Ny projektor: Sony vpl-hw50 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer ynroenn sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Ny projektor: Sony vpl-hw50 ?

Jeg vurderer å bytte ut min gamle projektor, en Sony WV60. Rommet jeg benytter er et kjellerrom på ca. 20m2, god kontroll på strølys(vinduer er 100% blendet), men tak og deler av sidevegger er malt i hvit maling (matt). Altså ikke så god lyskontroll, selv om det hjelper noe at sideveggen er dekket ca. 50% av lydpaneler belagt med sort stoff. Benytter et Adeo greyvision 100" lerret (grått), avstand fra projektor til lerret ca. 4,9 meter. Ønsker meg mere "punch" i bildet, samt mulighet til å se noe sport/konserter o.l med litt belysning på. Lurer derfor på om Sony vpl-HW50 ES er etgodt alternativ? Andre alternativer i omtrent samme prisklasse? Setter pris på innspill

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hw50 høres jo ikke galt ut for deg, den har jo ifra specs nesten dobbel lys mengde ifra den du har i dag (900 kontra 1700 lumens).
    Jeg syns jo nesten til tider den kan bli litt for lys sterk i høy spenning på mitt 90" lerret :-)

Jeg gjetter forsåvidt her men den er vel helt ute av produksjon så den blir vel ikke og få tak i om ei uke eller to.

Til den nå nedsatte prisen så er det ikke mye tilsvarende, den tilhører jo en par prisklasser over.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer ynroenn sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Hw50 høres jo ikke galt ut for deg, den har jo ifra specs nesten dobbel lys mengde ifra den du har i dag (900 kontra 1700 lumens).
    Jeg syns jo nesten til tider den kan bli litt for lys sterk i høy spenning på mitt 90" lerret :-)

Jeg gjetter forsåvidt her men den er vel helt ute av produksjon så den blir vel ikke og få tak i om ei uke eller to.

Til den nå nedsatte prisen så er det ikke mye tilsvarende, den tilhører jo en par prisklasser over.
    Takk for innspill, høres ut som dette er projektoren for meg Da spørs det om det kommer en pent brukt VW60 på brukten her i løpet av relativt kort tid. Hva kan være "riktig pris" på denne? I god/perfekt stand, pæra som sitter i har gått 6-700tm, i tillegg følger det med ei pære som har gått en 14-1500 timer, men som fortsatt fungerer.

Lignende tråder

1. Sony VPL-HW50
    By Gorm in forum Digitale projektorer
    Svar: 868
    Siste melding: 11-21-2017, 16:28
  2. Montering av Sony HW50 i Chief takfeste - takplate avstand fra vegg?
    By rassmussen in forum Digitale projektorer
    Svar: 8
    Siste melding: 12-09-2013, 01:00
  3. Sony VLP HW50 eller JVC DLA X35? HASTER ;-)
    By nr1Pantani in forum Digitale projektorer
    Svar: 26
    Siste melding: 01-26-2013, 17:16
  4. Sony VW40 i forhold til HW30 / HW50?
    By torsteinvh in forum Digitale projektorer
    Svar: 9
    Siste melding: 12-07-2012, 17:36
  5. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 10-08-2011, 15:00

Stikkord for denne tråden