Benq w1070 må stå i senterlinja ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq w1070 må stå i senterlinja ??

Enda et nytt dumt spørsmål fra laindsbygda....

Grunnet denne w1070 mangel på horisontal lensshift og heller lille verticale:

Har nå fått opp den svære Grandview duken, den er på 106" nesten 240 cm bred, på den ene langveggen. Senter i duken, der nedtrekks håndtaket er, er 3 meter og 84 cm fra kortveggen (Throw er på 3 meter og 96 cm).

Skal nå til å sette opp SMS prosj stativ på motsatt langvegg.

Er det sånn å forstå at projektorens linse MÅ stå dønn akkurat like langt fra kortveggen, altså de 3 meter og 84 cm, ellers får jeg problem med skjeve bilder, det å vri projektoren er ingen suksess, den må stå akkurat rett opplinjet ifht til lerretet?

Ang vertikalen. Nå har jeg skrudd lensshift helt opp for å få bildet lengst mulig ned på lerretet. Er det noen regler om hva som er optimal lensshift på Benq w1070?

Hva med zoom? Hvilken zoom instilling yter denne linsa best, på videst eller på "tele"?

Ellers så sliter jeg med fargeinstillingene. Filmene mine ser ut som sepia, gamle gulnete bilda, med en dæsj håndkolorering her og der. Pitch Black (Riddick, 2000) så fantastisk ut nettop derfor, mens Life of Pi var ikke til å se, nettop derfor :-)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja linsa må stå så dønn på center som mulig, og egentlig bruke minst mulig lensshift.

Det er vel også i ytterkantene av linsen man finner de verste optiske feilene så og da ha så langt kast som mulig vil fungere best.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Ja linsa må stå så dønn på center som mulig, og egentlig bruke minst mulig lensshift.

Det er vel også i ytterkantene av linsen man finner de verste optiske feilene så og da ha så langt kast som mulig vil fungere best.
    Hva er så "minst mulig lensshift" på en w107o ?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg er noen ekspert, men 'null' er vel når du har like mye mulighet til og justere i begge retninger, det er godt mulig det ikke har noe og si sånn egentlig. Det er jo en funksjon til og kunne brukes.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dryasanne Vis post
    Enda et nytt dumt spørsmål fra laindsbygda....

Grunnet denne w1070 mangel på horisontal lensshift og heller lille verticale:

Har nå fått opp den svære Grandview duken, den er på 106" nesten 240 cm bred, på den ene langveggen. Senter i duken, der nedtrekks håndtaket er, er 3 meter og 84 cm fra kortveggen (Throw er på 3 meter og 96 cm).

Skal nå til å sette opp SMS prosj stativ på motsatt langvegg.

Er det sånn å forstå at projektorens linse MÅ stå dønn akkurat like langt fra kortveggen, altså de 3 meter og 84 cm, ellers får jeg problem med skjeve bilder, det å vri projektoren er ingen suksess, den må stå akkurat rett opplinjet ifht til lerretet?

Ang vertikalen. Nå har jeg skrudd lensshift helt opp for å få bildet lengst mulig ned på lerretet. Er det noen regler om hva som er optimal lensshift på Benq w1070?

Hva med zoom? Hvilken zoom instilling yter denne linsa best, på videst eller på "tele"?

Ellers så sliter jeg med fargeinstillingene. Filmene mine ser ut som sepia, gamle gulnete bilda, med en dæsj håndkolorering her og der. Pitch Black (Riddick, 2000) så fantastisk ut nettop derfor, mens Life of Pi var ikke til å se, nettop derfor :-)
    Det med "gule" farger. Har du funnet ut av det? Minner meg om når fargetemperaturen er innstilt på f.eks "warm".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84 Vis post
    Det med "gule" farger. Har du funnet ut av det? Minner meg om når fargetemperaturen er innstilt på f.eks "warm".
    Alt perfekt no. Min pj går nå etthundre prosent perfekt. Kan ikke bli bedre! Får snart Darbee også

se avforums.com. Les testen av denne pj av Steve Withers. Gir en fasit man ikke trudde var mulig å få.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var problemet?

Lignende tråder

1. BenQ 3D projektor W1070
    By vegard19 in forum Digitale projektorer
    Svar: 4
    Siste melding: 12-10-2013, 21:24
  2. Viftestøy Benq W1070
    By Sonic76 in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 11-30-2013, 00:02
  3. Benq W1070
    By geiroo in forum Digitale projektorer
    Svar: 26
    Siste melding: 07-28-2013, 12:13
  4. BenQ W1070
    By Intercom in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 04-23-2013, 21:25
  5. Benq W1070 samme som Benq W1000+ bare nyere version?
    By joakimpatos in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 12-14-2012, 23:05

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •