Sony lanserer VPL-HW40ES - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bestilte en hvit, men fikk ordren kansellert Da jeg ba om å skifte til svart istedet siden denne var annonsert til samme pris da jeg bestilte fikk jeg bare svada til svar om at de ikke kunne åpne en kansellert ordre.
    Useriøst, men er vel slik man håndterer en feilprising
    Sist endret av fayed; 04-04-2014 kl 12:55

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at de er i ferd med å oppdatere prisene...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Sted
    Trondheim
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe mere nytt her da. Noen som har sett denne live mot hw55
    Pioneer SC-LX86. Pioneer Bdp-lx55. Dali mentor 6. Dali mentor vokal. Dali blue r1000. Dali ikon on wall mk2. SVS pb2000. Sony dlp hw40es. Dreamscreen v5 92".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Det kommer vel med arvtakeren til VW95. Plattformen VW40/50/55 er bygget på tillater jo ikke motorisert optikk.
    Vi kan håbe at VW95ES arvtakeren kommer til vinter! kanske vises den på IFA.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å gå for HWES40, men jeg ser nå at 3D briller ikke er inkludert og ikke har dynamisk iris. Så hva koster 3D briller seperat ? For hvis de ligger på 1000kr stk eller noe så kan jeg omtrent bare gå for HWES55 da mellomlegget ikke er rare greiene. Men det er også litt avhenging av om dynamisk iris er verdt de ekstra 2000-3000 kronene. Har generelt sett lite erfaring med projektorer og er neppe like kresen som entusiaster som har hatt projektor i mange år. For å si det sånn, jeg måtte google dynamisk iris nå nettopp for å vite hva det var, hehe

Edit: Ser nå at brillene koster 800kr per stk og med frakt så ender det nok opp på rundt 1700kr bare i briller.
    Så da blir egentlig spørsmålet mitt, har HW40ES noe som HW55ES ikke har ? Og er dynamisk iris verdt 3300kr ?

Hvis svaret er soleklart ja fra dere som har peiling, ja da forstår jeg egentlig ikke hvorfor HW40es koster såpass mtp man ikke får med 3D briller i det hele tatt.
    Sist endret av dirtyd; 04-27-2014 kl 05:14

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HW40 har vel også lavere kontrast enn hw55 selv når hw55 får deaktivert irisen sin.
    Men dette er vel egentlig bare synlig i scener med meget høy kontrast og vil kunne komme ann på selve rommet også. F.eks i et umaskert rom med litt lysere vegger vil dette også affektere hvor sort man kan få det.

Som kjent så har den like høyt lys utbytte, sikkert like stillegående og meget sannsynlig like rask i spilling etc så noen dårlig projektor er den nok absolutt ikke.

Når det sagt så er jeg nå blitt mer og mer overbevist om at min hw50 har bedre sort nivå enn min samsung plasma (greit nok er den tven ikke i liga med panasonic sine) og jeg er ganske sikker på at irisen har en god del og si her, og i denne hobbyen så har vi vel fort betalt langt mer enn 3-4 tusen for såpass merkbare forskjeller, irisen kan gi. Ifølge http://www.cine4home.de/tests/projek...0_ES_Test.html
    så har den også litt færre innstillinger for farge justering og et noe enklere interface for gamla kalibrering, men de innrømmer vel også at for mange eiere av hw5x projektorene så er dette ubrukt funskjonalitet for sony sine grunn innstillinger er generelt bra.

3d er jeg nok feil mann til uttale meg om, jeg har jo nå fått prøvd meg med min hw50 (hw55 sies og være litt bedre på 3d) jeg synes sånn sett 3d er ofte bedre enn jeg ofte forventer, men hver ENESTE gang jeg setter på en 3d film pleier det som regel og gå knapt 30 minutter før jeg blir lei de forbanna brillene og setter på 2d versjonen i stedet.

Med det så virker kanskje hw40 sin mangel på briller som bare grei sparing, men med et stort, skarpt og godt 2d bilde med godt nok sort nivå vil man ofte oppleve dybde i et 2d bilde og som kjent irisen hjelper godt på sortnivået i scener meg høye kontraster, og det er ofte morro av slike scener enn man først skulle tro.

For og prøve og være litt konkret så vil jeg si at om man har et (semi)dedikert rom eller et rom med ganske mørke flater så ville jeg absolutt gått for hw55 om mulig, om det er en typiskt stue løsning og man må akseptere litt lysere vegger etc, vil nok effekten av en iris bli mye fortere utvasket og man kan kanskje like greit spare de kronene.

Jeg er absolutt ikke noen ekspert, bare en nerd som har tendens til og lese for mye rart på nettet og de ekte ekspertene venter vel med og kunne si noe spessielt før de får testet ut projektoren grundig selv og kan si hva som skiller den ut litt mer utfyllende.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg ville valgt 55.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte en HW40 etter en samtale med AVShop. Ringte i utgangspunktet for å bestille en 55, men tok denne på sparket da de mente den var "like god". Så først etterpå at 3D-briller ikke var inkludert og mye av "rabbatten" forsvinner jo her. Dette er så og si ikke i bruk hos meg, så jeg er godt fornøyd. Jeg er spesielt fornøyd med støynivået, som i mitt rom tilsvarer en ekstern HD som starter opp! I tillegg synes jeg bildet er svært bra og det er jo også viktig.. Angående pris så selges denne til kr 22 000, men får med gavekort på 4000 på dreamscreen produkter på AVShop, så jeg tror at for meg gir denne mer pr kr enn HW55. Regner med at denne vil gjøre en god jobb hos meg de neste årene til 4K blir den nye standarden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Sted
    Trondheim
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GROM har dere fått testet denne oppimot hw55'n? Er det noe stor forskjell. Er irisn verdt oppgraderingen til hw55 eller er må du ha et trent øye for å se det?
    Pioneer SC-LX86. Pioneer Bdp-lx55. Dali mentor 6. Dali mentor vokal. Dali blue r1000. Dali ikon on wall mk2. SVS pb2000. Sony dlp hw40es. Dreamscreen v5 92".

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er nok uten tvil en god projektor, men det er noe rart med prisene her til lands.

Ifølge avforums.com sine priser i hw40 testen så koster hw55 der mellom 28 000 og 30 000 kr, og hw40 selges til ca 18 000.

Og avshop selger hw55 til 25k og hw40 til 22k så er prisforskjellen her på berget ikke i nærheten av hva disse utenlandske testene tar forbehold om.

Så på en måte så er eneste problemet med hw40 her i norge at hw55 er så 'billig'.

Og ja jeg tror man fort ville merket om man har iris eller ikke, spessielt på sort nivået under mørke scener.
    Men dette er ikke noe man ikke hadde blitt vant med eller om man ikke har f.eks en hw55 og sammenligne med jevnlige hadde man fort glemt det.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Sted
    Trondheim
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Den er nok uten tvil en god projektor, men det er noe rart med prisene her til lands.

Ifølge avforums.com sine priser i hw40 testen så koster hw55 der mellom 28 000 og 30 000 kr, og hw40 selges til ca 18 000.

Og avshop selger hw55 til 25k og hw40 til 22k så er prisforskjellen her på berget ikke i nærheten av hva disse utenlandske testene tar forbehold om.

Så på en måte så er eneste problemet med hw40 her i norge at hw55 er så 'billig'.

Og ja jeg tror man fort ville merket om man har iris eller ikke, spessielt på sort nivået under mørke scener.
    Men dette er ikke noe man ikke hadde blitt vant med eller om man ikke har f.eks en hw55 og sammenligne med jevnlige hadde man fort glemt det.
    Ser at avforums mener denne er tett opptil hw55 så den er no utvilsomt bra. Men nå får du jo med et gavekort på dreamscreen på 4000kr med på denne så det må jo være et røverkjøp. Eneste jeg lurer på er om jeg skal velge basic kalibrering eller isf kalibrering.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony sine grunn innstillinger er vel ofte så bra nå at noe annet enn full ISF kalibrering er nærmest nyttes løst, også vil man vel alltids.

Min hw50 er faktiskt ikke kalibrert i det hele tatt men er fortsatt beste bildet jeg noen sinne har sett. Nesten så bra at det kan bli negativt for man ser alle små feil og lyter i et bilde så blueray er ikke lenger bare optimalt men absolutt nødvendig :-P

Men for all del gratulerer med ny og sikkert kjempe bra projektor :-)
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle gjerne testet ut 3D med denne prosjektoren, men det viste seg å være problematisk. Hadde noen briller liggende, men dette viste seg etterhvert å være BT-tilkobling. Prosjektoren har innebygd støtte for IR og jeg lurer på om den da er kompatibel med alle IR-briller? Er det noe poeng å kjøpe ekstern RF ekstender? Og jeg blir svært takknemlig om noen har tips til gode briller! Gjerne også noen som passer til barn.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du kan ikke bruke alle IR-briller. Kjøp Sony sine egne, eller briller fra Xpand. Xpand har også barnebriller

Fungerende ekstern RF-emitter får du vel ikke tak i? Det må i tilfellet bli Expand sin, men da trenger du en overgang jeg ikke kan se det er mulig å få tak i? Ser Sony skriver at HW40 er kompatibel med Xpand sin emitter, men finner ikke overgangen tilgjengelig noe sted?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xpand kommer med en versjon av sin RF-emitter i august, som inkluderer kabel-overgangen. Denne får visstnok følgende produktnummer: AD025-RF-X1-R1

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest noen tester av HW40 den siste uken, og ser at samtlige tester beskriver at HW40 har begrensede kalibrerings-muligheter. Det er spesielt fargetemperatur alle tester nevner, for HW40 har ikke samme "pre-kalibrerte" custom modus for fargetemperatur som HW50/55. Det er bare ett custom modus, og dette er så "off" at det ikke er mulig å kalibrere opp fargetemperaturen med bra resultat.

Selv kalibrerer jeg alltid HW40 sin fargetemperatur via service-menyen, og der har jeg tilgang til akkurat samme fleksibilitet som i HW50/55. I service-menyen kan man kalibrere på de prekalibrerte fargetemperaturene som i utgangspunktet er låst i den vanlige menyen. Man kan faktisk også kalibrere fargetemperatur individuelt for de forskjellige gamma settingene.

Ser også at enkelte nevner at HW40 har høyere lysutbytte enn HW55. Dette rimer ikke med mine målinger, der begge måler rundt 1700 lumen kalibrert (kalibrert for maks lysstyrke).
    Sist endret av Gorm; 07-17-2014 kl 11:30

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Sony lanserer Personal 3D Viewer!
    By _LarZen_ in forum Generell video
    Svar: 67
    Siste melding: 07-30-2013, 20:13
  2. Sony VPL-HW40ES på IFA 2012.
    By kellex in forum Digitale projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 07-18-2012, 10:59
  3. Sony lanserer ny 4KHD "commercial" projektor!
    By UltimaNoctis in forum Digitale projektorer
    Svar: 8
    Siste melding: 07-04-2012, 01:23
  4. Toshiba lanserer 4K-TV til jul
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 10-22-2011, 12:17

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg