Sony VPL-VW300ES - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 90
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hm. Det er rart at det skal være så dyrt/vanskelig å få 4K på projektorer, når det er tydeligvis ganske billig for TV-skjermer (Seiki, og nå får man en Philips 4K til 6 laken)

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vell ikke sammenligne markedet, hvor mange 4k prosjektorer selger man i løpet av året?eller hvor mange prosjektorer til privat bruk selger man?hadde nok vært lavere priser vis det ble solgt flere enheter.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å lage en 4k monitor/tv i passelig stor størrelse er vel ikke noe teknologisk utfordring i seg selv. Klarer man å lage en 21" skjerm i 1920x1080, så klarer man nok å doble høyden og bredden slik at man får en 42" skjerm på 3840x2160. Men å skvise samme oppløsning inn på et panel på noen få kvadratcentimeter er nok en helt annen sak.

Hadde "alle" klart det så hadde nok markedet vært proppet med 4K projektorer allerede.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle de store projektor produsentene klarer dette, men det kreves store R & D budsjetter for a utvikle dette og alle er nok ikke villige eller har økonomien til dette så tidlig i 4K eraen. Sony vil være tidlig ute og satser hardt på 4K og det er nok den eneste grunnen til at de er på banen for økonomisk så blør jo Sony kraftig hver eneste dag. JVC, Epson og de andre vil nok følge etter ganske snart og lage konkurranse på 4K hjemmeprojektor markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til 300`n. Didrik var å så denne i sta. Han ringte meg og var svært imponert. (Han har VW1000 og X500 så han lar seg ikke imponere av hva som helst). Han mente en kar fra Sony hadde sagt at input lagget lå rundt 30ms. Han sa også at han hadde blitt fortalt både denne og 500´n kommer i hvit til neste år. Han sa at den samme karen fra Sony mente denne (VW300) hadde bedre kontrast enn HW55, fordi det er en 4K projektor, noe jeg synes høres litt rart ut, kansje noen andre som var på demoen kan kommentere dette?

Han nevnte for øvrig at Sony representanten, når konfrontert med prisforskjellene mellom Norge og Japan, hadde sagt at prisene i Japan var på vei opp. Så de som går og vurderer å kjøpe en den veien bør kansje gjøre det nå.

Uansett. Hvit. (relativt) lavt input lag. Høres unektelig spennende ut.
    Sist endret av Ballis; 09-18-2014 kl 18:40

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var også og så på denne og det var en imponerede demo med helt rå 4K demo med bilder fra fotball VM i 4K 60Hz, selv om jeg aldri ser fotball kunne jeg sett på dette i mange timer da det var fryktelig imponedende. Var også andre klipp som ble vist og den viser en imponerende dynamikk og bra sortnivå, tenkte ikke noe på at den mangler iris på de klippene vi så og noen av de var veldig mørke (kosertopptak). Dette var den beste 4K demoen jeg har sett fra Sony og jeg har vel vært på 3-4 4K demoer fra de nå. Den 4K fotball VM demoen skal jeg få meg når den blir tilgjengelig i desember!

Ellers så har den i gamemode en responstid på 0,5 millisekunder og inputlag var de ikke sikre på men det må være rundt 30 millisekunder hvis det skal være bra og under 50 for at det skal være akseptabelt sa jeg, sikker der Didrik har 30 millisekunder fra Ballis. Sony har god tradisjon med lav inputlag på sine 1080p projektorer med 16 ms på VW95 og ca 30 på HW50/55 så vi får håpe det blir noe rundt der på VW300. Gamemode skal også komme i form av en software oppgradering på VW500.

Ellers så er denne fryktelig fristende for meg som projektor nr 2 i kjellerstuen til TV, gaming samt film for ungene, men jeg syns den er litt for dyr til det bruket.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andreas, hvordan ville du rangere 300'n mot VW95. I starten blir det jo mest Blu-ray.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen Vis post
    Andreas, hvordan ville du rangere 300'n mot VW95. I starten blir det jo mest Blu-ray.
    Veldig lenge siden jeg så VW95, men jeg testet den mot VW1000 og der var det enorm forskjell. VW300 er mye nærmere VW1000/1100 og jeg vil derfor rangere den langt foran VW95 selv med BD som kilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og mot HW55, eventuelt VW500?
    Kjørte de noe side-by-side sammenlikning på den demoen så man kunne se hvilken forskjell irisen utgjorde?
    Har latencyen blitt offentliggjort i game mode enda?

Kinoen min er hvit (som en snøhule), er litt usikker på hvor stor glede jeg får av irisen uanssett..

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Og mot HW55, eventuelt VW500?
    Kjørte de noe side-by-side sammenlikning på den demoen så man kunne se hvilken forskjell irisen utgjorde?
    Har latencyen blitt offentliggjort i game mode enda?

Kinoen min er hvit (som en snøhule), er litt usikker på hvor stor glede jeg får av irisen uanssett..
    Har sett HW55 og VW500 mot VW1000 og de kommer begge til kort, men VW500 er mye nærmere enn HW55. Har bare teste de med irisen på mot hverandre, men når jeg så demoen med VW300 tenkte jeg ikke at den manglet iris. I din snøhule vil nok VW300 gjøre en god jobb.

Responstiden på VW300 i gamemode er på 0,5 millisekunder, men inputlaget er det vel ingen som har fått målt enda da det kun er noen få pre produksjonseks som har blitt vist frem på IFA og noen Sony visninger rundt om i Europa. Er litt spent på det selv da jeg vurderer VW300 i kjellerstuen og der vil den bli brukt til film, TV og spill.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Han nevnte for øvrig at Sony representanten, når konfrontert med prisforskjellene mellom Norge og Japan, hadde sagt at prisene i Japan var på vei opp. Så de som går og vurderer å kjøpe en den veien bør kansje gjøre det nå.
    Sannsynligvis tåkeprat. Jeg kjøpte Sony VW60 i Japan for mange år siden til halve prisen i Norge. Sony endret riktignok den Japanske modellen til kun 100v (mot 100-240v når jeg kjøpte), for å hindre lekkasje til andre markeder. Hvordan ståa er i dag vet jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yep. Tror Japan fortsatt er stedet å kjøpe de litt dyrere modellene. Blir spennende å se hva denne havner på der.

Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er billigere i Japan er helt sikkert, men det er en risk hvis man får et shitty ex.
    Sony euope tar ikke i den. Så reparasjon må gjøres av andre en Sony.
    Vw300 en en fet maskin om du da klarer deg uten linseminne og iris.
    native kontrasten er ikke kjempehøy men det er ikke bare den native kontrasten man må se på.
    her får du 4K, bra lystrykk til mere en store nok lerret samt et sykt tt bilde. På demoene vi så savnet jeg ikke iris før det var 0 ire. Da så man grått på lerrete.
    men svartnivå i film var veldig veldig bra. Så selvfølgelig ikke de ekstremt lave ire senene men så konsert som var meget mørk til tider og det var helt rått.
    Vw300 med et supernova eller black diamond lerret så blir dette veldig veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump
    Vi trenger mer snakk om 300'n

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det begynner å komme noen "tester" av VW300

http://www.trustedreviews.com/sony-vpl-vw300es-review
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett 300'n to ganger nå. På filmens hus og i demokino hos av-ahop. IMHO så er den fantastisk bra, og absolutt verdt pengene Sony forlanger.
    Om det ikke kommer en annen modell som er ennå bedre til samme pris, så er dette min neste projektor.
    Kvalitet på lerret etc. er klart i kino.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdere denne selv når den kommer i hvit. Kunne helst tenkt meg 500n i hvit, dersom det kommer (samme chassi så det er jo lov å håpe)

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdere denne selv når den kommer i hvit. Kunne helst tenkt meg 500n i hvit, dersom det kommer (samme chassi så det er jo lov å håpe)
    Er litt usikker på hvordan man skal tolke det du skriver her i en teknisk tråd for VW300ES Ballis....?

Er virkelig fargen på boksen såpass viktig i forhold til resten av egenskapene og valg før innkjøp av en 4k projektor?

Tror det blir en joggetur i skogen før noen filmer i hjemmekinoen i kveld. makan......

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer sikkert litt an på hvordan du bor og hva du legger vekt på. Jeg bor over gjennomsnittet bra, og legger vekt på estetikken i rommet. Det er opplagt at produsentene også har forstått dette da de lager projektorene i flere farger.

Når det gjelder "resten av egenskapene" og "4K projektor" er jeg mindre opptatt av spec, annet enn at jeg vet at disse produserer ett dritbra bilde med lavt input lag.
    Sist endret av Ballis; 11-23-2014 kl 17:24

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller ikke hatt en sort projektor hengende i et hvitt stuetak. Ikke at jeg hadde fått lov av "sjefen" heller ;-)

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Valg av mobil Huawei eller Sony/Sony Ericsson
    By ChrisHesby in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 2
    Siste melding: 07-05-2012, 15:56
  2. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 10-08-2011, 15:00
  3. Svar: 1
    Siste melding: 06-22-2011, 22:27