Tenker jeg riktig nå... JVC-DLA500R + 2.35.1 lerret + lens zoom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tenker jeg riktig nå... JVC-DLA500R + 2.35.1 lerret + lens zoom

Ser Didrik skriver noen "små" lovord og den nye JVC DLA‐X500R, og mye heller mot at det er denne som kommer til å stå i hjemmekinoen utpå nyåret. Planen var egentlig HW55 som er "favoritten" her på forumet , men jeg siden alle hauser opp 2.35.1 formatet må jo dette prøves når jeg bygger min første "skikkelige" hjemmekino. X500R har jo minne på zoom og focus , så dette er en av hovedgrunnene det faller på denne. Hvis noen har andre forslag (rimeligere) på PJ med minne på zoom og fokus så ikke nøl med å kommentere

Men planen er da å kjøpe et 129" 2.35.1 lerret (V5) og en X500R.

Hvis jeg har forstått alt riktig så skal det va bare være å fjerne maskering på sidene (kommer til å gjøre dette manuelt i begynnelsen) og trykke zoom/minne når en ønsker å se 2.35.1 materiale, korrekt ?

Også hvordan kan jeg vite om DLA‐X500R er lyststerk nok til å takle et 129" lerret ? Kinoen er ikke bygget enda så jeg står relativt fritt på plassering.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er bare å trykke litt på fjærnkontrollen så bytter den aspect.

Nja, den vil ha lys til å fylle lerretet, men etter en stund da pæren mister en del lysstyrke vil bildet bli lyssvakt på det store lerretet. Dette vil nok ikke være et stort problem, jeg har selv hatt tidligere JVC modeller på like stort lerret og det har fungert bra. 3D vil bli kjedelig lyssvakt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Det blir batcave med full lyskontroll, men regner ikke med jeg kommer til å merke noe..3D er 100% uaktuelt siden jeg er blind på det ene øyet

Newcomer wito sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip Vis post
    Ok. Det blir batcave med full lyskontroll, men regner ikke med jeg kommer til å merke noe..3D er 100% uaktuelt siden jeg er blind på det ene øyet
    Regner med du har tenkt på sitteavstand med et lerret av den størrelsen, ettersom du er blind på et øye :-)
    Jeg lider av det samme og sliter med å sitte for nær lerretet. Normalt synsfelt er ca 190 grader, mens vi må nøye oss med 140-150 grader... :-(

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wito Vis post
    Regner med du har tenkt på sitteavstand med et lerret av den størrelsen, ettersom du er blind på et øye :-)
    Jeg lider av det samme og sliter med å sitte for nær lerretet. Normalt synsfelt er ca 190 grader, mens vi må nøye oss med 140-150 grader... :-(
    Nei, egentlig ikke. Sitter ca 3 meter i fra nå med samme høyde på lerretet og synes det er paselig i 16:9. Kan det bli litt nær kansje ?

Newcomer wito sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip Vis post
    Nei, egentlig ikke. Sitter ca 3 meter i fra nå med samme høyde på lerretet og synes det er paselig i 16:9. Kan det bli litt nær kansje ?
    Tja, for meg hadde det nok det. Dersom du har et 16:9 lerret i dag som er like høyt som et 2.35:1 på 129", er lerretet ditt ca. 227-228 cm bredt. Det lerretet du tenker å kjøpe er over 300 cm bredt :-) Det er mulig du vil synes det er greit, men jeg ville vært skeptisk uten å ha prøvetittet i en butikk hvis mulig :-)

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Ja, det er bare å trykke litt på fjærnkontrollen så bytter den aspect.

Nja, den vil ha lys til å fylle lerretet, men etter en stund da pæren mister en del lysstyrke vil bildet bli lyssvakt på det store lerretet. Dette vil nok ikke være et stort problem, jeg har selv hatt tidligere JVC modeller på like stort lerret og det har fungert bra. 3D vil bli kjedelig lyssvakt.
    Har et 330cm lerret cinemascope, tror du den klarer dette?det er grå duk da rommet ikke er dekket med molton.
    Har mest lyst på sonyen, men 40k opp til den
    Hvor god er zoom på jvcen?

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 09-01-2009, 22:35
  2. surround+ stereo, tenker jeg riktig?
    By xanakor in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 04-11-2007, 19:31
  3. Motorisert zoom og lens shift
    By jormot in forum Digitale projektorer
    Svar: 2