavt støynivå er vesentlige momenter. Gleder meg til å teste et ex., men minner om at det veldig lett blir hype når laser er inne i bildet samt at amerikanere har en lei tendens av å "ta av" litt vel mye når de får presentert denne type produkter... Får håpe Epson får skaffet et ex som sendes Gorm med det første!
    Sist endret av lygren; 09-12-2014 kl 13:05

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale at man tar det PC skriver sammen med en stor klype salt. Evan Powell er, i min bok, svært lite troverdig.

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post

Projector Central har allerede hatt en innom og postet en anmeldelse og om hva de sier om denne stemmer, noe jeg ikke har noen grunn til og betvile, så stiller Epson nå en meget hard konkurannse til Sony sin vw300 som ligger i omtrent det samme pris siktet, om ikke dyrere.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det var her tråden jeg startet tok veien, stussa litt på det :-P

Og absolutt som ak sier projector central og andre kilder på nett er noe og ta med en klype salt. Og det er vel kanskje et hint om hvor vennlig han er med industrien når han har hatt en prototyp enhet til testing før de fleste andre har i det hele tatt fått en demonstrasjon.

Som sagt vi venter her på berget venter i spenning til Gorm for lekt med den.

Angående absolute black så skjønte jeg dette slik at de ved en et helt sort bilde kunne direkte slå av laserne, som LED og f.eks plasma tven min gjør ved og deaktivere panelet og det er noe jeg virkelig håper vi i såfall kan slå av for dette irriterer vannet av meg når jeg ser på tven i lav belysning.

At sortnivået er absolutt sort er ikke nødvendigvis det kritiske men jeg kan ikke forestille meg en slik shutoff ikke ville blitt meget synlig.

Men hadde jeg verdt i markedet for projektor i 50k klassen så hadde jeg verdt langt mer nysgjerrig på denne enn f.eks sony vw300, spessielt om den faktiskt erstatte daglig tv bruk og, jeg tror jo også det er lettere og få en skjult kanon i taket og et flatt hvitt lerret lettere forbi fruen enn 75" tv.
    Sist endret av TorTorden; 09-12-2014 kl 15:01
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt black er med redusert lysstyrke på laser, samt en dynamisk iris (om jeg har forstått Epson rett)?

Er veldig nysgjerrig på prisen for lyskilden jeg? Med tanke på estimert 10K timer (kan sikkert forvente under halvparten før lysstyrken er vesentlig redusert), bør den ikke koste alt for mye? Bør vel holde seg under 3x prisen av UHP, om regnestykket skal gå opp?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også veldig spent på hva som skjer med fargegjengivelse og fargetemperatur, med tanke på at det er to lasere, der den ene går via fosfor. Vi vet jo at fosfor "slites/eldes", og hvordan kompenseres dette med tanke på fremstilling av nøytral fargetemperatur?

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Lignende tråder

1. OBOS kino: Epson TW1000 ut og Epson TW9100 inn! Hvor stor blir forskjellen?!
    By Noose in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 193
    Siste melding: 11-20-2013, 20:45
  2. Epson Home Cinema 8100
    By ostepoppgutten in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 10-04-2009, 22:33
  3. Tråd: Epson PowerLite Home Cinema 1080
    By Ngogorogoro in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 05-24-2007, 01:11
  4. Epson PowerLite Cinema 400
    By ProZac in forum Digitale projektorer