Sony VPL-VW300ES - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 90
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gaming modus skulle også gjøres gjeldende for VW500 på sikt, da via en firmware-oppdatering

En annen hyggelig nyhet; jeg får tilsendt software som gjør at jeg kan kalibrere gamma på VW300, VW500 og VW1000/1100 via IP. Now we're talking :-)

I tillegg er optikken forbedret i VW300 (og nyeste produksjonene av VW500), noe som som etter sigende skal gi synlig bedre bildeskarphet. Det er også gjort forbedringer i engine, der blant annet konvergens og konvergens-justering er blitt mer presis. Sony nevner også at de har måttet tåle en mye lavere avanse på VW300, for å oppnå den prisreduksjonen i forhold til VW500.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo bra for VW300/500 eiere uten ekstern CMS.

Har det blitt nevnt noe om hvor mye Game mode reduserer inputlaget som jo er veldig høyt på VW500??

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk, kanskje mulighet for å koble opp playstation snart
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lov å håpe på hvit finish i fremtiden?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke nevnt noe antall ms nei. Men regner med at Sony ikke nevner dette spesielt, hvis det fortsatt er for høyt for gamerne? Da lager de i tilfellet ris til egen bak

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1000/1100 har vel 40 tror jeg. Det er bra nok for mange. Men det bør ikke bli noe høyere. Jeg hadde akseptert 40 på en projektor som ellers er så bra, men ikke 100 som VW500 har nå.

Gorm: hva med hvit?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry Ballis, men det glemte jeg dessverre å spørre om. Men vi gikk såpass detaljert gjennom hva som er ventet fremover, at jeg er rimelig sikker på at det hadde blitt nevnt om VW300 kom i hvit utgave. Personlig er jeg overbevist om at det ville være større marked for hvit VW300 enn sort.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay. Sort er dealbreaker for meg og sikkert mange andre med lyse tak, så jeg er helt enig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt spørsmålet til den nye produktsjefen i Sony Europa. Kan ta noen dager før jeg får svar, da han er opptatt på IFA frem til og med onsdag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker Gorm!
    Håper Sony tar til vettet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått svar. Sony ønsker å flytte 4K ut i stuen, så det kommer hvite. Dessverre rakk de ikke det i første produksjons-runde, men regner med å introdusere en hvit utgave til neste år.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker nok en gang. Da tror jeg jeg er solgt!

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Takker nok en gang. Da tror jeg jeg er solgt!
    Solgt? Har du virkelig tenkt å kjøpe denne? Har jo ikke vært måte på hvor negativ til 4k prosjektorer og plater osv....du har vært
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppløsningen er ikke grunnen til at jeg kjøper denne. Og ikke missforstå. Jeg har vært helt åpen på at jeg liker VW1000 og VW500 svært godt, selv om jeg synes 4K og hypen rundt dette er en vits. Så at jeg "misliker 4K projektorer" vet jeg ikke hvor du har lest. At VW500 er en bra projektor kan vi vel være enige om, helt uavhengig av oppløsning? Grusomt høyt input lag og tanken på å ha en sort kloss i taket har vært den største hindringen for min del. Høres jo ut som disse hindrene er på vei til å forsvinne.
    Sist endret av Ballis; 09-09-2014 kl 18:12

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppløsningen er ikke grunnen til at jeg kjøper denne. Og ikke missforstå. Jeg har vært helt åpen på at jeg liker VW1000 og VW500 svært godt, selv om jeg synes 4K og hypen rundt dette er en vits. Så at jeg "misliker 4K projektorer" vet jeg ikke hvor du har lest. At VW500 er en bra projektor kan vi vel være enige om, helt uavhengig av oppløsning? Grusomt høyt input lag og tanken på å ha en sort kloss i taket har vært den største hindringen for min del. Høres jo ut som disse hindrene er på vei til å forsvinne.
    Som saar sier er det ikke til å unngå å tro at du missliker 4K og Sony 4K projektorene sterkt som du selvfølgelig haf fullt lov til, og hvis du ikke mener det så uttrykker du deg feil. Jeg ble også veldig overrasket da du skrev at du gjerne vil kjøpe denne??

Og at hypen rundt 4K er en vits er jo rimelig på jordet da du ikke vet hvordan det kommer til å se ut når det kommer skikkelig 4K. Native 4K med 8bit, rec 709 og 420 ser også mye bedre ut enn 1080p med 8 bit, rec709 og 420 så når det kommer med 10 bit, 422 og videre fargerom (DCI ?) kan det bare bli enda bedre.

Jeg vurderer faktisk denne selv i kjellserstuen, men syns den er litt dyr som projektor 2...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    VW300 virker spennende den, uten tvil. Litt dumt kanskje at den vil ha "kun" 10,2Gbit båndbredde på HDMI 2.0-inputten, og dermed ikke ha støtte for teoretiske 4K i 4:4:4 som krever full 18Gbit båndbredde. Dette hadde egentlig ikke vært så farlig hvis den hadde hatt en fargeromsoppskalering i 4K, men det har den ikke. Jeg håper derfor at de klarer å pushe 10-bits farger innenfor 10,2Gbit-standarden, noe jeg tror kanskje er mulig...? Langt viktigere med 10 bits farger enn flere frames...

EDIT: kom til å skrive at FI funker i 4K, noe den jo ikke gjør... Uansett hadde jeg glatt valgt 10-bits farger / oppskalering av fargedybden over flere frames!
    Sist endret av lygren; 09-09-2014 kl 19:26

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4K er jo bare et nødvendig onde på vei til 8K.

Dessuten har du jo lenge kunnet kjøpe hvite projektorer med 1080p-oppløsning. Noen av dem har til og med aktiv iris :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Som saar sier er det ikke til å unngå å tro at du missliker 4K og Sony 4K projektorene sterkt som du selvfølgelig haf fullt lov til, og hvis du ikke mener det så uttrykker du deg feil.
    Er du sjuk Andreas? Eller er du blind? Her er hva jeg uttalte her på forumet etter å ha sett Didrik sin:

Satan for en projector dette er. Så den hos en kompiss i dag, og det er det drøyeste jeg har sett. Testa diverse filmer, både lyse og mørke, samt diverse i 3D og må bare si det rett ut, denne er trolig verdt alle pengene. Villeste jeg har sett. Kompissen min som har kjøpt den digger heldigvis FI akkurat som meg, og dette funka over all forventning på denne. Reality greiene er ett must. Uten ser alt normalt ut intill man skrur det på. Etter å ha hatt det på en liten stund, er det ingen vei tilbake, da blir alt bare grøt. 3D er heeelt utrolig! MYYYYYYYE bedre enn på kino. Så på sammys adventure og det føltes virkelig som man kunne ta på fiskene. De første par sekundene kunne jeg se crosstalk om jeg så etter det, deretter forsvant det HELT. kunne se en anelse konvergensproblemer de første minuttene etter projectoren hadde fyra, men dette forsvant også fort. Alt i alt en helt vill projector.

Eneste ulempen er at jeg som vurderte oppgradering, har lagt hele det projektet på hylla. Etter å ha sett denne blir alt annet pyton.
    Hvor har du det fra at jeg misliker Sony? Jeg liker Sony. Men jeg må ha noe som funker på Playstation. Jeg har vurdert 50/55 men etter å ha sett Didrik sin 1000 er jo ikkeno bra nok. Jeg synes Sony gjør masse riktig, men jeg synes selve 4K aspektet er en unødvendig hype, og JVC med sin X500 har vel vist at det går an å lage vel så gode 2K projektorer. Men den er dessverre også ubrukelig for gaming. Dog kommer den i stuevennlig hvit.

Det må gå an å være kritisk til produktlanseringer uten at det betyr man er negativ til selskapet.
    Jeg synes HW55 var en undervelmende oppgradering (ble skuffa, håpet på motorisert zoom, focus, og shift), jeg synes VW300 skuffer med høy pris ift. at de fjerner irisen. (60K i norge, VW500 koster nå 40K i Japan..)

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Og at hypen rundt 4K er en vits er jo rimelig på jordet da du ikke vet hvordan det kommer til å se ut når det kommer skikkelig 4K.
    Nei. Når det kommer ekte 4K vil uansett antallet filmer dette gjelder være så så forsvinnende lite at formatet ikke vil være spesielt relevant, selv om du skulle ha rett i at det ser aldri så bra ut.
    Sist endret av Ballis; 09-09-2014 kl 22:58

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sjuk Andreas? Eller er du blind? Her er hva jeg uttalte her på forumet etter å ha sett Didrik sin:

Hvor har du det fra at jeg misliker Sony? Jeg liker Sony. Men jeg må ha noe som funker på Playstation. Jeg har vurdert 50/55 men etter å ha sett Didrik sin 1000 er jo ikkeno bra nok. Jeg synes Sony gjør masse riktig, men jeg synes selve 4K aspektet er en unødvendig hype, og JVC med sin X500 har vel vist at det går an å lage vel så gode 2K projektorer. Men den er dessverre også ubrukelig for gaming. Dog kommer den i stuevennlig hvit.

Det må gå an å være kritisk til produktlanseringer uten at det betyr man er negativ til selskapet.
    Jeg synes HW55 var en undelvelmende oppgradering (ble skuffa, håpet på motorisert zoom, focus, og shift), jeg synes VW300 skuffer med høy pris ift. at de fjerner irisen. (60K i norge, VW500 koster nå 40K i Japan..)

Nei. Når det kommer ekte 4K vil uansett antallet filmer dette gjelder være så så forsvinnende lite at formatet ikke vil være spesielt relevant, selv om du skulle ha rett i at det ser aldri så bra ut.
    Jeg er litt forkjølet, men jeg er ikke veldig sjuk! Og jeg har fortsatt helt perfekt syn i en alder av 43.

Du glemmer tydeligvis hva du har uttalt i den senere tid og jeg gidder ikke bruke tid på å finne frem og quote fra de innleggene.

Men sånne uttalelser som skru av irisen på VW1000 og vips så er HW55 en bedre maskin og JVC X500 ikke står noe tilbake og du syns den faktisk er bedre (og det får du sef lov til) enn VW500 osv. Og fientligheten din til 4K generelt som du uttaler litt opp her, hypen rundt 4K som du ser på som en vits. Du har også uttalt på AVSForum at du syns HW55 ikke står mye tilbake i forhold til VW1000, som jo er helt på viddene. Jeg eier faktisk begge to.

Dette tyder jo på en stor positivitet til 4K og Sonys 4K projektorer som faktisk er det eneste merket som levere 4K projektorer.

Og jeg driter i om du er negativ til Sony, for jeg har ingen interesser i Sony og for meg er det likegyldig hvilken logo som står på projektoren jeg har i kinoen.
    Sist endret av Andreas21; 09-09-2014 kl 23:30

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde store forventninger til, og ble veldig skuffa over VW300 lanseringa. Den skuffelsen har lagt seg.
    At jeg synes 4K er overvurdert, har ingen ting med Sony å gjøre. Det er generelt. Prøv å lese det jeg faktisk skriver, i stedet for å forsøke lese mellom linjene. Det klarer du svært dårlig.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Valg av mobil Huawei eller Sony/Sony Ericsson
    By ChrisHesby in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 2
    Siste melding: 07-05-2012, 15:56
  2. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 10-08-2011, 15:00
  3. Svar: 1
    Siste melding: 06-22-2011, 22:27