Offisiell tråd for JVC DLA-X500, DLA-X700 og DLA-X900 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 112
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,577
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarSandberg Vis post
    Hei, Lurte på om JVC dla500x gir nok lyssterkt bilde? Har litt lys i kjellerstua, men er lite da to små vinduer med Persienner. Har lyse vegger som reflekterer litt. Kunne tenkt meg denne som filmprojektor. Har Epson tw3200 per nå som har vært ok til film / spill, men kunne tenkt oppgradere projektor. Har vurdert Sony hw55es, men vet ikke.... Har lerret: Dream Screen V5 Dynagrey 16/9 0,9gain.

Svar mottas med takk!

Sony HW55 måler vel ca 11-1200 lumen kalibrert mens X500 1000+ så det er ikke store forskjellen på de i lysstyrke selv om spesifikasjonene sier mer. Valget mellom HW55 og X500 er ganske enkelt hvis du skal bruke projektoren til kun film titting, da er det X500 som gjelder. Skal du bruke projektoren til litt allround med spilling, TV/sport og film er nok HW55 en bedre allround projektor, spesielt da pga mye lavere inputlag som påvirker spilling. Der måler vel HW55 rundt 30ms og X500 over 100ms og er derfor meget dårlig egnet hvis du driver med spilling som krever presisjon.
    Sist endret av Andreas21; 08-18-2015 kl 09:55
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,867
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har spilt en del på X500en jeg har stående i taket og ikke lagt merke til input-lag overhode på de spillene jeg kjører, type rollespill... Online FPS derimot krever en hel annen respons, så spiller du mye av denslags er det mulig Sonyen passer bedre.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,577
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller en del på HW55, men har ikke testet det på X500. Men har hørt og lest at online FPS og racing spill som krever presisjon kan være vanskelig på X500. Jeg spiller nåde FPS og racing spill på HW55 og merker veldig lite til det lave inputlagget. Rollespill drimot krever sjelden veldig presisjon, men det er vel noen av de som krever det også...

Uansett er begge projektorene trygge valg og vil overgå Epson 3200 med stor margin.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en X500 på hytta, og det er så langt fra de berømte "Batcaves" som mulig. Hvite vegger, hvitt tak osv. Lysstyrken er ikke noe problem i det hele tatt, jeg bruker derimot et React-lerret for å få godt nok svartnivå, og det funker som bare det. Det er helt greit å sitte og spise krabber ved spisebordet og se på Dagsrevyen på lerretet i den andre enden av hovedrommet i hytta (kanskje 7-8 m unna) med bare de tre nærmeste rullegardinene kjørt ned. Jeg tviler på at lysstyrken skal være noe problem. Her er et bilde av oppsettet. Det er noe over dobbelt så langt fra bak på prosjektøren til den veggen som ikke syns, og det er vinduer langs hele rekka. Jeg bruker IKEA-rullegardiner med ettermontert motor når det er lyst ute.
    -hyttetak-jpg

Newcomer GunnarSandberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2015
    Sted
    SKIEN
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar! Her er bilde fra kjellerstua i oppussa tilstand! Den Epson 3200 har gitt vanvittig mye glede... Secret of Mana, SNES \m/
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -202770_10151177340710208_1028386429_o-jpg   -392616_10150477320540208_47778781_n-jpg  
    Sist endret av GunnarSandberg; 08-18-2015 kl 15:03

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Jeg slo til på en svartfredagspakke på en X500 og Dreamscreen UltraHD V5 matte white lerret før jul. Har nå fått montert opp projektoren på egen hylle bakerst i rommet, og linsa flukter med overkanten på lerretet når det etter hvert kommer opp. Kasteavstand er 4,10 meter fra linse til duk. Tanken min var å lage en ramme for 2,35:1 da denne projektoren kan zoome inn og ut mellom 16.9 og 21:9, etter hva jeg forstår. Jeg hadde sett for meg en bredde på rundt 2,90 - 3,00 meter på duken og i samtale med AVshop ble dette ikke omtalt som feil. men på Projection Calculator JVC DLA-X500R Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size blir dette alt for stort lerret på den avstanden. Hva er riktig angående dette? Jeg har ikke kommet så langt at jeg har fått filmbilde fra projektoren enda, bare grønt rutenettmønster for å stille inn bildestørrelse etc. jeg greier nå hvertfall å lage stort nok bilde med det rutemønsteret, men jeg vet ikke hvordan resultatet blir og om det er 16:9 eller 21:9 jeg har der.

Den transparente duken er kostbar så det er viktig å unngå å lage noe som ikke passer eller blir feil. Hvis noen har linker til byggetråder eller kan tipse meg om personer som har bygd slike rammer selv så er det veldig fint.

Med håp om svar,

Odd J

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,847
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger du kalkulatoren på projectorcentral klarer du 2,9 meter bredde med kasteavstand på 4,1 meter. 10 cemtimeter lengre kasteavstand, og du klarer akkurat 3 meter bildebredde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar!
    Antar du er mannen som har kalibrert min hvite X500 også. Så langt har jeg ikke fått bilde i den, prøvde med en skive i en gammel Pioneer-spiller jeg har fått for en god stund siden, det er en førstegenerasjonsspiller så den er litt gammelmodig og treig. Men jeg kan også ha problemer med Dreamscreen HDMI-kabelen som har noen aldeles voldsomt store koblinger. De går egentlig ikke inn i åpningene for HDMi i bakdekselet på projektoren så jeg er usikker på om det er forbindelse der, rett og slett. Skulle ikke være nødvendig med så mye overdimensjonert metall for å lage en HDMI-kontakt. Med skrue i tillegg for sikkert feste riktignok, men altså...

Drar fram OPPOen og en mer ordinær kabel en av dagene så får vi se. Det må jo gå an å få opp en lysende firkant om ikke annet, så får jeg vurdert dukstørrelse på den måten.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,847
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må demontere "metall-skallet" i den enden av dreamscreen kabelen som skal inn i projektoren. Skru ut de seks små skruene, og plukk av metallet. Under der er det en kraftig støpt plastplugg, og den passer inn i forsenkningen på projektorens HDMI-inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det gjort, takk for tipset. Da ble det hvertfall bilde!! Nå er det å få lagd ramme og montert lerret. Noen som har linker til aktuelle tråder, gjerne med bilder?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2015
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens, noen som vet mål på x500 ? Jeg skal bygge en kasse til denne isteden for takfeste. Trenger da bredde x høyde x dybde. På forhånd takk

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,847
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B x H x D : 455 mm x 179 mm x 472 mm

Vekt 14,7 kg

Projection Distance and Specifications | DLA-X900R/DLA-X700R/DLA-X500R | JVC

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2015
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Takk for svar, regner med du skal kalibrere den siste x500 på en stund nå😉

14. Liker Gorm har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd å spille UHD 4K filmer på DLA-X500R, blir det mye bedre bilde en fra Blu Ray?
    Har vurdert å kjøpe Panasonic DMP-UB900 HDfury for å bruke med X500, vil det fungere greit eller er det bedre å bare holde seg til Blu Ray?
    Hvis man skal kjøpe HDfury for X500, skal man kjøpe Intergral eller Link?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,847
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjeller er ikke enorm, og ofte vil en bra bluray utgave se bedre ut enn en middelmådig UHD utgivelse. Kan virke som om det er mindre e-shift prosesseringsartefakter på UHD, da projektoren jobber med nedskalering i stedet for oppskalering

Så lenge du bare skal fjerne HDCP, så kan vel begge brukes? Link er vel den som er best tilpasset bruken, og også den nyeste av de to.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    är det någon som vet vart man köper orginal lampa? min har passerat 3000h (x500) och projjen säger att jag skall byta lampa, fruktansvärt bra bild än? haft många projjar genom åren men aldrig varit i närheten av så pass bra ljustyrka som jag ännu har. Hur som helst, när jag är inne på avshop och kopierar modell numret (PK-L2312UG) (tar för givet att dom säljer orginal lampa med hus) så får jag en massa träffar på nätet där det står att det är orginal, ebay o amazon för ca 1000:- står AVO lamps.

Så är det någon som har något bra tips? skall såklart vara orginal all the way och slipper jag pynta 3000.- så gör jag gärna det men är det det som skall upp för orginal så får det bli så.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,547
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker at du kan bruke Amazon.de og få en god pris.
    https://www.amazon.co.uk/JVC-PK-L231...rds=PK-L2312UG

Eventuelt Ebay

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2015
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har opplevd at du ikke får koblet opp pc til x500 ? får frem tv/dekoder med bilde og lyd men ikke PC bilde(bare lyd) ?....

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,847
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du antakelig en oppløsning/oppdateringshastighet på desktopen, som projektoren ikke støtter? Jeg har aldri hatt problemer med å koble til PC.
    Kan også være kabelen, da PC gjerne kjører på 60Hz, og på høy oppløsning kan jo båndbredden da bli et issue?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen vits å velge ekstra kalibreringsmodus for 4k HDR ved kalibrering av X5000 hos avshop?

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Lignende tråder

1. Offisiell tråd for JVC DLA-X3, DLA-X7 og DLA-X9
    By Gorm in forum Digitale projektorer
    Svar: 230
    Siste melding: 04-13-2013, 21:34
  2. Offisiell tråd: T-Amp
    By Pogwaq in forum Klubb/entusiasttråder
    Svar: 565
    Siste melding: 06-23-2012, 02:14
  3. Offisiell SVS MTS-01 tråd.
    By phonar in forum Høyttalere