Ny projector, med Netflix og VoD som innhold

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny projector, med Netflix og VoD som innhold

Jeg er i ferd med å kjøpe meg ny projector. Den skal brukes i en kjellerstue der vinduene kan blendes, men taket er hvitt og veggene grå (ca 30%). Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe Sony HW50. Avstanden fra bakvegg til lerret er 4 meter, så kasteavstanden blir vel ca 3,6 meter. Jeg ønsker å ha et størst mulig lerret, og såvidt jeg forstår av projector central vil jeg kunne ha et 113" med max zoom. Jeg kommer til å benytte minimalt med BluRay. Det er rett og slett for tungvint å drive å kjøpe fysiske filmer, og jeg liker å kunne se det "jeg føler for" når jeg skal se film. Innholdet blir derfor primært Netflix og VoD (f.eks iTunes via Apple TV), samt spillkonsoll.

Jeg håper dere kan hjelpe meg med noen spørsmål:
    1) Er innholdet i Netflix og VoD så komprimert at det rett og slett blir useelig på storskjerm? Erfaringer?
    2) Er det dumt å kjøpe en relativt dyr PJ som HW50 når man primært skal se komprimert innhold?

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes netflix ser ganske dårlig ut alt på 55" når jeg sitter litt over 3 meter unna.
    så jeg svarer "ja" på begge dine spørsmål.
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns Vis post

Jeg håper dere kan hjelpe meg med noen spørsmål:
    1) Er innholdet i Netflix og VoD så komprimert at det rett og slett blir useelig på storskjerm? Erfaringer?
    2) Er det dumt å kjøpe en relativt dyr PJ som HW50 når man primært skal se komprimert innhold?
    1. Jeg har selv en vw95 på 92", jeg ser hovedsaklig bluray, men det blir også en del netflix og itunes fra appletv (Gjennom Oppo 103 og Darbee(40% vanligvis)). Så lenge det er HD er det kurant, men det er selvfølgelig forskjell. Jeg merker en del "hakkete" overganger på området som egentlig skulle vært en jevn gradering, spesielt i mørkere partier. Samt noe artifakter i ny og ne.

Nyere filmer i Itunes er som regel bedre enn Netflix SuperHD.

Madammen merker dog ingen forskjell på bluray og Itunes, så det er også øyet som ser.

2.
    Det blir neste litt opp til deg, men jeg trives med min vw95 på netflix, uten å tenke over kostnaden på PJ ;-)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Vil Darbee bedre kvaliteten på Netflix? Og tror du Netflix-avspilleren i Oppo vil kunne levere bedre kvalitet enn Netflix-avspiller i XBOX eller AppleTV?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Vil Darbee bedre kvaliteten på Netflix? Og tror du Netflix-avspilleren i Oppo vil kunne levere bedre kvalitet enn Netflix-avspiller i XBOX eller AppleTV?
    Tja.. Hvis det er artifakter i bildet fra Netflix, så skjerper nok darbee de også ;-) Jeg har prøvd både med og uten darbee på netflix, jeg lar den som regel stå på.(Skrur den av om filmen i utgangspunktet er dårlig kvalitet). Jeg benytter Netflix fra Oppo, og opplever mindre utvasking av sort med den. Det kan dog være kun i mitt hode, ettersom det er vanskelig å sammenlikne uten å ha det side om side.

Kan legge til at jeg har kjørt HBO Nordic gjennom Ipad mirroring til AppleTV. Det var IKKE bra på 92", men det har mer med den håpløse måten HBO benytter med speiling i stedet for direkte streaming til AppleTv. Stor variasjon i kvaliteten.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner at det ikke er meg du spør, men Oppo 103 og xbox støtter bare 1080p, appletv gen3 støtter "1080p super hd"
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av muuh Vis post
    skjønner at det ikke er meg du spør, men Oppo 103 og xbox støtter bare 1080p, appletv gen3 støtter "1080p super hd"
    Jeg har i utgangspunktet ikke bitt meg merke i forskjellen, annet enn det de skriver om bitrate er høyere med superHD. Jeg får vel ta en titt ved anledning, og se om jeg opplever noen forskjell. :-)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps3 har også superhd og eneste forskjellen jeg kan se mellom superhd og fullhd er superhd har et annet eller rullegardin skarphets filter lagt på toppen.

Men om netflix er hoved kilden din så trenger du ikke en på langt nær så god projektor som hw50.
    Har en slik selv og kunne heller sett på en dvd.

Netflix kunne gå med et skrik på min billige optoma projektor, så hadde heller vurdert en benq w1070 til langt langt lavere pris.
    Jo bedre projektor jo mer av all driten som komprimeringen drar med seg ser du så er vil benq'en nesten bli for bra.

Kort sagt netflix lager ikke hjemmekino materiale, de lager innhold retta mot 40-50" edge led tver med lydplanker eller logitech annlegg.
    Og eneste filmen jeg klarte og se på gamle projektoren var også en dreamworks animasjons film, alle andre filmer jeg har prøvd har endt med at jeg ser den på tven i stedet for det er bare ikke verdt pære tida.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for HW50. Lavt input lag er bra for gaming, prisen er hyggelig og iTunes 1080 vil se sjukt bra ut på den. Netflix vil se OK ut.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja må vel nesten bare beklage den forrige posten, hadde stått på feil side av senga, og hadde ikke fått i meg kaffen enda.

Selvsagt er HW50 en knall projektor, og jeg kan understreke dette med input lag.
    Jeg sitter selv i stua og spiller skytespill (fra pc) med denne og jeg bare deaktiverer Reality creation og motion flow (game mode gjør noe helt gjalla med gamma innstillingene eller noe) Og det er like responsivt som når jeg sitter på kontoret og spiller på samme pcen, og det ser mye bedre ut

Ps: husk instillingen AK kom med i http://avforum.no/forum/showthread.p...=1#post1977430 for og fikse hakking under avspilling av netflix etc.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar. Jeg tror jeg kommer til å gå for en HW50 (håper jeg finner en brukt). Blir bildet for ille med Netflix så får jeg heller begynne å kjøpe BD-plater igjen:-)

Takk også for ditt svar på den andre tråden vedr lerretstørrelse! Da blir det nok en 113" ja:-)

Newcomer MortenTS sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testa netflix superHD på min tw9100 her om dagen, og syntes dette ga et veldig bra bilde på mitt 106" lerret. Panasonic bdt330 var det jeg såg netflix fra.
    Lyd: Klipsch RF 82, RC 62, RS 52. XTZ: W10.16. Dynavoice: S-5. Emotiva: XPA-5
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller
    Komponenter: Yamaha RX-V663 Receiver
    Div: Pc, Asus Prime Tablett, SGS 3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har såvidt testa netflix i den nye oppo spilleren, dog ikke på lerretet og selv om den kjører en eldre app versjon enn på ps3 så virker det veldig som om bilde behandlingen er med her også, så ble positivt overasket.
    Og oppo sitt fullhd bilde så faktiskt bedre ut enn ps3 sitt superhd.

Er kanskje sugesjon men syntes lyden var merkbart bedre også.
    Som sagt har bare testa netflix på plasman, kan kanskje sjekke etterhvert på hw50 om du vil.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med Netflix på 106" er også veldig bra. iTunes 1080 er ekstremt bra. Men jeg har en gammel dritprojector, Benq W10000. Avspiller for Netflix er PS4, Apple TV eller Samsung Bluray spiller. Alle blir like bra. Men iTunes fra Apple TV er vesentlig bedre. Og dyrere.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja så langt mindre til problemene med netflix på optoma projektoren, men hw50 klarer og bringe fram så mye detaljer at at man nesten kan bli kritiskt til bildet på enkelte blueray filmer, er jo fullt mulig bare et problem ssom eksisterer mellom øra mine så mantraet gjelder som alltids at man må prøve selv :-)
    Denon AVR-4520 CI

Lignende tråder

1. Svar: 11
    Siste melding: 12-23-2013, 09:50
  2. 3D på streamet innhold fra fil?
    By carlh in forum Generell video
    Svar: 3
    Siste melding: 06-29-2012, 11:28
  3. Kopiere innhold fra CD HD PVR ?
    By jarlandre in forum Satellitt
    Svar: 26
    Siste melding: 08-08-2011, 17:48