Kjøpe brukt prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Gigawattz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe brukt prosjektor

Hei, noen som har noen anbefalinger på hvilke prosjektorer man burde kjøpe brukt? Gjerne 1-2 år gamle toppmodeller som fortsatt er bedre en nye "budsjettmodeller".

Disser har jeg kommet fram til hittil:
    Sony HW50 12 000 - 14 000
    Epson TW9000 10 000

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel helt ann på budsjettet det. foreslår Sony sin HW50 over alt fra Epson i et rom med lyskontroll.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis Vis post
    Kommer vel helt ann på budsjettet det. foreslår Sony sin HW50 over alt fra Epson i et rom med lyskontroll.
    Enig

Men vil føye til rom uten lyskontroll også. Det er langt mer lys i en kalibrert HW50 enn det man oppnår med en kalibrert TW9000/9100

Newcomer Gigawattz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye burde jeg gi for en HW50 brukt? Under 14 000 er en grei pris?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på hvor mange timer den er gått, men 14K for en med moderat timetall bør vel være en grei pris

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det er ok for trådstarter at jeg kupper tråden litt, da jeg er i samme situasjon som som han.

Jeg holder på med å plalegge innkjøp av Projector til mitt kino/hifi rom. Jobber fortiden med lyskontroll og vil etter all sannsynliget få det mørkt i rommet. Veggene er egentlig kaffelatte farget, men der henger det en hel del akustikkplater fra Auralex på er lilla. Helt inntil lerretet plangeller jeg å henge opp scenemolton for å få det sort. Jeg ønsker ikke å male veggene sorte. Taket er dekket av de samme lilla Auralex platene.

Jeg tenker i baner å bruke ca 15.000kr på en projector og kjører idag med en epson W700 som jeg er helt ok fornlyd med. Har sett hva Sony sin hw50 ( usikker på om det var es) og jeg kunne tenke meg et slikt bilde rett og slett.

Finnes det noen andre konkurenter til den egentlig? Lerretet jeg har er et Dreamscreen V3 motorisert lerret på 106" og jeg kan ha kasteavstand på inntil ca 5.5meter.

Hva anbefaler dere? Ser et blant annet Avshop tilbyr proffkalibrering om jeg kjøper ny PJ. Er dette virkelig verdt pengene, eller er det bedre å få hjem en person ( Gorm, du bor jo ikke langt unna) og få den kalibrert mot rommet den skal henge i.

Mvh Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye tar Gorm for hjemmekalibrering ? Jeg hadde tenkt til å skrive ett svar til deg Retep men du vet jo hvor jeg står i denne saken

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Jeg vet. Hva Gorm ar får han nesten si ifra om selv. Jeg vet også at de som selger Sony sine skriver proffkalibrering, men jeg kan ikke fatte hvordan de gjlr dette da projectoren blir kalibrert i butikken.

Det Gorm gjør er jo noe helt annet. Han reiser hjem til deg og kalibreren den opp mot ditt rom, lerret og lysforhold. Så jeg lurer egentlig på om den "proffkalibreringen" som skjer i butikken(e) er verdt kronene? I innlegget over så skriver jeg Avshop, men jeg har etter litt søking funnet ut at det er flere av de butikkene som gjør dette. Dog i butikken, ikke hjemme hos deg.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Jeg vet også at de som selger Sony sine skriver proffkalibrering, men jeg kan ikke fatte hvordan de gjlr dette da projectoren blir kalibrert i butikken.
    Nå vet ikke jeg noe om hva andre butikker gjør, for jeg har bare erfaring med en (AVShop), siden jeg gjør all kalibrering for dem. Der blir forøvrig ikke projektorene kalibrert "i butikken". De blir kalibrert i en "hjemmekino-simulator" som blir satt opp til å likne kundens rom, og det blir kalibrert mot samme lerret som kunden skal ha/har (stort lerrets-kartotek i simulatoren). Denne simulatoren ligger ikke i butikken deres, men er bygget i forbindelse med lageret deres.

Når det gjelder hjemme-kalibrering og priser på dette, så har jeg ikke anledning til å kommentere dette på AVforum. Det blir å regne for kommersiell virksomhet, og der gjelder forumreglementet for oss alle.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er jo det en del bedre enn de butikk kalibreringene jeg har sjekket opp.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke bare en del bedre, men det blir så og si det samme som å gjøre det hjemme hos kunden.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv gått fra TW9000 til HW50, og det er stor forskjell i favør HW50. Både på lysutbytte, sortnivå og generell bildekvalitet. TW9000 er absolutt en god projektor, men HW50 er vesentlig bedre.

Kan også, som mange andre, anbefale kalibrering av Gorm på det sterkeste. Det er utrolig hva han får til; nesten uansett hvilken projektor en har får man en "ny" etter kalibrering. Fikk nylig kalibrert HW50 av Gorm hos meg, og gud bedre hvor bra det ble For min egen del er det helt uhørt å ikke ha en projektor skikkelig kalibrert, da jeg vet hvor mye bedre den blir når man får hentet ut potensialet som måtte ligge der.

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 03-07-2013, 22:25
  2. Brukt prosjektor til mor. Hvilken?
    By ulriks1 in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 05-14-2008, 23:06
  3. Brukt prosjektor
    By jensi in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 01-31-2008, 00:36
  4. Brukt prosjektor på FINN.NO, er det noe?
    By stig_38 in forum Digitale projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 11-26-2005, 23:16
  5. Prosjektor: billig og brukt!
    By Crazyboy in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 5
    Siste melding: 04-14-2005, 09:14

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg