Projektor, null lyskontroll, 5 meter kasteavstand - BenQ W1300 / W1400? Andre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor, null lyskontroll, 5 meter kasteavstand - BenQ W1300 / W1400? Andre?

Hei,
    5.17 meter unna veggen bak meg, er det en romavdeler som er 2.5 meter bred.
    Det er 2.7 meter under taket og dårlig lyskontroll. (alle veggene er hvite, taket er hvitt, det er et 2.7 metre høyt vindu, som er bredt, balkongdører, m.m.).
    Jeg har noen persienner jeg kan dra igjen, samt taklysene (spotter) kan dimmes. Ingen av spottene er mot veggen jeg tenker å prosjektere på.

Hvilken prosjektor er rett for meg, i prisklassen 8-10.000? Jeg har gått vekk i fra HD25LV, selv om den er veldig lyssterk (den har ikke lens-shift).
    Pent brukt PJ KAN være et alternativ, men det ser jo ut som forrige generasjon feks HD83 fra Optoma ikke er lyssterk nok? Videre går jeg alltid med tanken i bakhodet: hvordan vet jeg om noen har resatt timeren? :P

Jeg kan jo få 2000 ansi lumen BenQ W1300 for ca 8000 inkl frakt, eller 2200 Ansi BenQ W1400 for ca 10.000.

What to do?? (Ps har solgt tven nå, så jeg har flyttet den lille 46" soveromstven inn på stuen). Tenkte meg på hifiklubben med damen i morgen, for å se på PJ-er...
    Håper folk har noen tilbakemeldinger :-) Vil kjøpe i går, pengene ligger her fra TV-salg.. he he.. (PS. jeg tenker 8-10.000 klassen og bytte ut om 1-2 år, til noe med 4K, enten stor tv, eller PJ.).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får svare meg selv: Jeg bestilte en W1300.

Årsaken for at jeg bestilte W1300 har ikke bare med pris å gjøre, samt at den er relativt lyssterk.
    Var innom hifiklubben og så på W1070 og synes den var lydsvak nok. Det at W1300 sin linse er bedre passet mitt rom enn W1070, W1400 og W1500, gjør at W1300 blir et naturlig valg der.
    Alternativene fra Optoma har ikke lens-shift. Sony sine modeller føler jeg er for dyre, da jeg tenker å bytte PJ om 1-2 år.. Da blir det 4K og høyere prisklasse. (men ikke så høy prisklasse som 4K er i nå, he he). Jeg forventer minst en halvering i prisen på 4K innen 2 år, får håpe det slår til

LCD PJ utgår, pga. dårlig lyskontroll.

Uansett er jo videresalgstap begrenset for en PJ til under 10k... Jeg tror jeg har gjort det eneste logiske valget...
    Jeg ser jo at W1500 har WHDMI, men jeg har lest at folk ikke er fornøyd med den... Så jeg tenker at jeg kjøper meg noen slike HDMI>RJ45 paneler.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benqene har veldig lite område hvor bildet kan flyttes, bare noen få cm, den må f.eks plasseres utenfor selve bildet så og plassere på en hylle vil nok ikke gå.

Jeg håper du har sjekket manualen og sett om dette funker?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet nettopp ut min W5000 med en W1300 og det aller første jeg tenkte når jeg skrudde den på var- WOW, så lyssterk=) Min henger opp ned i taket og det er som TorTorden sier, ikke veldig mange cm vertikal lens-shift.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Benqene har veldig lite område hvor bildet kan flyttes, bare noen få cm, den må f.eks plasseres utenfor selve bildet så og plassere på en hylle vil nok ikke gå.

Jeg håper du har sjekket manualen og sett om dette funker?
    Ja, jeg så at det er lite justeringsmulighet. Når jeg hadde min forrige PJ, kunne jeg justere throw både vertikalt og horisontalt.
    Litt dumt at man må henge w1300 opp ned, at den ikke kan stå på en hylle, over hodet..

Men man kan selvsagt henge den opp ned, på en hylle... Man kan på den måten flytte den ned fra tak, uten å ha en lang arm som går nedover.
    For min del er det kanskje ikke nødvendig å flytte bildet så veldig mye ned.. Men det er greit å ha muligheten for å justere noe.
    W1070 har visst ikke "ekte" lens shft, ellers er visst W1300 bedre i optikken. Jeg tenkte at derfor kunne jeg betale litt mer for W1300.
    W1400 og W1500 vurderte jeg også, men de gir alt for stort bilde på 5 meters avstand. W1080ST var selvsagt også helt uaktuell av samme årsak.

Det er no-go for meg å flytte PJ ut på taket og ha kabler i taket :P

Sitat Opprinnelig postet av Espen84 Vis post
    Jeg byttet nettopp ut min W5000 med en W1300 og det aller første jeg tenkte når jeg skrudde den på var- WOW, så lyssterk=) Min henger opp ned i taket og det er som TorTorden sier, ikke veldig mange cm vertikal lens-shift.
    Det var jo kjekt å høre. Hvordan har du det mtp. lyskontroll? Hvilken gain har du på lerret?
    Jeg har ikke bestilt lerret enda, jeg lurer på om jeg skal ha grått eller hvitt? gain 1? Har lys leilighet, store vinduer .P Alt er hvitt.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grått er eneste billige alternativ i det rommet med mindre du skal ha enormt stort da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz Vis post
    Grått er eneste billige alternativ i det rommet med mindre du skal ha enormt stort da.
    Jeg må ha rundt 106-108 minimum, men jeg trenger egentlig ikke større enn 120". (Minimum er det minste som går med den kasteavstanden)

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerretet er vel 1.0 i gain tror jeg det var. Grått. Gikk fra hvitt til grått for et par år siden og har ikke angret på det noen gang ihvertfall. Lyskontroll inn i rommet er 100%, men det er en del strølys og refleksjoner fra vegger og tak.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som lerretkjøpet ikke blir noe av, pga. emballasje/fraktproblemer...

Men viste seg at faren til en kompis av meg, jobber i et stort skandinavisk firma som lager lerret..
    Så jeg skal høre priser der, blir vel 240 el 270 grått lerret, elektrisk, tenker jeg :P

106" var jo minimum jeg kunne kjøpe..

Når det er sagt, har jeg bestilt ny prosjektor igjen. Jeg har bestilt en BenQ W1500 også.
    Skal ta en side-by-side og beholde den jeg er mest fornøyd med.

W1300 leder jo an på pris (8000 vs 13000), men W1500 er målt til 40% mer lys enn W1070 (som sies å tilsvare W1300).
    Det er visst slik at W1500 er "mer riktig" i fargene også. Ang lys målt, antar jeg at dette har med linsen å gjøre (bedre kvalitet linse=> mindre lystap?).

Ellers har jo W1500 WHDMI, men jeg har lest tester som sier at den har høy input lag og jeg har lest tester som sier at den har lav input lag.
    Hvis input lag er lavt, eller at jeg bare ikke er plaget av det, vil jeg nok ha en fing på W1500. Jeg spiller litt PS4 av og til, samt uhyre sjeldent FPS på PC (men det er ekstremt sjeldent).
    Det hadde dog vært kjekt om jeg kunne kjørt trådløs signaloverføring, da kunne jeg fått en elektriker til å montere et strømstikk med lengde: kort. Ultimat clean appearance

Det er en ulempe med linsen, at den gjør at jeg får veldig stort bilde på W1500.... Selv på minimum zoom, med lengde på rommet, havnet jeg på str veldig stort.
    Men jeg kjøpte et veggfeste til PJ, som jeg kan strekke ut i luften. Da slipper jeg den stygge stangen fra taket, samt jeg kan kompansere for dårlig lens shift..

Planen min er å teste de "side by side", jeg kobler begge på recieveren.. Så tester jeg de i dagslys, tester de med gardiner for, tester de på sommerkvelden.
    Men den ultimate testen er jo å kjøre spill, det er det som kommer til å "make or break" W1500 for min del. Jeg må da teste med WHDMI selvsagt, men de øvrige testene kan jeg kjøre med kabel.

Jeg må selvsagt flytte W1300 litt nærmere veggen, slik at de har "rettferdig" lysutbyte. Jeg må vel også teste de hver for seg, med str stort bilde (120-130").

Håper jeg får de før helgen Men jeg er redd jeg ikke får W1500 før mandag..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps. en hypotese vedr. input lag: Kanskje de ikke slo av frame interpolation... Men jeg klarte ikke å finne informasjon om det i testene :S

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om W i WHDMI står for wireless så vil moduleringen til trådløst og tilbake enkelt kunne introdusere 4-500ms med forsinkelse, jeg hadde absolutt ikke forventet noe mindre enn 250ms input lag med et slikt system.
    De blir og har sikkert blitt raskere men hadde blitt særdeles overasket om trådløse hdmi løsninger hadde blitt raske nok til spilling.

Ellers er jo dlp projektorene generelt kjent for og være meget kjappe så gaming på slike projektorer om man bare kjører kablet er bare kos, brukte sikkert 7-800 timer sjøl på forrige projektoren til og spille skyrim og farcry :-)
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @TorTorden, jeg leste at W1500 ble målt til 115ms med WHDMI og 64ms med HDMI. Men jeg vet ikke om det var med frame interpolation (bildebehandling for raskere bevegelse, "såpeoperaeffekten", aka "800mhz" på tv-er :P).

Enhver bildebehandling vil jo introdusere latens. W1300 ble målt til 26(?)ms tror jeg det var. (kan være jeg husker feil der).
    Jeg synes jo det er rart at W1500 skal ha nesten 3x ms på kabel :P Men hvis de ikke slo av frame interpolation,kan det tenkes at det ble en urettferdig sammenligning. Jeg har lest andre tester, der de sier at den var raskest på WHDMI.. (merkelig nok), samt jeg fant en test der de sa den var rask og god til gaming :P

Jeg tenker derfor at det beste er om jeg ser selv, hva jeg subjektivt foretrekker.. Merker jeg noe til latensen, er latensen der med frame interpolation slått av? m.m. Samt: hvilken lysstyrke fungerer best hos meg :P Det er jo dumt om jeg har en for lyssterk, men samtidig er det dumt å ha en for lyssvak.

En test jeg fant, sa jo at W1500 i eco-mode hadde tilsvarende lys som W1070 i dynamic mode. I praksis vil det jo bety (hvis det stemmer), at man får lenger pærelevetid og lavere støy. Sortnivå er jo fravær av lys, så den er jo grei.. Og de vil vel ha ca samme sortnivå med ca samme lys ut.

Det er synd jeg ikke eier decibelmåler, så jeg kan ikke sjekke differanse i støynivå..
    Må være moro å være en AV-tester :-) (tenkte litt på det i går).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du går opp i pris (W1300 til W1500) får du gjerne bedre bildeprosessering. Da er det egentlig ganske naturlig at W1500 har større input lag en W1300.

W1300 har har vel ca 33 ms, mens W1500 har ca 66 ms. Dette er selvsagt kablet. Trådløs HDMI medfører kjempe delay, så det er ikke en option for gamere

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Når du går opp i pris (W1300 til W1500) får du gjerne bedre bildeprosessering. Da er det egentlig ganske naturlig at W1500 har større input lag en W1300.

W1300 har har vel ca 33 ms, mens W1500 har ca 66 ms. Dette er selvsagt kablet. Trådløs HDMI medfører kjempe delay, så det er ikke en option for gamere
    Yes, var det jeg tenkte kunne være en årsak. Man kan jo slå av frame interpolation, for gaming (kablet). Da antar jeg at det vil være ca. samme input lag(?).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ene pj i dag, w1300. Samt veggfeste. Projektor, null lyskontroll, 5 meter kasteavstand - BenQ W1300 / W1400? Andre?-dsc_0543-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma W1300
    Her er bildet ca 260cm bredt, på "hvit" vegg (relativt matt farge). Kasteavstand var ca 4 meter.
    Ingen lyskontroll, ingen lerret og ett vindu som slapp inn solnedgang :P
    Projektor, null lyskontroll, 5 meter kasteavstand - BenQ W1300 / W1400? Andre?-dsc01550-jpg

PS. Jeg tok bilde slik bildet så ut i øyet mitt, men i realiteten lyste store deler av taket opp.
    Men hvis jeg tok bilde med taket, så ble det alt for lyst. Jeg tok ikke å låste kamera, men bare tok noen bilder, til jeg klarte å gjenskape slik det så ut for meg.
    Fant ut at jeg måtte hente lysnivå fra sofaen ovenfor meg.

Det så veldig bra ut, så lenge det var lyssterke scener. Når det kom til mørke scener, var det ikke så sort.
    Jeg hadde det ikke mørkt nok, delvis pga. manglende gardin, samt at jeg ikke har lerret.. (Må nok ha grått lerret).
    Det er noe med at når du har mye lys, blir du så blendet og selv fravær av mørke - gir et opplevd sortnivå.
    Men med en gang du får et bilde med lite lys, blir sort opplevd som grått.

Skrudde opp mer lys på kjøkkenet og tok nytt bilde, fremdeles med ca 260cm bredt bilde.
    Projektor, null lyskontroll, 5 meter kasteavstand - BenQ W1300 / W1400? Andre?-dsc01551-jpg
    Det er fremdeles plenty med lys. Fremdeles ECO/Cinema mode.

Så tenkte jeg å teste hvor mye forskjell det ble å krympe bildet til minimum-str. for å se om det ble mer lysstyrke.
    Projektor, null lyskontroll, 5 meter kasteavstand - BenQ W1300 / W1400? Andre?-dsc01553-jpg
    Mitt subjektive måleinstrument (meg selv) kom til konklusjonen at det var overraskende lite forskjell på stort vs lite bilde, når det kom til lysstyrke.
    Jeg antar at differansen vil være større hvis man ser på 3D eller hvis man har et lerret med lav gain.

For å gi en større utfordring, tok jeg på lys på ca 50% på stue og kjøkken:
    Projektor, null lyskontroll, 5 meter kasteavstand - BenQ W1300 / W1400? Andre?-dsc01554-jpg
    Fremdeles er det greit i lyssterke scener, men nå er det ca ingen sortnivå.. (mer eller mindre helt vasket ut).

Utfordringen stanser ikke der, jeg gikk opp til 100% på spotter i stue og kjøkken:
    Projektor, null lyskontroll, 5 meter kasteavstand - BenQ W1300 / W1400? Andre?-dsc01555-jpg

Fremdeles er det overraskende bra lysstyrke.
    Hva med ~260cm bredde, uten lerret, 100% lys og vegg som ikke er helt hvit?
    Joda, ser her du:

Projektor, null lyskontroll, 5 meter kasteavstand - BenQ W1300 / W1400? Andre?-dsc01557-jpg
    Det er mulig å se for eksempel sport, spille spill eller se en serie - med 100% taklys og hvitt lerret (så fremt lysene ikke peker direkte på den veggen).I mørke scener vil du derimot bare se veggen din - som den er :P (altså hvit). Man ser jo her at det er lite kontrast igjen, men den høye lysstyrken gjør jo at det er faktisk mulig å se på dette.
    Jeg er veldig overrasket over hvor fine fargene var, selv om jeg hadde langt fra idèelle omgivelser og forutsetninger.

Hva synes jeg om W1300?
    Jeg er overrasket over hvor mye lys den har, jeg er overrasket over hvor lite lys den taper - ved å gå opp i bildestørrelse.
    Fargene var godt med "knall" i og de så veldig fine ut i cinema + eco, selv på min vegg som er i en ukalibrert hvitfarge.

Projektoren fremstår ellers som kompakt og elegant, den er ikke sexy - men heller ei stygg.
    Den er litt boksete, kantete, den ser ut som den var designet av et barn og den støyer litt.

Prosjektoren kan på mange måter sammenlignes med en gammel turbo Volvo, mye ytelse til ok pris - men kanskje ikke så raffinert på alle områder.
    Projektor, null lyskontroll, 5 meter kasteavstand - BenQ W1300 / W1400? Andre?-dsc01560-jpg
    Sist endret av DaButcher; 07-12-2014 kl 00:49

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher Vis post
    Yes, var det jeg tenkte kunne være en årsak. Man kan jo slå av frame interpolation, for gaming (kablet). Da antar jeg at det vil være ca. samme input lag(?).
    33 og 66 ms er selvsagt uten interpolering (gjelder begge). Er vel ingen som måler input lag med interpolering aktivert, for dette vil jo øke lag betraktelig. Forøvrig er vel både 33 og 66 ms uvesentlig input lag for de fleste.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner kanskje og bli gammel, men er helt enig med Gorm.

Og selv med den nye konsoll generasjonen er det bare de ytterst sjeldne spillene som går noe mer enn 30fps og anbefalning om 30ms input lag er med høyde for 60fps.

Jeg har jo selv funnet meg i og spille gta5 f.eks med både motion flow og reality creation på bare fordi jeg har glemt og slå de av og merket egentlig ikke noe til det.

Greit sjekke men bilde kvalitet er mer viktig for min del enn slike ytelses tall.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Begynner kanskje og bli gammel, men er helt enig med Gorm.

Og selv med den nye konsoll generasjonen er det bare de ytterst sjeldne spillene som går noe mer enn 30fps og anbefalning om 30ms input lag er med høyde for 60fps.

Jeg har jo selv funnet meg i og spille gta5 f.eks med både motion flow og reality creation på bare fordi jeg har glemt og slå de av og merket egentlig ikke noe til det.

Greit sjekke men bilde kvalitet er mer viktig for min del enn slike ytelses tall.
    Input lag
    Ja, det er nok også avhengig av hvilken type spill, samt om det er online eller enkeltspiller.
    Man merker nok mer til input lag med mus/tastatur, enn en gamepad :-) (feks FPS på PC, counter strike eller noe).
    Konsollene er jo litt mer "Myke" i bevegelsene, siden man ikke har like brå input som med musen.

W1300
    Jeg har prøvd BenQ W1300 i 3 timer nå, den går nok i retur.
    Vet ikke om det er noe defekt med den jeg har, men jeg ser merkelige ting i bildet.

Blant annet ser jeg: 3 striper på toppen av bildet. Det er tre striper som er mørkere enn det øvrige bildet.
    Jeg ser også at linjen i bunn ikke er 100% uniform. Det er et par piksler offset.

Jeg antar at bunnlinjen kunne jeg korrigert på et lerret, ved å zoome slik at litt av bildet går over i masking bars..
    Men stripene på toppen går langt innover i bildet, de kan ikke "jukses" vekk på samme måten.

Her er bilde av defekten i bildet, de tre strekene som går nedover.
    PS. her kjører jeg ca 450cm bredt bilde, så de strekene var ganske enkelt å se i lyse scener.

• Projektor, null lyskontroll, 5 meter kasteavstand - BenQ W1300 / W1400? Andre?-dsc01571-jpg

Men jeg kan se de hvis jeg kjører bildet ned i små størrelser som 90" også.

I tillegg synes jeg det er litt merkelig at projektoren i noen tilfeller har noen "rammer" utenfor bildet som lyser opp. Kanskje det er lyslekkasje? Vet ikke...
    Den er jo ikke helt sort, der det skal være sort. Og det er som om det er en lysegrå ramme rundt bildet, hvis det er logisk for noen?

Fargene er ellers gode, selv på veggen min som ikke er "referanse-hvit", jeg får et stort og lyssterkt bilde, selv uten å ha lyskontroll eller lerret.

Jeg er sånn "nesten" fornøyd.. Mens jeg og samboeren så breaking bad, følte jeg at dette er morsomt..
    Størrelsen var stor (sa brura), fargene var fine og livlige.. Støynivå: akseptabelt.
    Stripene kom å ødela festen.

Jeg vil gjerne vite om andre sliter med slike striper på sine w1300.

Mørke scener
    Når det var mørkere scener, var det bedre bilde. Det vil si, sortnivå var ikke perfekt, men det må nok leilighetne og fravær av lerret ta skylden for.
    Men i mørke scener, så jeg ikke de stripene i bildet.
    Her har jeg lys på gangen, samt litt lys på kjøkkenet. Jeg prosjekterer som nevnt på en vegg, som ikke er helt hvit, men går noe mot gul.

• Projektor, null lyskontroll, 5 meter kasteavstand - BenQ W1300 / W1400? Andre?-dsc01564-jpg

Lignende tråder

1. 3D problemer med BenQ w1300
    By Ra1zu in forum Generell video
    Svar: 6
    Siste melding: 07-25-2015, 23:06
  2. BenQ w1300 vs w7500
    By bassavhengig in forum Digitale projektorer
    Svar: 13
    Siste melding: 11-09-2014, 12:51
  3. BenQ W1300 - Tips til lerret?
    By Willms in forum Lerret
    Svar: 6