Offisiell tråd for JVC DLA-X500, DLA-X700 og DLA-X900 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 121
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,974
    Takk & like
    Nevnt
    33 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan bare snakke av egen erfaring. På tidligere modeller har jeg vært borte i at over 50% av JVC-ene har vært så "off" fra fabrikk, at kalibrering-systemet ikke har headroom nok til korrigering. Ergo DOA i mine øyne.

Av siste utgave har jeg kalibrert et titalls X500, og ingen av dem har hatt noe feil.

Sony projektorene har jo vært "nærmest feilfrie" de siste årene.

Må poengtere at dette er min personlige betraktning etter egne erfaringer, og ikke noe "fasit"

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,070
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo veldig bra at de har blitt bedre kvalitetsmessig, denne prosjektoren legger da et veldig press på sony med tanke på den enorme prisforskjellen opp til vw500. Skulle nesten tro at de etter hvert senker prisene.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,947
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Native 4K er kostbart, og husk av VW500 også har en svært sofistikert glassoptikk som koster det hvite ut av øyet. Er nok større sannsynlighet for at Sony forsøker å få til en 4K-plattform basert på rimeligere linser / chassis enn at de dumper VW500...

Spørsmålet hva angår JVC er jo om de kommer med native 4K etterhvert. Jeg er jommen meg usikker på om det er noe større poeng all den tid dette koster mye penger og dagens E-shift jo faktisk fungerer overraskende bra. En videreutvikling av dette systemet er dermed ikke utenkelig at vil generere vel så høy "valuta" som store investeringer i 4K native for JVC...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,974
    Takk & like
    Nevnt
    33 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Største problemet for JVC er vel at deres 4K bildebrikker pr dags dato er alt for store for optikk i salgbar prisklasse?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,947
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Største problemet for JVC er vel at deres 4K bildebrikker pr dags dato er alt for store for optikk i salgbar prisklasse?
    Helt sikkert riktig, og med økonomien i JVC i kombinasjon med svakere salg bl.a. som følge av økt konkurranse med Sony tviler jeg sterkt på at de har tatt seg råd til utviklingen av nye chips.... Uansett mener jeg at E-shift er et velfungerende system, men det er klart; kommer Sony med native 4K i tilsvarende prisklasse som X500 blir jo ballgamet plutselig kanskje litt annerledes - selv om fremdeles sortnivået til JVCene er noe Sony må prøve å komme enda mer i møte om de tenker seg å "dampveivalse" JVCene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du ikke være særdeles opptatt av specs for at det skal være avgjørende?
    Kan ikke JVC lage en bedre 1080p projektor enn Sonys 4K?

Og vil ikke heller tilgjengeligheten av kilder være mer avgjørende for hvor fort
    JVC ruller ut 4K, enn konkurransen mellom disse produsentene?
    Sist endret av Ballis; 05-07-2014 kl 18:39

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,070
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt så imponert av bilde kvaliteten på blue ray at for min del så haster det ikke med 4k materiell/spillere.
    med så stor forskjell i pris og så lite som skiller bildemessig mellom disse prosjektorene så bør nok sony komme med noe til høsten skulle en tro. For oss forbrukere bare positivt
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tidligere nesten bestemt meg for at 500ES skulle bli min neste projektor, men har etterhvert tenkt mer og mer på X500. Som flere påpeker er prisforskjellen veldig stor, så det er meget mulig at det blir en ny JVC etterhvert

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,070
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor Vis post
    Jeg hadde tidligere nesten bestemt meg for at 500ES skulle bli min neste projektor, men har etterhvert tenkt mer og mer på X500. Som flere påpeker er prisforskjellen veldig stor, så det er meget mulig at det blir en ny JVC etterhvert
    Forståelig ja, sony bør komme med noe i samme pris klasse spør du meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Forståelig ja, sony bør komme med noe i samme pris klasse spør du meg
    Og med hvit finish som ett alternativ, for oss med lyse tak.
    Forhåpentligvis VW95 oppfølgeren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JVC X500

Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    I prisklassen er den helt klart "off the charts". Men klart, har man et budsjett på 200-400K, så er det jo mye spennende der ute?
    Ser det skrives mye positivt om JVC X500 for tiden,- det jeg imidlertid ikke har funnet noe konkret på er målt støynivå,- og forventet levetid samt prisnivå på lyskilden "pæren"? Vidre om den går i flere modus (sparemodus) samt tot. effektforbruk. Vidre om det er enkelt å skifte pære eller mye skruing (må ned fra takoppheng osv.)
    Regner med at Gorm har gjort seg opp en formening om dette og er takknemlig for svar ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,947
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hva angår støynivå er den svært stillegående i økonomimodus. Jeg kjører økomodus på mitt 142" / 330cm brede lerret, og har mer enn nok lys foreløpig, men klart; spørsmålet er hvor stort drop en får etter typisk 1000 timers bruk... Når en kjører 3D går lampa over i high, og da guffer også vifta noe opp. Akseptabelt i 3D, men for egen del vil jeg nok foretrekke å slippe å kjøre spenningen på lampen i full kontinuerlig. Her er nok Sony hakket bedre, selv med lampespenning på high er viftestøy i praksis totalt fraværende. JVC er dermed noe begrenset på lysutbytte, men foreløpig er jeg som nevnt på ingen måte plaget av lavt lys, men mister jeg 50% av lyset er det jo mye mulig det kan bli et tema. 30% ned tror jeg imidlertid det skal være helt greit å leve med, men jeg er ikke spesielt kravstor til lysutbytte...

Når det gjelder skifte av lampe er det en relativt smal sak, litt plunder som følge av at projektoren er relativt tung, for projektoren må jo ned. Bruker du et Chief-feste er det imidlertid lite som må justeres ved ned- og oppmontering.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Hva angår støynivå er den svært stillegående i økonomimodus. Jeg kjører økomodus på mitt 142" / 330cm brede lerret, og har mer enn nok lys foreløpig, men klart; spørsmålet er hvor stort drop en får etter typisk 1000 timers bruk... Når en kjører 3D går lampa over i high, og da guffer også vifta noe opp. Akseptabelt i 3D, men for egen del vil jeg nok foretrekke å slippe å kjøre spenningen på lampen i full kontinuerlig. Her er nok Sony hakket bedre, selv med lampespenning på high er viftestøy i praksis totalt fraværende. JVC er dermed noe begrenset på lysutbytte, men foreløpig er jeg som nevnt på ingen måte plaget av lavt lys, men mister jeg 50% av lyset er det jo mye mulig det kan bli et tema. 30% ned tror jeg imidlertid det skal være helt greit å leve med, men jeg er ikke spesielt kravstor til lysutbytte...

Når det gjelder skifte av lampe er det en relativt smal sak, litt plunder som følge av at projektoren er relativt tung, for projektoren må jo ned. Bruker du et Chief-feste er det imidlertid lite som må justeres ved ned- og oppmontering.
    Min erfaring med JVC er at det lønner seg å kjøre med full spenning. Mer stabil og mindre krøll. Jeg har kjørt en del lamper, og har alltid fått problemer med pulserende lampe og noen ganger lampekonk når jeg har kjørt dem i lav/øko. Dette har ikke skjedd under kjøring i full spenning. Dette er det jo mulig har endret seg på årets modell.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    889
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en kompis som muligens vil kjøpe min gamle projector. Da blir det nok en jvc som blir den nye kinosjefen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,947
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Tror de gjorde noen endringer på lampa for å bedre dette med flimmer fra og med forrige modell såvidt jeg kan huske å ha lest, så jeg får nesten bare leve i håpet da jeg er nok er litt overfølsom for viftestøy. Er jo ikke noe støvsuger i høy lampemodus heller, for all del, men en hører jo da at projektoren står og svirrer litt...

Newcomer Archdevil sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av X500, samt Oppo bdp103 Darbee edition. Hvilken unit vil være best å bruke til oppskalering? Vil bruk av Darbee føkke opp evt. projektor-kalibrering? Setter pris på om noen har erfaringer de kan dele.
    PS! Jeg har forøvrig Oppo bdp 93 fra før. Har jeg egentlig noe å vinne på å kjøpe ny om det viser seg at X500 er best egnet for oppskalering?
    Sist endret av Archdevil; 05-31-2014 kl 23:18

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,947
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Archdevil Vis post
    Jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av X500, samt Oppo bdp103 Darbee edition. Hvilken unit vil være best å bruke til oppskalering? Vil bruk av Darbee føkke opp evt. projektor-kalibrering? Setter pris på om noen har erfaringer de kan dele.
    PS! Jeg har forøvrig Oppo bdp 93 fra før. Har jeg egentlig noe å vinne på å kjøpe ny om det viser seg at X500 er best egnet for oppskalering?
    Darbee oppskalerer ikke, den bare legger til "lokalkontrast". Kalibreringen påvirkes heller ikke. JVCen har allerede en form for kontrastbooster innebygget, har ikke testet hvor mye Darbee utgjør, men har muligens ikke alt for stor effekt...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,947
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Slår for øvrig ned irisen til rundt midtposisjon (i manuell modus) før dernest "Auto2" velges. Som default står nemlig irisen helt åpen, så å lukke denne ned en del før en velger autoiris gir vesentlig bedre sortnivå...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,701
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Slår for øvrig ned irisen til rundt midtposisjon (i manuell modus) før dernest "Auto2" velges. Som default står nemlig irisen helt åpen, så å lukke denne ned en del før en velger autoiris gir vesentlig bedre sortnivå...
    Og samtidig gir det vesentlig dårligere lysutbytte...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,974
    Takk & like
    Nevnt
    33 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Darbee og X500 er IKKE en god kombinasjon. X500 har samme funksjon innebygget, og skal en bruke Darbee uten masse stygge artefakter (overprosessert bilde, som ser helt håpløst ut) må den interne i X500 først slås av. Behold heller spilleren du har, og bruk funksjonen i projektoren i stedet.

Er også enig i at lysutbytte reduseres dramatisk ved å lukke irisen (manuell/auto kombinasjon). Men klart, på så lerret kan det være en ide. Jeg ville heller senket lampespenningen, enn å kjøre full spenning og så strupe med iris.

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Offisiell tråd: T-Amp
    By Pogwaq in forum Klubb/entusiasttråder
    Svar: 572
    Siste melding: 09-25-2017, 20:51
  2. Offisiell tråd for JVC DLA-X3, DLA-X7 og DLA-X9
    By Gorm in forum Digitale projektorer
    Svar: 230
    Siste melding: 04-13-2013, 21:34
  3. Offisiell SVS MTS-01 tråd.
    By phonar in forum Høyttalere