Hive meg i det, eller vente....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hive meg i det, eller vente....

Vil gjerne oppgradere min gamle projektor. Har nå en Nec VT570 projektor som er rimelig uegnet til hjemmekino. Men den har nå vært brukende frem til nå. Spørsmålet er om jeg bare skal handle nå, eller er det noen nye gode projektorer som kommer snart? 4K? Budsjettet er maks 30K. Har sett meg ut Sony HW50 som ein bra kandidat. Har et DreamScreen V2 DynaGrey Black 77" lerret. Er dette en finfin projektor? Skal brukes til film. Gjerne 3D. Man kan jo alltids vente og vente, men jeg vil jo egentlig opgradere nå.

Her er link til loftkinoen. Det skal sies at det er beiset mye mørkere.
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er absolutt ikke nødvendig å vente på 4K innenfor budsjettet ditt. Det vil sannsynligvis ta 2 år eller mer før prisene er nede i 30K for 4K. Dessuten er det ikke noe tilgjengelig materiale per dags dato. Mitt råd er å kjøpe det beste du kan innenfor ditt busjett og ha glede av dette. Så kan du oppgradere om noen år når 4K kanskje har etablert seg i markedet.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke angret et sekund på og hw50 selv, den har bare rett og slett et gromt bilde og selv på mitt 92" grå lerret er den såpass sterk at det kan holde lenge og bare dempe belysningen.

Angående 4k kanon så tviler jeg sterkt vi vil se noen modeller på markedet under 70k de neste 3-4 åra, nå er enda sony eneste gamet i byen her med ekte 4k og selv om f.eks jvc kommer med en modell til neste år ville jeg trodd den heller vil koste omtrent det samme som vw500 enn og presse markedet.

Jeg har selv hoppa på hw50 nå og håper den varer til noe begynner og skje med Oled i løpet av de neste 5-6 åra, om disse nye produksjons metodene innfrir kan man fort kunne se 4k 70" til overaskende lave priser etter hvert.
    Men er ikke noe jeg holder pusten for, det kan fort gå my lenger..
    Ayhoo det var mine 2 øre
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Regnet også med at det blir en stund til 4k blir aktuelt med tanke på pris. Det er altså ikkje dumt å skaffe seg en hw50 på dette tidspunkt? Jeg tenker bare det at jeg har hatt denne udaterte Nec projektoren i 10 år, og skal nå endelig oppgradere. Og da vil jeg ikke gå på smellen med å kjøpe nå, og så kommer det en revolusjonerende projektor på nyåret . Hw50 klare å hevde seg en stund til da?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hnei tror ikke det skjer noe før til neste år igjen, Sony og JVC har kommet ut med sine 2014 modeller allerede (sony hw55 f.eks).

Det nærmest banebrytende jeg kan se framut er kanskje enkelte LED baserte med laaaang lampe tid, der kan det skje en del, men vil tro det tar en 3-4 år før de er tilsvarende de mer vanlige lampe kanonene.

Og etter hva jeg leser så er forskjellen på hw50 og hw55 ganske minimal forutenom økt levetid på pæra hos hw55.

Jeg hadde heller ikke verdt så veldig bekymret om hw50 er for lyssterk, jeg bruker min på lav spenning enn så lenge (runder snart 300 timer) og om dette blir for mye lys kan du strupe ytterligere med irisen.

Har enda ikke fått min kalibrert så har vel noe og gå på der, men det er uten tvil beste bildet jeg har hatt her hos meg, sort nivået er jo nesten skummelt nære sort nivået på samsung plasmaen f.eks men nå har ikke jeg hatt så mye fancy innom døra heller..

Nå er jeg vel ikke helt upartiskt siden jeg har en allerede men jeg kom i alle fall frem til at det bare var og kjøre på nå, kommer det noe alvorlig flott noe til neste år kan jeg alltids stenge døra og ignorere det :-)

Så om du har lyst og råd så er det ikke noe dårlig kjøp med mindre du snakker med en DLP fanboi :-P sjøl syns jeg den var verdt 27k så tilbudet nå er jo bare snadder.
    Sist endret av TorTorden; 12-22-2013 kl 16:11
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Da bestiller jeg en kalibrert hw50. Blir sikkert bra dette. En oppgradering fra den andre projektoren blir det ihvertfall.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en HW-50 og må si som de som har vært innom at det er svært imponerende bilder denne klarer å projisere fram. Med andre ord ingenting å vente på, 4K blir som nevnt over ikke billig nok før om en 2-3-4-5 år i tid.

Lignende tråder

1. Ny bd eller vente på xbox one?
    By mkentoe in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 6
    Siste melding: 08-01-2013, 21:14
  2. Kjøpe HD-PVR fra CD, eller vente på den nye?
    By Perkris in forum Satellitt
    Siste melding: 02-17-2011, 15:42
  3. Oppgradere eller vente...
    By TEK in forum TV-apparater
    Siste melding: 04-04-2009, 00:39
  4. Jeg vil hive ut min surround forsterker...
    By Roger Waters in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 22
    Siste melding: 12-22-2007, 15:48
  5. Skal jeg hive meg innpå?
    By frod in forum Generell chitchat
    Svar: 23
    Siste melding: 10-22-2004, 16:09

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg