Når kommer 4k betalbare projektorer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var vel en grunn til at jeg skrev "4k" med hermetegn rundt. Det kommer beviselig 4k med pikser på lerrettet, men selve bildet piklsene kommer fra er jo max 2k.

Et raskt google-søk vil vise at 35 mm film i *praksis* er omtrent like bra eller dårlig som digital 2k.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innlegget min var nok mer myntet på kommentaren om at projektoren har "2 1080 paneler" (ser Lyd&Bilde også skrev dette i testen av X500). Det stemmer ikke jo ikke, så jeg ville bare forklare hvordan eshift fungerer

Personlig syns jeg X500 er den mest spennende projektoren i forhold til pris/ytelse om dagen. Men jeg syns det heller mot "svindel", at JVC klistrer 4K logo på disse projektorene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de er helt merkelig at de får lov til å benytte 4K benevnelsen.
    Når det er sagt er jo det disse projektorene gjør en form for oppskalering. PT vil vel oppskalering stort sett være det eneste man får benyttet
    ett ekte 4K panel til også. Så resultatet er kansje ikke så anderledes.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    innlegget min var nok mer myntet på kommentaren om at projektoren har "2 1080 paneler" (ser Lyd&Bilde også skrev dette i testen av X500). Det stemmer ikke jo ikke, så jeg ville bare forklare hvordan eshift fungerer

Personlig syns jeg X500 er den mest spennende projektoren i forhold til pris/ytelse om dagen. Men jeg syns det heller mot "svindel", at JVC klistrer 4K logo på disse projektorene.
    Heh ja sånt skjer når man tar CNET på sitt ord, det gjør jo også e-shift navnet litt mer passende.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, er nok ikke bare du som har lest den. Står jo også trykket i siste Lyd&Bilde, samt at det er gjengitt på veldig mange nettsider ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign Vis post

Et raskt google-søk vil vise at 35 mm film i *praksis* er omtrent like bra eller dårlig som digital 2k.

Jeg vil "krangle" bittelitt rundt dette med sammenligning av av 35mm / 70mm etc. med digitalt.
    De fleste er enige om at en bra 2K innskanning av et godt 35mm negativ er rettferdig mot filmen. Dette vel og merke uten at dette 2K bilde behandles videre i post production. Så langt er vi mao. 100% enige buddy.

Når det kommer til digitale kamera så stiller det seg litt annerledes. En rivende utvikling i dette markedet. Men de fleste begynner å bli enige om at et godt 4K kamera (RED Epic, Sony F65/55, Arri Alexa (Alexa er max 3K)) er like godt som et godt 35mm film kamera og en god fremkalling av 35mm. Beholdes denne 4K filen gjennom hele etterarbeidet, blir sluttresultatet minst like bra som et meget godt 35 mm negativ og utrolig imponerende på duken.
    6K kamera (RED Dragon) er flere enige om at trumper til og med 70 mm.

Mange filmer har i flere år blitt filmet med meget god optikk og gode 4K (eller mer) kamera. De mest kjente er kanskje: The Social Network (4K), Girl with the dragon tattoo (5K), Hobitten (5K 3D).
    Om disse filmene har gått igjennom etterarbeid og vfx med full oppløsning varierer veldig. Hobitten har det ikke. det er rett og slett alt for dyrt. Girl with the dragon tattoo ble behandlet i 4K, hvor de tok inn 5K bildene for å kunne panorere rundt å velge det beste utsnittet. Dvs. at de beholdt 4K av bildet, altså ikke en skalering til 4K, men en crop. Dette er et vanlig kunstnerisk grep fra regi-siden, da regissør kan fortsette noe av bilderegi i etterarbeidet.

Mange, mange 4K filmer er filmet i 4K, etterarbeid i 2K, til slutt er master skalert opp til en 4K kopi som igjen ble sendt til kino som DCP.
    Disse mastere vil uansett se helt sykt bra ut i 4K, selv om de er skalert opp fra 2K.
    Største grunnen til dette er at vi jobber med ukomprimert og/eller nærmest ukomprimerte filer under hele etterarbeidet.
    Til sammenligning så er bitrate på veldig bra BluRay rundt 40mbit/s variable. Det er også h.264 avc codec.
    Når vi jobber ukomprimert så er det samme 2K bildet ca. 330 MB/s (megabyte), det tilsvarer ca. 2,6 gbit/s. Altså litt mere enn på Bluray :-)
    Dette 2K bildet er så utrolig mye bedre enn 2K bildet på en BluRay at det ikke kan beskrives, bare vises!
    I tilleg så er fargeinformasjonen i dette signalet mye større, noe som kanskje er mitt største ankepunkt mot BR i dag.

En liten digresjon rundt 4K og Netflix. Jeg vet ikke om noen av dere har sett på h.265 bilder ennå? Men denne kodeken går h.264 en gang så det suser. 4K i ca. 15 mbit/s med h.265 er faktisk ekstremt bra. Man kan virkelig ikke sammenligne med h.264 i det hele tatt. Om Netflix gjør jobben sin skikkelig, og koder med gode verdier mot h.265 kodeken, så vil 4K strømmet bli helt sykt bra etterhvert. Da mangler vi bare skikkelig lyd :-)

Nå har jeg ledet dette ganske godt ut på viddene, noe Hr. Tangen nok kan underskrive på at jeg er ganske god til, men i beste hensikt.

Om det er interesse for det, så kan det være mulig å arrangere en av-forum kveld på jobben, med både demo av skikkelig high-end bilde på 7m duk. Og helt klart den beste lydkinoen i Norge.

PM meg litt først, så kan jeg lage en egen tråd for interessediskusjon evt.

mvh
    Pål Svennevig
    Teknisk Sjef
    Nordisk Film Shortcut AS
    http://www.shortcutnorge.no/thestudio

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del er jeg mer interessert i høyere fps enn høyere oppløsning. 48 fps som Hobbiten ble vist med, gav et langt klarere og skarpere bilde ved panoreringer. Vanskelig å gå tilbake til 24 fps etter man har erfart det.

Lite som tyder på høyere oppløsning alene er en forbedring for øye på avstandene og lerretene vi har hjemme. Trolig er 720p godt nok.... Større fargeinformasjon sier man derimot ikke nei takk til.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en meget informativ post Pål.
    Og jeg tviler selv absolutt ikke på at oppskalert 2k (eller 1080p for den saks skyld) vil se flott ut på 4k skjermer, har allerede sett f.eks hva sony vw1000 klarer og få til med vanlig blueray med løpende oppskalering og det er kort sagt imponerende, selv om kanskje ikke er så veldig mange filmer med ferdig master i 4k, men om de kan oppskalere ukomprimert 2k master til UHD oppløsning med bedre farge oppløsning i tillegg så vil dette absolutt bli morro.

Det er vel ikke så mange her som tror at blueray er så nærme en master man kan komme, det er absolutt et forbedrings potensiale, men det er enda det beste vi hjemme brukere har tilgang til :-)

Største grunnen til at jeg har troen på et fysisk uhd disc format selv om si, 90% av filmene er oppskalert fra ukomprimert 2k master, er at etterhvert så vil rimeligere 4k tver og projektorer ikke ha fullt så god oppskalerings elektronikk som i disse enhetene i 80 000+ pris klassen. Da vil en slik ferdig og godt oppskalert disk være bedre enn hva tven/projektoren vil klare og få til på egenhånd.

Angående netflix og 4k, er jeg ikke skeptiskt til 4k og h.265, men netflix i seg selv.
    Så fort dette får litt mer normal trøkk enn hva de har nå, så tviler jeg at de vil klare og beholde bilde kvaliteten noe bedre enn nå hvor mange (spessielt i statene) knapt får 1080p i noen minutter og filmen/tv serien skifter hyppig fra 480p og 720p, netflix har potensiale til og lever et ok bildet, men det er absolutt ikke noe man kan 'satse' på at man får.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso Vis post
    For min del er jeg mer interessert i høyere fps enn høyere oppløsning. 48 fps som Hobbiten ble vist med, gav et langt klarere og skarpere bilde ved panoreringer. Vanskelig å gå tilbake til 24 fps etter man har erfart det.

Lite som tyder på høyere oppløsning alene er en forbedring for øye på avstandene og lerretene vi har hjemme. Trolig er 720p godt nok.... Større fargeinformasjon sier man derimot ikke nei takk til.
    4K oppløsningen alene er en ganske stor forbedring fra 1080p og jeg har ikke testet med 720p, men der vil jo forskellen bare bli større. 48 Hz for meg ble helt feil og jeg syns ikke det så bra ut på Hobbiten, men det er enda kun to filmer som er gitt ut i det formatet enda så det er mulighet for forbedringer. Leste at Hobbiten 2 var en del bedre enn den føste i HFR, men jeg valgte å se den i 2D 24 Hz for ikke å ødelegge opplevelsen og så ble det ikke til at jeg så den på kino igjen. Har sett den i min egen kino med Motionflow på lav og det gir meg en bedre opplevelse.

Jeg sier også ja takk til større fagerom osv, men er litt lei å høre at oppløsningen alene ikke gjør noe med bildet. Jeg har hatt oppskalert 1080p til 4K i over 2 år nå og jeg har også sett en del 4K native og jeg kan love deg at det gjør mye med bildet oppskalert til 4K og med Sony´s Reality Creation er det nesten like bra som 4K native. Og jeg kan bare tenke meg hvor bra det vil bli når det kommer 4K med alle forbedringer en gang i fremtiden.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elbosso Vis post
    Jeg vil "krangle" bittelitt rundt dette med sammenligning av av 35mm / 70mm etc. med digitalt.
    De fleste er enige om at en bra 2K innskanning av et godt 35mm negativ er rettferdig mot filmen. Dette vel og merke uten at dette 2K bilde behandles videre i post production. Så langt er vi mao. 100% enige buddy.

Når det kommer til digitale kamera så stiller det seg litt annerledes. En rivende utvikling i dette markedet. Men de fleste begynner å bli enige om at et godt 4K kamera (RED Epic, Sony F65/55, Arri Alexa (Alexa er max 3K)) er like godt som et godt 35mm film kamera og en god fremkalling av 35mm. Beholdes denne 4K filen gjennom hele etterarbeidet, blir sluttresultatet minst like bra som et meget godt 35 mm negativ og utrolig imponerende på duken.
    6K kamera (RED Dragon) er flere enige om at trumper til og med 70 mm.

Mange filmer har i flere år blitt filmet med meget god optikk og gode 4K (eller mer) kamera. De mest kjente er kanskje: The Social Network (4K), Girl with the dragon tattoo (5K), Hobitten (5K 3D).
    Om disse filmene har gått igjennom etterarbeid og vfx med full oppløsning varierer veldig. Hobitten har det ikke. det er rett og slett alt for dyrt. Girl with the dragon tattoo ble behandlet i 4K, hvor de tok inn 5K bildene for å kunne panorere rundt å velge det beste utsnittet. Dvs. at de beholdt 4K av bildet, altså ikke en skalering til 4K, men en crop. Dette er et vanlig kunstnerisk grep fra regi-siden, da regissør kan fortsette noe av bilderegi i etterarbeidet.

Mange, mange 4K filmer er filmet i 4K, etterarbeid i 2K, til slutt er master skalert opp til en 4K kopi som igjen ble sendt til kino som DCP.
    Disse mastere vil uansett se helt sykt bra ut i 4K, selv om de er skalert opp fra 2K.
    Største grunnen til dette er at vi jobber med ukomprimert og/eller nærmest ukomprimerte filer under hele etterarbeidet.
    Til sammenligning så er bitrate på veldig bra BluRay rundt 40mbit/s variable. Det er også h.264 avc codec.
    Når vi jobber ukomprimert så er det samme 2K bildet ca. 330 MB/s (megabyte), det tilsvarer ca. 2,6 gbit/s. Altså litt mere enn på Bluray :-)
    Dette 2K bildet er så utrolig mye bedre enn 2K bildet på en BluRay at det ikke kan beskrives, bare vises!
    I tilleg så er fargeinformasjonen i dette signalet mye større, noe som kanskje er mitt største ankepunkt mot BR i dag.

En liten digresjon rundt 4K og Netflix. Jeg vet ikke om noen av dere har sett på h.265 bilder ennå? Men denne kodeken går h.264 en gang så det suser. 4K i ca. 15 mbit/s med h.265 er faktisk ekstremt bra. Man kan virkelig ikke sammenligne med h.264 i det hele tatt. Om Netflix gjør jobben sin skikkelig, og koder med gode verdier mot h.265 kodeken, så vil 4K strømmet bli helt sykt bra etterhvert. Da mangler vi bare skikkelig lyd :-)

Nå har jeg ledet dette ganske godt ut på viddene, noe Hr. Tangen nok kan underskrive på at jeg er ganske god til, men i beste hensikt.

Om det er interesse for det, så kan det være mulig å arrangere en av-forum kveld på jobben, med både demo av skikkelig high-end bilde på 7m duk. Og helt klart den beste lydkinoen i Norge.

PM meg litt først, så kan jeg lage en egen tråd for interessediskusjon evt.

mvh
    Pål Svennevig
    Teknisk Sjef
    Nordisk Film Shortcut AS
    http://www.shortcutnorge.no/thestudio
    Jeg er meget intressert i å komme en tur på demo på jobben din og se om det du sier er virkelighet da jeg enda ikke har sett en kino som er i nærheten av den bilde og lydkvaliteten jeg har hjemme selv med blu rays store mangler i forhold til DCI.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    4K oppløsningen alene er en ganske stor forbedring fra 1080p og jeg har ikke testet med 720p, men der vil jo forskellen bare bli større. 48 Hz for meg ble helt feil og jeg syns ikke det så bra ut på Hobbiten, men det er enda kun to filmer som er gitt ut i det formatet enda så det er mulighet for forbedringer. Leste at Hobbiten 2 var en del bedre enn den føste i HFR, men jeg valgte å se den i 2D 24 Hz for ikke å ødelegge opplevelsen og så ble det ikke til at jeg så den på kino igjen. Har sett den i min egen kino med Motionflow på lav og det gir meg en bedre opplevelse.

Jeg sier også ja takk til større fagerom osv, men er litt lei å høre at oppløsningen alene ikke gjør noe med bildet. Jeg har hatt oppskalert 1080p til 4K i over 2 år nå og jeg har også sett en del 4K native og jeg kan love deg at det gjør mye med bildet oppskalert til 4K og med Sony´s Reality Creation er det nesten like bra som 4K native. Og jeg kan bare tenke meg hvor bra det vil bli når det kommer 4K med alle forbedringer en gang i fremtiden.
    Vel, dine erfaringer samstemmer kanskje ikke med seriøse tester og kunnskap på området. Så sant du ikke har svært lerret med relativ kort seeravstand. Da snakker vi om en høyere oppløsning alene og alt annet av forbedringer må fjernes. Det er selvsagt første bud.
    http://www.cnet.com/news/why-ultra-h...-still-stupid/

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg stiller også gjerne på en slik seanse Pål, og takk så mye for en grundig og spennende gjennomgang!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso Vis post
    Vel, dine erfaringer samstemmer kanskje ikke med seriøse tester og kunnskap på området. Så sant du ikke har svært lerret med relativ kort seeravstand. Da snakker vi om en høyere oppløsning alene og alt annet av forbedringer må fjernes. Det er selvsagt første bud.
    http://www.cnet.com/news/why-ultra-h...-still-stupid/
    Jeg har 3m bredt 2.35:1 lerret som blir rett over 100" i 16x9 og sitteavstand på 3,5 og 5,5m og hvis du ikke tror på meg så er du hjertelig velkommen til å se med dine egene øyne. Jeg har testet dette mange ganger alene og med mange i kinoen og alle ser det samme som meg, den artikkelen fra cnet.com er verdiløs.
    Og jeg er så lei at folk som ikke har sett dette selv linker til slike "tester" og tabeller, kom og se selv og hvis du mener det ikke er synlig fra 6m i min kino med 100" lerret skal jeg spise hatten min selv om jeg ikke har noen.
    Sist endret av Andreas21; 04-11-2014 kl 10:50

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med cnet artikkelen. Jeg har sett vw1000 mot hw50 og syntes det var svært vanskelig å se at den ene var skarpere enn den andre annet enn ved stillbilder. Jeg har aldri sett en bedre projektor enn vw1000, men kan ikke si at 4k oppløsningen hadde noe med det å gjøre.

Ettersom jeg ikke ser 4K i seg selv som noen vesentlig forbedring, skulle jeg også heller sett 48/60 fps som standard.

Trolig vil vi få både i pose og sekk med litt tid.
    Sist endret av Ballis; 04-11-2014 kl 20:10

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Jeg er enig med cnet artikkelen. Jeg har sett vw1000 mot hw50 og syntes det var svært vanskelig å se at den ene var skarpere enn den andre annet enn ved stillbilder. Jeg har aldri sett en bedre projektor enn vw1000, men kan ikke si at 4k oppløsningen hadde noe med det å gjøre.

Ettersom jeg ikke ser 4K i seg selv som noen vesentlig forbedring, skulle jeg også heller sett 48/60 fps som standard.

Javel, kan ikke si meg helt enige i dette angående skarphet som du skriver. Det som har overrasket meg mest prosjektoren er skarpheten.
    Jeg så hobbiten 1 på kino og synes 48 fps ødela bilde, ble for meg unaturlig og syns også det var ubehagelig lengden.
    Hobbiten 2 så jeg i egen kino og det var en mye bedre bilde opplevelse.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er plaget med "raske" øyne og syns ofte 24fps på større skjerm og kino til tider kan være hakkende og ubehagelig. Derfor bruker jeg mye Motion Enhancer (på low vel og merke) på min HW50, fordi jeg syns det flyter bedre, selv om det på ingen måte er perfekt. Sånn sett ønsker jeg HFR veldig velkommen og jeg syns Hobbiten i HFR var bra. Ja, men det ligner jo ikke på vanlig film. Nei, det gjør ikke det. Det er noe nytt.

For øvrig når jeg var hos saar, fikk jeg sett litt på de "nye" ME modusene som finnes på VW500, som True Cinema, og jeg syns den visselig hakket mindre enn off gjør på min, så dette er kanskje modellavhengig.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motion Enhancern på de Sonyene er jo helt villt bra. Kan bare drømme om hvordan ekte HFR ser ut. Men gidder ikke lide meg gjennom Hobbitten for å finne det ut.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har du ikke sett godt nok etter!

Og så må jeg spørre hva så du av ekte native 4K??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg så ikke noe native 4K. Det er mulig det er det som skal til for å oppleve forskjellen, men pt., med bare sånn svada materiale tilgjengelig ser jeg ikke helt oppsiden. Det er begrenset hvor mange ganger jeg hadde orka å sett sånn demo matriale de viser på elkjøp. Det jeg så var bluray. Regner med det er det de fleste vil benytte 4K projektorer til i overskuelig fremtid.

Motion Enhancern på alle disse Sonyene synes jeg i midlertid gjør en stor forskjell og er mye av grunnen til at jeg har trua på HFR. Det ene trenger ikke utelukke det andre.
    Sist endret av Ballis; 04-11-2014 kl 21:46

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg så ikke noe native 4K. Det er mulig det er det som skal til for å oppleve forskjellen, men pt., med bare sånn svada materiale tilgjengelig ser jeg ikke helt oppsiden. Det er begrenset hvor mange ganger jeg hadde orka å sett sånn demo matriale de viser på elkjøp. Det jeg så var bluray. Regner med det er det de fleste vil benytte 4K projektorer til i overskuelig fremtid.

Motion Enhancern på alle disse Sonyene synes jeg i midlertid gjør en stor forskjell og er mye av grunnen til at jeg har trua på HFR. Det ene trenger ikke utelukke det andre.
    Skal man uttale seg om forskjellen mellom 4K og 1080p oppløsning må man sammenligne en 1080p projektor uten bruk av skarphets algorythmer ala RC og med 1080p native materiale med en 4K projektor med 4K native materiale og da er forskjellen stor.

Ellers så kan en god måte å vise noe av forskjellen ganske enkelt på er bare å slå RC av og på på VW1000, da får du en feeling hvordan forskjellen uten å gjøre det alt for komplisert.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Her kommer vinter'n, her kommer den kalde fine tida...
    By Mjusiker'n in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 74
    Siste melding: 12-19-2012, 02:40
  2. 16:9 og 4:3 projektorer
    By Don Ronito in forum Digitale projektorer
    Svar: 13
    Siste melding: 08-29-2006, 14:33
  3. Projektorer
    By Niels Nielsen in forum CRT projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 08-08-2005, 20:21
  4. half-life 2. kommer, kommer ikke