Offisiell tråd for JVC DLA-X500, DLA-X700 og DLA-X900 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 112
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,556
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor Vis post
    Jeg har en x500 som har gått 140 timer og har plutselig blitt oppmerksom på at lampen flimrer. Det er veldig tydelig med helt hvit bakgrunn, men man ser det også i filmer av og til. Hva gjør jeg med det? Er det noen innstillinger som kan være årsak? Jeg har kjørt på lampemodus lav hele tiden. Jeg har en billig DLP optoma projector i samme rom som jeg bruker til Mac. Den sliter ikke med samme problem. Er det noen som har en ide?
    Det er bare at pæren brenner litt ujevnt, sett den opp i høy lampespenning noen timer så blir det borte.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Takk, det skal jeg prøve!

Newcomer comodo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz Vis post
    Skal gå fint det ifølge kalkulatoren på projectorcentral
    Supert
    Pioneer sc lx76, Playstation 3, Playstation 4, Klipsch rf62, Klipsch rc52, Klipsch rf52 x4, Velodyne EQ Max 12", JVC X500RBE, Dreamscreen Acoustic UltraHD V5 120" vertikal maskering

Newcomer comodo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Med 4,8 meter tilgjengelig mellom linse og lerret, kan du velge alt fra 77 til 155 tommer lerret. Rimelig fleksibel zoom :-)
    Det var det jeg håpte på utifra det jeg kunne tyde på specsa :-)
    Har nå bestilt min aller første projektor og med 120" V5 lydtransparent lerret (med kalibrering seff). Gleder meg til å sette igang med kino utover høsten. Takk for bistand! :-)
    Pioneer sc lx76, Playstation 3, Playstation 4, Klipsch rf62, Klipsch rc52, Klipsch rf52 x4, Velodyne EQ Max 12", JVC X500RBE, Dreamscreen Acoustic UltraHD V5 120" vertikal maskering

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av comodo Vis post
    Det var det jeg håpte på utifra det jeg kunne tyde på specsa :-)
    Har nå bestilt min aller første projektor og med 120" V5 lydtransparent lerret (med kalibrering seff). Gleder meg til å sette igang med kino utover høsten. Takk for bistand! :-)
    Gratulere,blir bra dette
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black friday på denne
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vel, da har jeg også gått over fra The Dark Side til The Dark Grey side... Etter demo hos AK (igjen tusen takk!) med en del eksperimentering og dilling kom jeg fram til at jeg kan leve med denne i noen år, fram til superhypermegaultragigasvart er tilgjengelig med en eller annen form for flusskondensator (husk at Marty McFly dro tilbake til 2015 i nr. 2!) eller andregenerasjons laser i maskineriet. Så jeg benyttet meg av en viss herværende AVShops tilbud. I tillegg har jeg bestilt et Euroscreen Sesame (som har en monteringskassett på bare 10 cm dybde, så jeg slipper å gjøre noe med dampsperra siden taket er lagt på 250 cm og lektet ned til 240 - veldig glad for at jeg gjorde det, selv om det opprinnelig var av hensyn til takhøyttalere for Atmos!) med ReAct 2.1-lerret. Det burde gi bra sortnivå, selv med de hvite veggene og taket som er på hytta (unntatt rett bak lerretet, der er det et mørkegrått gardin). Så får jeg se om jeg blir nødt til å mekke meg et opplegg med et to meter bredt, svart stykke fløyel opphengt i hvite kroker i taket.

Det eneste jeg syns er litt gjerrig av JVC er at de ikke legger ved sender for 3D og briller i den prisklassen. Men jeg "snakket" med en kjenning i USA (fra AVSForum), og han hadde liggende en sender av et annet merke som han sa skulle fungere greit til prosjektøren. Så han skulle sende meg den, den var visst utrolig billig i forhold til den originale. Så får jeg se om jeg må kjøpe noen par med originale JVC-briller, det kommer an på hva ReAct 2.1 gjør med polariseringen av lyset. Ifølge Euroscreen/Draper i Sverige er lerretet rundt 2 på polariseringsskalaen til AVSForum (den går fra 0 til 4), noe som burde tilsi at det ikke er nødvendig med horisontal polarisering, som JVC har valgt å bruke for å skille seg ut fra de andre XPAND-brillene.

Et lite spørsmål: Jeg ser at det er veldig sterke meninger om gaming på denne greia (ja vel, én veldig sterk mening og en del litt mer diffuse...), og jeg lurer på om det er noen som nå har testet den til det. Sønnen min er av gaminggenerasjonen (han får faktisk ikke nok av uniformer og våpen oppe i GSV), og han vil helt sikkert ha lyst til å prøve. Men hvilke innstillinger er det som da skal slås av for å få minst mulig lag?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en annen ting: Er det mulighet for montering av Kensingtonlås eller noe lignende i den? Jeg skal ha oppsettet på hytta, og fram til jeg antakeligvis i praksis blir boende der fra neste høst, står den jo tom en del. Jeg vet at ingenting kan stoppe noen som vil ha med seg noe, men jeg kan montere feste til kjetting direkte i en takbjelke, og med det alarmanlegget jeg har (med server som har UPS, bevegelsesdetektorer, dørfølere, flere kameraer osv. osv.) kan jeg ha et kampklart balltre der ute i løpet av et kvarters tid! Sånn omtrent: "Den som ikke har gjemt seg nå, han skal FÅ!" Men uten en lås er det jo litt for lett å klikke prosjektøren ned fra Omnimount-festet med Quicklock.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du håper på å spille så er det bare å senke forventningene så langt du kan. Jeg spiller litt selv og har prøvd noen ganger å gi det en ny sjans, men det er håpløst mye lag. Selv å bruke mus på PC koblet til PJ for enkle oppgaver er utrolig frustrerende, og det er med alt av prossessering skrudd av. JVC burde ha fikset dette med firmwareupdate. Jeg er helt sikker på at det ikke egentlig må være sånn.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har da ikke tid til å spille noe! Det er i tilfelle sønnen min vil prøve. Men da er det vel ikke så lurt. Men det er er rart at det er problemer å bruke mus, man skulle vel tro at når prosjektøren takler raske bevegelser i filmer, burde den også takle i lita mus?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi! Nå oppgraderer jeg ifra en snart 10 år gammel Sony vpl hs50 hd ready pj til å ha bestilt en x500. Regner med det blir ett løft på bildekvalitet i kinoen.��

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg tviler på at utviklingen har gått baklengs i ti år!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Noen som har kommandoene for denne projektoren? Manualen inneholder dessverre bare de som er basic.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny original lampe til X500 i dag og det lukter skikkelig brent plastikk etter ca 5 minutters bruk. Noen som har hørt om det problemet før? Hva gjør jeg? Er det trygt?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,556
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor Vis post
    Fikk ny original lampe til X500 i dag og det lukter skikkelig brent plastikk etter ca 5 minutters bruk. Noen som har hørt om det problemet før? Hva gjør jeg? Er det trygt?
    Det er vanlig at det lukter litt brent med ny pære, men det skal ikke lukke veldig brent.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Det er vanlig at det lukter litt brent med ny pære, men det skal ikke lukke veldig brent.
    Takker! Det er godt nok for meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MPC Settings: Er det som kan si noe om dette på X500? Jeg kan ikke si at jeg ser noen forskjell mellom 0 og 100 på noen av settingene, og det får meg til å lure på om funksjonen over hodet fungerer på min projektor...

En ting til jeg lurer på. Jeg ser at "clear black" har stor innvirkning på bildet og får det til å oppleves skarpere. Er det "clear black" funksjonen folk sammenlikner med darbee eller har det med MPC innstillingene å gjøre? Er det noen sammenheng mellom clear black og MPC instillingene?
    Sist endret av Monitor; 04-29-2015 kl 20:28

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,813
    Takk & like
    Nevnt
    29 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC’s Clear Black teknologi skal styre kontrasten i motivet automatisk. Dette fungerer altså litt som Darbee. Under MCP har du også en contrast slider, og med denne er det lett å overdrive "contrast-boost", slik at f.eks lepper fremstår alt for mørke i forhold til resten av fjeset. Jeg pleier å dra denne ned under 30 (eller helt av hvis kunden også bruker en Darbee prosessor).
    Selv bruker jeg å skru av MPC, for jeg syns til tider bildet fremstår skarpere uten "4K oppskalering". I tillegg bråker vibratoren som driver e-shift glasset ganske mye, og jeg syns det er befriende å slippe "duringen". Til dere som ikke syns den bråker, bare vent - det kommer.
    Sist endret av Gorm; 05-01-2015 kl 19:04

Newcomer GunnarSandberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2015
    Sted
    SKIEN
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Lurte på om JVC dla500x gir nok lyssterkt bilde? Har litt lys i kjellerstua, men er lite da to små vinduer med Persienner. Har lyse vegger som reflekterer litt. Kunne tenkt meg denne som filmprojektor. Har Epson tw3200 per nå som har vært ok til film / spill, men kunne tenkt oppgradere projektor. Har vurdert Sony hw55es, men vet ikke.... Har lerret: Dream Screen V5 Dynagrey 16/9 0,9gain.

Svar mottas med takk!

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Lignende tråder

1. Offisiell tråd for JVC DLA-X3, DLA-X7 og DLA-X9
    By Gorm in forum Digitale projektorer
    Svar: 230
    Siste melding: 04-13-2013, 21:34
  2. Offisiell tråd: T-Amp
    By Pogwaq in forum Klubb/entusiasttråder
    Svar: 565
    Siste melding: 06-23-2012, 02:14
  3. Offisiell SVS MTS-01 tråd.