Gode forslag/tips til 3D projektor beregnet for spill/film?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gode forslag/tips til 3D projektor beregnet for spill/film?

Hei.

Er på utkikk etter en 3D pj :

- Som ikke har regnbue effekt, er fryktelig sensitiv for det
    - Som koster under 30k (under 20k er å foretrekke)
    - Som absolutt lider minimalt av crosstalk (ødelegger hele 3D opplevelsen)
    - Som IKKE har høy input lag. Skal brukes mer til spill enn film/serier
    - Som ikke lager sjenerende støy

Nå har jeg lite peiling på projektorer, kun eid en gammel 720p pj jeg fikk gratis som var beregnet til bedrifter og regnbue effekten og input lag var horribel.
    Har sett/lest litt på Epson/Optoma/Sony sine pj'er men ender bare opp forvirret.
    Virker som det er vanskelig å finne en god pj som har minimalt med crosstalk og lav lag.

Så her sier jeg ikke nei takk til hjelp fra folk med erfaring som har peiling på dette

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest at Epson TW5200 har lite lag til å være pj (17ms) men når den koster bare 6-7k så blir jeg veldig skeptisk.
    Ingen andre projektorer jeg har funnet sålangt som virke brukbare til spill (men så har ikke jeg helt oversikten heller)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min billige BenQ W1070 fungerer utmerket til spill. Så det skulle være rart om ikke dyrere pj greier det...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DLP projektorene er vel de som egner seg best til spill, men samtidig de eneste som gir regnbue-effekt. Ville kansje vurdert TV.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A.Hansen Vis post
    Min billige BenQ W1070 fungerer utmerket til spill. Så det skulle være rart om ikke dyrere pj greier det...
    Epson TW9200 som er langt dyrere enn Epson TW5200 har en forferdelig input lag. Den er målt til 64ms kontra TW5200 som ligger på 17ms.
    Etter litt googling så fant jeg ut at BenQ W1070 er forsåvidt en god kandidat (målt til 24ms) men Epsons TW5200 og Optoma HD25 ligger begge på 17ms.
    Så det ser ikke ut som at en projektor som koster gjerne 10-15.000kr mer er mer egnet til spilling. Dette gjorde det ikke akkurat lett å velge.

Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    DLP projektorene er vel de som egner seg best til spill, men samtidig de eneste som gir regnbue-effekt. Ville kansje vurdert TV.
    TV har jeg (til glede for NRK ) men det sier seg nesten litt selv at man ikke får 100-300 tommers tv til under 30.000
    Er kjipt at dette regnbue greiene enda er en greie, skulle tro etter så mange år med utvikling på projektorer så var dette totalt eliminert

Nei, jeg får nesten bare google videre. Men jeg setter fremdeles pris på innspill/forslag og det er selvsagt ett pluss om noen med PJ som bruker den til online gaming skyter inn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW5200 kan jeg aldri tenke meg ligger på 17ms. Trustedreviews sier 66 og det høres langt mer riktig ut. Optomaen aner jeg ikke hva ligger på, men 17 er kansje riktig for den. Men da har du regnbuene igjen.

Jeg innser at du ikke får 100" TV for 30.000,-. Men det er ikke sikkert du får noen projektorløsning du blir fornøyd med heller. I allefall risikerer du at det går hardt utover Call of Duty statsa dine.

At regnbuer enda er en greie tyder jo på at problemet kansje er mindre enn man skulle tro. Jeg har i allefall til gode å se en eneste regnbue, og kjenner svært få som greier provosere fram fenomenet. Nå er jo SXRD projektorer uansett generelt bedre på alt annet enn akkurat gaming og 3D, så det er kansje heller ikke så rart at de fleste uansett velger en slik løsning.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke å finne noe info angående input lag på den modellen. Men prisen er innenfor det jeg hadde tenkt å bruke og kvaliteten burde være høyere enn hva man får fra projektorene til 6-7k. Så denne skal jeg undersøke litt nærmere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor høy input lag HW40 har, men det er kanskje rimelig å anta at det er det samme som HW50? Isåfall vil den ligge på 30-34 ms. i gaming modus, såvidt jeg har lest. Mener HW30 ligger på det samme, om ikke denne blir for lyssvak for rommet og lerettstørrelsen din kan det antagelig være et godt kjøp?

Jeg syns HW50 er helt grei å spille på, men da er det gjerne konsollspill med venner. Hvilken sjanger du spiller vil ha noe å si, FPS er vel der input lag er mest merkbart. For Heaton (i mangel på nyere referanser) og andre på et seriøst nivå vil ikke dette være godkjent, men da er det nok kun gaming-skjermer uten input lag som gjelder.

Sammenlignet med min gamle JVC X3 på respektable 140 ms. er ihvertfall HW50 en drøm :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til avshop angående SONY VPL-HW40ES Black og fikk dette svaret :
    Hei!
    HW40 har eksakt samme prosessering som HW55 og dermed ekstremt lav lag, typisk under 20ms. Ingen andre projektorer vi har i vårt sortiment har like lav lag som Sony, så til ditt bruk passer HW40 perfekt!
    Da falt valget på denne og sier takk for alle innspill/forslag (og spesielt til Antiloop).

God helg

Lignende tråder

1. Tips til gode onlinebutikker for film
    By Midas in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 0
    Siste melding: 12-27-2012, 02:04
  2. Projektor til kombinert bruk fotball/film/spill, budsjett ca. 10k
    By streeter in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 09-07-2011, 21:25
  3. Gode forslag til projektor?
    By metalrune in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 08-15-2010, 14:37
  4. Hjelp til billig brukt projektor. Film og litt spill.
    By b-ill in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 17
    Siste melding: 11-02-2007, 11:02
  5. Første projektor til film og spill, lavbudsjett
    By Nisse in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 2
    Siste melding: 11-18-2006, 12:32

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg