Sony VPL-VW300ES - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 90 av 90
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Jeg ville heller ikke hatt en sort projektor hengende i et hvitt stuetak. Ikke at jeg hadde fått lov av "sjefen" heller ;-)
    Så ville du vel heller ikke hengt en projektor i et hvitt stuetak? :-)

/P

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Kommer sikkert litt an på hvordan du bor og hva du legger vekt på. Jeg bor over gjennomsnittet bra, og legger vekt på estetikken i rommet. Det er opplagt at produsentene også har forstått dette da de lager projektorene i flere farger.

Når det gjelder "resten av egenskapene" og "4K projektor" er jeg mindre opptatt av spec, annet enn at jeg vet at disse produserer ett dritbra bilde med lavt input lag.
    Estetikk og VAF blir vel egentlig ikke så bra uansett hva slags farge på takmontert projektor man velger, spesiellt ikke når de blir såpass "store" som disse 4k high end modellene, og typisk må henge godt synlig i et stuetak.

Ville kanskje prøvd en fjernstyrt og skjult takheisløsning hvis det er byggetekinsk mulig, hvis estetikken og VAF er over gjennomsnittet viktig.

Med tanke på hvordan lyse flater i et rom ofte forrurenser kontrast egenskapene man får i et projektor bildet, så synes jeg nesten det er rart at slike projektorer vil komme i hvite utgaver som typisk benyttes i hvite tak/rom oppsett.
    Det er ikke sikkert man vil få frem hvor "dritbra bilde" slike projektorer kan vise på den måten..

Når det gjelder viktigheten av lavt
    input lag er vel det mest for de som spiller spill der det kreves rask reaksjon fra bruker og på projektoren. Der er vi heldigvis forskjellige, jeg mener at spill på projektor er bortkastet lampetid og å kaste bort dyrebar fritid man har til andre aktiviteter. Noen gode filmer derimot....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Jeg ville heller ikke hatt en sort projektor hengende i et hvitt stuetak. Ikke at jeg hadde fått lov av "sjefen" heller ;-)
    Spørsmålet er kanskje heller om du ville hengt en hvit 4k "high end" projektor (som en VW300ES delvis kan defineres som) i et hvitt stuetak? (hvis du fikk lov)

Hvis du noen gang kommer til å gøre det, hadde det vært interessant hvis du samtidig tok noen kontrast målinger som sammenlignes med kontrast målinger man får frem i et tilsvarende, men bedre egnet rom. (batcave)
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Med tanke på hvordan lyse flater i et rom ofte forrurenser kontrast egenskapene man får i et projektor bildet, så synes jeg nesten det er rart at slike projektorer vil komme i hvite utgaver som typisk benyttes i hvite tak/rom oppsett.
    Det er ikke sikkert man vil få frem hvor "dritbra bilde" slike projektorer kan vise på den måten.
    Disse Sonyene produserer svært bra bilde, også i lyse rom. Projektorheis er ikke teknisk mulig hos meg. Hvit utgave er en ok løsning, og vesentlig bedre enn sort.

Hva du mener om gaming er jo irrelevant for denne tråden, men det er viktig for meg. Derfor nevnte jeg aspektet med lavt input lag. Personelig ser jeg få filmer og synes stort sett at å bruke tiden på det er bortkasta.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Spørsmålet er kanskje heller om du ville hengt en hvit 4k "high end" projektor (som en VW300ES delvis kan defineres som) i et hvitt stuetak? (hvis du fikk lov)

Hvis du noen gang kommer til å gøre det, hadde det vært interessant hvis du samtidig tok noen kontrast målinger som sammenlignes med kontrast målinger man får frem i et tilsvarende, men bedre egnet rom. (batcave)
    Kontrast målinger i et hvitt rom vil være akkurat de samme som i en batcave, ansi kontrast målinger derimot vil være fryktelig dårlige i et hvitt rom og det er jo ansi/simultankontrasten som er den viktigste. Men tar man f.eks et dnp Supernova 08-85 i et hvitt rom påvirkes dette ikke like mye som et "vanlig" hvitt eller grått lerret og man vil oppleve bildet som veldig dynamisk selv med hvite vegger og tak. Og jeg har erfaring med dette da jeg har 08-85 i et rom med hvite vegger og tak, men det har jeg kun HW55 og ikke VW300. VW300 kommer hvis det lar seg gjøre, men jeg venter ikke på hvit utgave da det ikke er viktig for meg. Hadde den vært tilgjengelig i hvit nå og jeg skulle kjøpt hadde jeg kjøpt hvit. Gaming på stor skjerm (100"+) er helt fantastisk og jeg kommer til å game en god del på VW300 hvis jeg kjøper den akkurat som jeg gjør på HW55. Selv om jeg bruker HW55 en del til TV og TV seier, sport og gaming har den ikke gått mer enn 800 timer på et år...

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer sikkert litt an på hvordan du bor og hva du legger vekt på. Jeg bor over gjennomsnittet bra, og legger vekt på estetikken i rommet. Det er opplagt at produsentene også har forstått dette da de lager projektorene i flere farger.
    Ja, er nok ikke så uneig som det kan virke... Synes nesten slike projektorer fortjener et eget rom som blir tilpasset den og ikke omvendt, men man bor nok litt forskjellig og må vel løse projektor oppsett på forskjellige måter.

Når det gjelder "resten av egenskapene" og "4K projektor" er jeg mindre opptatt av spec, annet enn at jeg vet at disse produserer ett dritbra bilde med lavt input lag.
    VW300ES er vel blandt de projektorene med lavest input lag, så det blir nok bra. Leste litt i manualen, men fant ikke opgitt noen tall for dette der.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å skyte inn med en løsning for de som vil ha en annen farge enn hva den pr i dag fås i.. Ta den med til noen som helfolierer biler og velg akkurat den fargen du vil ha. Ser på formen at akkurat denne projektoren ikke er noe problem å bytte farge på - selv på rillene i utluftingskanalene. Bare innen hvitt kan du få: gloss, matt og satin tett farge hvit, perlemor, metallic og metalflake - til og med pearl og metallic fargene i både gloss, matt og satin (silkematt). Når man ombestemmer seg - eller skal selge den - så fjerner man folien og den er dønn original igjen.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O Vis post
    For å skyte inn med en løsning for de som vil ha en annen farge enn hva den pr i dag fås i.. Ta den med til noen som helfolierer biler og velg akkurat den fargen du vil ha. Ser på formen at akkurat denne projektoren ikke er noe problem å bytte farge på - selv på rillene i utluftingskanalene. Bare innen hvitt kan du få: gloss, matt og satin tett farge hvit, perlemor, metallic og metalflake - til og med pearl og metallic fargene i både gloss, matt og satin (silkematt). Når man ombestemmer seg - eller skal selge den - så fjerner man folien og den er dønn original igjen.

Med den finishen VW1100/500/300 har så går det nok dårlig med foliering da den er ruglete og som å ta på sandpapir (umulig å tørke støv av!), godt forslag bare ikke gjennomførbart.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes high-tack folier som funker fint på sånt underlag Ikke så mange fargevalg, men den kan legges i bunn som "primer" og folieres med valgfri farge oppå. 2 lag med folie er ikke tykkere enn mellom 0,1 og 0,2mm (alt etter folietyper).

F.eks denne i bunn: http://www.arlon.com/objects/Documen...0%20PIB_LR.pdf

Eller folie av denne typen, som kan folieres rett på en mursteinsvegg. Det er også en slik typisk "low-energy surface" som ru/teksturert plast er. http://youtu.be/P_lto0QZixg

Nå blir vel dette en smule off-topic i forhold til teknisk diskusjon på denne projektoren. Men har jobbet med folie de siste 10 årene og ser etter løsninger istedenfor problemer innen alle mulige bruksområder

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    https://www.avforums.com/review/sony...r-review.10897
    Mye 9ere og 10ere ute og går på denne for de som ønsker hard pakke til julen.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Lignende tråder

1. Valg av mobil Huawei eller Sony/Sony Ericsson
    By ChrisHesby in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 2
    Siste melding: 07-05-2012, 15:56
  2. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 10-08-2011, 15:00
  3. Svar: 1
    Siste melding: 06-22-2011, 22:27