Projektor fra ebay ... mht formål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor fra ebay ... mht formål

Hei.
    Jeg skal kanskje se litt film, men det går mest i "powerpoint".. og det blir aldri snakk om bedre lyd enn det man kan få fra de dårligste høytalerne fra Biltema. Hva er poenget da? Jo, jeg vil ha en backup projektor som kan brukes dersom klubbmedlemmer glemmer å ta med kabler/projektor.. på medlemsmøter.

Så budsjettet er sprengt ved 300kr ... men jeg kan da strekke meg til 600kr dersom det er vesentlig bedre. På ebay selges: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...jector&_sop=12

noe som koster ca 300kr. Er det verdt 300kr?

Dette er jo flame/trollbait i et forum som dette, men alt til sitt behov. Projektor til 3000kr gjør sikkert en 10x bedre jobb. Jeg er ikke interessert i spesifikasjoner, eller synsing.. kun erfaringer med disse projektorene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville forsøkt å formiddle powerpointene dine på en annen måte. Det samme gjelder filmene. Her er mitt tips

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår at dette er bunnen av skalaen, men er det noen som har sett en slik i aksjon?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke bruke disse til powerpoint. Native oppløsning er 480x320 bildepunkter, og det holder ikke til noe som helst kildemateriale i dag. I tillegg er lysstyrken 60 lumen, noe som holder til en bildeflate på størrelse med en iPad, om rommet er fullstendig mørklagt.
    Har erfaringer med noen litt større "mini-projektorer", med 800x600 oppløsning og ca 300 lumen lysutbytte. Disse kan heller ikke brukes til noe som helst. Har sågar en liggende her hjemme, en mini DLP-projektor med LED-lampe. Tenkte poden kunne koble den til iPad-en og lage "kino" på rommet sitt. Det ble med den ene gangen vi testet, for bilde-gjengivelsen var så dårlig (blast og dårlig oppløsning), at han ikke gidder å prøve igjen.

Ergo, hold deg unna. Dersom målet er en grei ultraportabel projektor, må du tidoble budsjettet ditt, altså rundt 6K. Projektorene du har sett på ebay er kun satt sammen for å lure fra deg småpenger. De har ingen verdi som bildeformidler, hverken til powerpoint eller noe som helst annet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, da står jeg over :-) Godt å få seriøse svar på spørsmål som dreier seg om Lo-Fi også. Lo-Fi har jo helt klart nytte i enkelte sammenheng.
    Der sparte du meg og et par "lurkere" for 300kr hver. Samt at kinamafiaen ikke fikk 300kr til å fortsette produksjon av søppel.

Lignende tråder

1. Panasonic tx-p50g20e til mine formål, Eller?
    By Påla in forum TV-apparater
    Svar: 11
    Siste melding: 07-05-2010, 20:04
  2. Projektor fra ebay?
    By løvstek in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 7
    Siste melding: 04-15-2010, 23:02
  3. Projektor kjøp på ebay
    By Hippo in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 5
    Siste melding: 03-04-2008, 11:48
  4. 42" plasma TV til forskjellige formål
    By fsvends in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 08-29-2005, 09:08
  5. BENQ 6110 - greitt nok for mitt formål? .....
    By Lopaka73 in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 08-09-2005, 19:54

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •