LED Prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LED Prosjektor

Hei igjen

Jeg er somsagt på jakt etter en prosjektor jeg kommer til å investere i iløpet av vinteren og har lenge hatt øynene festet på D-ILA X500

Men en ting jeg tenkte på da jeg leste litt på når det gjelder LED prosjektor:

Optoma sin HD91 LED prosjektor, denne har jo veldig store fordeler med at om en ser mye på film/tv (noe jeg kommer til å gjøre) så blir jo ikke kostnaden så utrolig stor når det kommer til pærebytte.

Jeg ser jo at "out of the box" er det ikke helt optimalt, men om den hadde blitt skikkelig kalibrert av gutta på AVShop hadde den evnt da vært "bra nok" ?

Tenker også å vente å se om evnt Jvc og Sony kommer med noen nye LED prosjektorer som nye 2015 modell rekkene, men er det noen andre som har noen tanker rundt dette? Fant ikke så mye av det på forumet så tenkte lufte det litt

-Ghos2K

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma HD91 er ikke i nærheten av den bildekvaliteten du får av X500, faktisk den eneste fordelen HD91 har i forhold til X500 er pærelevetiden.

Tror ikke Sony eller JVC kommer med LED til neste år, men at de kommer med LED7Laser i løpet av de nærmeste årene er nok rimelig sikkert. I hvilket prisområde de kommer er veldig usikkert. Hvis du ser på dagens LED projektorer er det kun Optoma som har modell under 100.000.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men på spørsmålet om er "bra nok", vil nok svaret for svært mange være ja.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, om det er "to verdener" av forskjell på X500 og HD91 så vil jeg jo klart helle mer mot X500, bare ser for meg en større kostnad på pæreskifting ved mye film titting :-/ men klart at kvalitet har en del å si i denne situasjonen.....har siste generasjon Pioneer 60" nå så er opptatt av kvalitet på bildet

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K Vis post
    Vel, om det er "to verdener" av forskjell på X500 og HD91 så vil jeg jo klart helle mer mot X500, bare ser for meg en større kostnad på pæreskifting ved mye film titting :-/ men klart at kvalitet har en del å si i denne situasjonen.....har siste generasjon Pioneer 60" nå så er opptatt av kvalitet på bildet

Leste litt fort igjennom lyd&bilde testen første gangen, ser at Gorm ikke var helt fornøyd med prosjektoren så tror den blir lagt litt på hyllen for nå ja

Lignende tråder

1. Ny HD prosjektor, 8k.
    By qwerdy in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 2
    Siste melding: 11-22-2007, 08:52
  2. Prosjektor..
    By Metafor in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 11-29-2006, 21:48
  3. Prosjektor til ca 10.000,-
    By ultra81 in forum Digitale projektorer
    Svar: 3