Fra BenQ W10000 til PJ, men hvilken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra BenQ W10000 til PJ, men hvilken?

Min BenQ W10000 har vært en trofast ledsager i nærmere 7år, og har fungert tusenvis av timer (og 3 pæreskift), men nå er lystunnellen i ferm med å kollapse. Virker til å være vanskelig å få byttet/fikse denne, så da må jeg mot min egen vilje vurdere å skaffe meg en ny.

Jeg ser Sonys HW55 vinner tester både her og der, men jeg har alltid vært skeptisk til LCD. Jeg liker veldig godt bildet på DLP og tidligere så var dette det opplagte valget for de som ikke var plaget av regnbuer. Derimot virker det som DLP ikke er særlig dominerende lengre.

I utgangspunktet liker jeg bedre å spare penger enn å bruke, men når jeg først skal ha ny så betyr ikke budsjettet særlig mye. Men jeg strekker meg ikke over 25K.

Hvor mye har skjedd de siste 6-7 årene, spesifikt hvordan vil ulike prisklasser være prestasjonsmessig i forhold til min W10000? Ser at BenQ har en W7500 ute som jeg har lest en del positivt om, men Gorm mente her på forumet at den ikke var noe særlig for normal bruk.

Jeg har et rom med litt lys tapet, men mørke hyller o.l. som dekker deler. Taket er i tre. Ellers har jeg veldig god lyskontroll. Lerretet er grått 106"

Jeg kan selvfølgelig ta en titt på ulike hos f.eks HiFi Klubben, men det er ikke lett å sammenligne med min W10000 med mindre jeg har begge i samme rom. Så prøver å lage meg en liten "short list" før jeg går videre. Generelt sett er jeg ingen stor fan av digitalt look, og da jeg først kjøpte projektor husker jeg at jeg likte veldig godt det naturlige bildet jeg fikk på DLP.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selv om SXRD basrers på LCD har den egentlig ingenting med vanlig LCD å gjøre, på en enkel måte kan det forklares som en reflekterende LCD teknologi som baseres på LCOS (liquid crystal on silicon).

Sony HW55 har en bildekvalitet din W10000 bare kan drømme om og er et meget godt kjøp.

Lignende tråder

1. Bytte ut BenQ w10000 med noe mer fleksibelt.
    By wukka in forum Digitale projektorer
    Svar: 8
    Siste melding: 05-08-2009, 13:49
  2. Prisjakt BenQ W10000
    By Beemer in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 6
    Siste melding: 03-01-2008, 16:09
  3. Netthandelen.no har BenQ W10000 !
    By Mori in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 40
    Siste melding: 12-17-2007, 02:51
  4. Takfeste til Benq W10000