Sony VPL-VW300ES - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 90
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så du mener at jeg leser mellom linjene når du skriver det du skriver på f.eks AVSForum, eller har du glemt hva du skrev der for noen dager siden?? Her er hva du skrev på AVS:

Disagree all you want, its just my opinion. I´ve side by side compared the HW55 to the VW1000 and I didn't find the 1000 being far superior at anything. In fact, Im fairly certain the HW55 would have blown it out of the water had we turned off its (the 1000s) iris. We never did try that though.

Hvis du står for den uttalelsen lurer jeg på om ikke du burde ta en tur til optikeren...
    Sist endret av Andreas21; 09-09-2014 kl 23:37

Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ballis my friend, hvis du har skrevet dette så blir det "litt" feil eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står for den uttalelsen. Det er så vidt jeg vet begge Sony projektorer så jeg skjønner ikke helt hvordan du får det til å være negativt ovenfor Sony? Bare gjetter du hva de engelske ordene betyr?

Og Didrik, det var du som kjørte denne demoen, og som selv sa at du nesten ble litt skuffa over hvor bra 55´n presterte i forhold til 1000´n din. Har du glemt det?

"Far superior" synes jeg fortsatt ikke den er, men for 40 løk fra Japan vil jeg absolutt vurdere 500n eller 300n om den kommer i hvit og med lavt input lag. Prisforskjellen er for lav (ved import) til å ikke vurdere det.
    Sist endret av Ballis; 09-10-2014 kl 00:09

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Jeg står for den uttalelsen. Det er så vidt jeg vet begge Sony projektorer så jeg skjønner ikke helt hvordan du får det til å være negativt ovenfor Sony? Bare gjetter du hva de engelske ordene betyr?

Og Didrik, det var du som kjørte denne demoen, og som selv sa at du nesten ble litt skuffa over hvor bra 55´n presterte i forhold til 1000´n din. Har du glemt det?

"Far superior" synes jeg fortsatt ikke den er, men for 40 løk fra Japan vil jeg absolutt vurdere 500n eller 300n om den kommer i hvit og med lavt input lag. Prisforskjellen er for lav (ved import) til å ikke vurdere det.
    Nå begynner du å bli litt ufin. Hvis du leser postene mine på AVSForum vil du skjønne at jeg forstår og skriver engelsk rimelig bra.

Og Didrik har så vidt jeg vet aldri eid en HW55, dere teste uansett med en HW50, ikke at det har noe å si da de er så og si identiske.

Og du må lese hva jeg skriver, jeg sier at du er negativ til Sony 4K projektorene og ikke Sony som merke...

Her er det jeg skrev:

Som saar sier er det ikke til å unngå å tro at du missliker 4K og Sony 4K projektorene sterkt som du selvfølgelig haf fullt lov til, og hvis du ikke mener det så uttrykker du deg feil. Jeg ble også veldig overrasket da du skrev at du gjerne vil kjøpe denne??
    Sist endret av Andreas21; 09-10-2014 kl 00:34

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og til det du spør Didrik om han har glemt. Jeg og Didrik har testet mange projektorer sammen de siste årene og har side by side testet mange projektorer deriblandt HW50/55 og VW1000. Og med en kjapp kikk på begge er det overraksende hvor bra HW55 klarer seg, men hvis man går i dybden og tester ordentlig er det store forskjeller og VW1000 er mye bedre i alle aspekter noe som totalt gjør den "far superior". Men dette vil du vel også benekte da du nok har tatt en dyp titt på begge projektorene med flere timers testing over mange dager/kvelder. Men jeg er enig i deg om at HW50/55 klarer seg bra om man bare tar en kjapp kikk, da vil den klare seg bra mot de fleste.

Og hvis du står for uttalelsen din, mener du da det eneste VW1000 er bedre på enn HW55 er sortnivå??

Har også testet X500 mot HW55 og X500 er en mye bedre filmprojektor og er overlegen på de fleste områder. Mens jeg ser på HW55 som en bedre allround projektor hvis du skal bruke den til film, TV og spill mye på grunn av veldig lav inputlag som gjør den overlegen til spill.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du beskylder meg for å være ufin, bør du kansje slutte å legge ord i munnen min, og heller lese det jeg skriver.

Jeg har aldri vært negativ til de eksisterende 4K modellene til Sony, tvert i mot synes jeg de er svært bra. Slik har jeg også uttalt meg. Jeg synes likeledes 1080 modellene deres er bra og at de hevder seg overaskende bra i forhold til 4K modellene. At den nye 4K modellen deres får lavere kontrast enn en 1080p modell til en tredjedel av prisen synes jeg er merkelig, og det var det jeg var kritisk til i den tråden du refererer til. Skrur du av den dynamiske irisen vil det utvilsomt gjøre ett utslag.

Generelt ser jeg på 4K som en hype. Og jeg er negativ til at filmselskapene skal prøve å fornye bluray-samlinga vår med oppskalert materiale. Jeg tror heller ikke de vil lykkes, men det er en annen sak. Men det er da heller ikke 4K jeg kjøper om jeg kjøper en VW500 eller VW300. Jeg kjøper en bra, hvit Sony projektor med lavt input lag, som blandt annet har motorisert focus, zoom og shift, noe HW55 mangler. Jeg var i utgangspunktet svært negativ til VW300s manglende auto-iris men jeg har ikke sett den, og dersom Gorms argumentasjon om at dette ikke er noen big deal i ett lyst rom stemmer, skal jeg avvente med å konkludere.
    Sist endret av Ballis; 09-10-2014 kl 00:59

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk det samme!

Jeg skjønner at det er nytteløst å diskutere med deg for du tar ikke til deg noe av det jeg skriver. Og for meg virker du som om en person som alltid må ha rett og ikke gir deg på tørre møkka, og i tillegg så overser du totalt når folk setter deg på plass med fakta og uttalelser du har kommet med.

Først spurte du meg om jeg var sjuk eller blind og så spør du meg om jeg bare gjetter hva de engelske ordene betyr, er det å være litt ufin eller ikke. Jeg sa du kanskje burde ta en tur til optikeren hvis du mener det du skriver, men det var bare svar på tiltale. God natt!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sittende på sidelinjen er jeg overbevist om at dere i utgangspunktet er relativt enige, men virker farget av tanken på å være uenige?

Uansett, det hadde vært hyggelig om dere kunne begrave stridsøksen?

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at prosjektoren har motorisert zoom,focus og shift, men ikke linseminne? Hva er årsaken til at det mangler? Er jo tungvint for de med 2.40 lerret selv om funksjonene er motorisert, jeg synes det var en hel del jobb å stille inn dette første gangen da de grønne linjene på sonyen ikke var så veldig bra i forhold til jvc.
    Må si jeg synes det er veldig behagelig å bare trykke på en knapp så går alt dette av seg selv, spesielt siden barna ser en del filmer som er 16:9 og jeg en del serier.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjerning av dynamisk iris og linseminne er noe Sony har gjort for å kunne redusere prisen noe. Iflg. det som ble sagt av representanten fra Sony, har de på ingen måte store marginer på VW300 (den var presset på pris allerede).

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Sittende på sidelinjen er jeg overbevist om at dere i utgangspunktet er relativt enige, men virker farget av tanken på å være uenige?

Uansett, det hadde vært hyggelig om dere kunne begrave stridsøksen?
    Jeg kan godt begrave den, men jeg har vanskelig for å være enig med en som sier at HW50/55 would blow the VW1000 out of the water if the VW1000 iris was turned off. Da har jeg faktisk vanskelig for å ta han seriøst og regner med at du er rimelig enig med med der Gorm??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Fjerning av dynamisk iris og linseminne er noe Sony har gjort for å kunne redusere prisen noe. Iflg. det som ble sagt av representanten fra Sony, har de på ingen måte store marginer på VW300 (den var presset på pris allerede).
    Men hvor troverdig er den "presset på pris" uttalelsen?
    Hvordan kan de være presset på pris i europa når VW500 koster 84.000, og samme projektor selges i Japan for 41.000,-

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan de være presset på pris i europa når VW500 koster 84.000, og samme projektor selges i Japan for 41.000,-
    Jeg tror ikke selgerne eller representantene som sier dette vet svaret engang. Om de vet det, så forteller de ikke sannheten. Dette er forhold som normalt regnes for å være forretningshemmeligheter!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første regel i kapitalismen. Man tar ikke den prisen man kan overleve og selge for, men prisen kjøper er villig til og betale.
    Spørsmålet bør heller bli hvorfor er nordmenn villig til og overbetale?

En annen ting, prisen i japan, er dette medregnet frakt og toll ?
    Vil kanksje krabbe over 60k ferdig, men det er jo fortsatt en del penger.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner bare en som har bestilt fra Japan. Han endte på 45 med frakt og toll. Han skulle ha den på firma og ville få trukket fra momsen uansett. Han hadde derfor ikke noe spesifikt ønske om at de skulle sende den med lav verdi (for å "smugle"). Dette gjorde de i midlertid uoppfordret, slik at momsen han betalte var kunstig lav.

Momsen i Japan er 8% mot Norges 25% så dette utgjør en forskjell, mes står uansett ikke i forhold til prisforskjellen. Det er vel heller kapitalismereglene dine som gjør seg gjeldene her.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en del ekstra kostnader forbundet med distribusjon i EU, vil jeg tro. Hvor troverdig uttalelsen er, vet jeg ikke, men jeg tror nok i alle tilfeller at de har presset prisen en del.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Det er vel en del ekstra kostnader forbundet med distribusjon i EU, vil jeg tro. Hvor troverdig uttalelsen er, vet jeg ikke, men jeg tror nok i alle tilfeller at de har presset prisen en del.
    + at vi har 5 års reklamasjonsrett i dette landet. Det styrer priser fra seriøse leverandører ganske godt.

Pål

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel det er mulig å spekulere:
    Sony (japan) til butikk i japan. Mindre margin for begge i hjemme land ut pris 40k
    sony tar litt mer margin for å selger til norge (10%) 44k
    frakt og forsikring til norge (15%) 51k
    tall avgift 0 (bra dette)
    mva : (12750,-) 63k
    margin importatør (20%) 75k
    margin norsk butikk (20%) 90k

Da er prisen 84k en veldig bra pris i norge da
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor Epson TW7300. Lydtransparent lerret 300 dreamscreen V5.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så idiotisk å komme med en rimeligere projektor (forsatt 60 000) i 4K uten dynamisk iris! Må nesten vente på VW400es som blir klin lik 300es bare med dynamisk iris og en pris lapp på 50 000.

Sony er markedsledere i dette segmentet så de kan melke konsumentene så mye de bare vil...

På tide at JVC kommer med en 9, 7 og helst 5 serie i EKTE 4K.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC kommer ikke med noen nye modeller i år så vidt jeg vet...

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Valg av mobil Huawei eller Sony/Sony Ericsson
    By ChrisHesby in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 2
    Siste melding: 07-05-2012, 15:56
  2. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 10-08-2011, 15:00
  3. Svar: 1
    Siste melding: 06-22-2011, 22:27