Prosjektor i økonomiklasse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor i økonomiklasse?

Jeg har idag en Toshiba MT-400 som hjemmekino-prosjektor.
    Har hatt denne i omtrent 7 år og har vært fornøyd.

Men nå har pæra passert 5500 timer og et par ganger nå så har pjen begynt å skråle fælt.
    Når jeg så slår den av og venter noen minutter så kan jeg slå den på igjen og se videre.
    Men så er det jo noe med føre var og det der...

Er det noen som kan anbefale meg en god prosjektor i økonomiklassen som gir et godt bilde?

Har lest litt om de forskjellige egenskapene som er nå om dagen og det er ikke alt som betyr like mye for meg (med mindre det er noe jeg ikke har forstått da...).

Den må være Full HD (gjerne 3D, men da helst med passive briller om det finnes så jeg slipper å bruke en formue på briller)
    Den må ha et ok støynivå
    Den må ha bra kontrast selvsagt
    Den må kunne vise et bra bilde på omtrent 3,5 - 4 meters avstand (dvs vi kan ikke sitte ca 2,5 meter unna, men pjen kan festes i taket lenger bak enn vi kan sitte...)

Jeg har god kontroll på lys på rommet så det skal ikke være noe problem.
    Noen gode forslag eller erfaringer?

Jeg har sett litt på BenQ for de har pene priser, men jeg har ikke noe erfaring med disse som MH680 og TH680.
    De ser ut til å kreve litt lenger avstand etter hva jeg kan se på www.projectorcentral.com...

En annen ting; noen som vet hva lens shift er og hva jeg skal med det? :-)

Hjelp?

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lens shift er MEGET kjekt å ha.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lens-shift gjør at du kan optisk flytte bildet verikalt og horisontalt noe som gjør ting mye mye enklere og få 100% i forhold til lerretet uten å gå bekostning av oppløsning.

Min hw50 f.eks fikk jeg satt opp og justert inn på 15minutter imot min billige optoma som tok nesten to uker.. (ok jeg fomla og lærte mye på de to ukene)

Passivt 3d er fullt mulig men det kan bli veldig dyrt, som jeg forstår det trenger man polarisert lerret og gjerne 2 separate projektorer, kort sagt det blir litt av en prosess og ikke i nærheten av økonomiklassen kanksje nærmere 50-60 000 kr.

Er godt mulig jeg tar feil her så korriger meg gjerne.

Jeg kjenner ikke spessielt til disse projektorene du nevner, men må si disse lukter det møteroms/buisniss projektor av så mer myntet mot powerpoint presentasjoner enn film, det vil ikke nødvendigs si at de ikke duger men meget sannsynlig med noebså villt som 3000 A.Lumens vil f.eks sort nivået være mer lysegrått enn sort og fargene generelt utvasket.

Den store slagern økonomi klassen blir vel da Benq w1070, eller ta nestet steget opp til en av epson projektorene (som ikke er DLP men LCD basert) til ca 11-12 000
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det høres fonuftig det TorTorden sier. Benq 1070. Eller hvis du går et hakk over, er vel epson tw-6000 (hvis du har litt lyse rom og nært mellom pj og lerret).

Ellers er det jo hw-30/50 (til mørke rom med lyskontroll og "kinofølelse") Er ikke sikker på pris på disse, har ikke sjekket nå i det siste heller. Men da jeg kjøpte for et år siden, var tw6000 på ca. 8-9000 kroner og hw-30 for 13000 (jeg har hw-30). Så etter alt jeg har hørt og lest om disse, er dette absolutt å vurdere hvis du skal se på rundt denne prisklassen.

(var en veldig kjapp tur å titta på specs på de du nevnte, og synses det ser veldig ut som møterom/fremviser-projektorer som tor sier her.)
    Sist endret av Tomtis; 12-13-2013 kl 21:53

Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for bra inputs! Jeg setter veldig stor pris på det.
    Litt vanskelig å finne en plass å starte på... :-)
    Skal sjekke w1070 litt nærmere ja.
    Utfordringen min er at rommet ikke er lenger enn 4 meter, samt at lerretet er 210 cm bredt.
    Ideer?

Om det er andre som har gode forslag på ennå flere alternativer så er jeg evig takknemlig.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W1070 skal nok klare det glatt, tror null punktet på den bilde bredden er hakket over 3 meter.

Virker på meg at veldig mange produdenter har gått mot en defakto standard i det siste så nesten alle projektorer solgt nå skal ha optikken til og lage et 100" bilde på nettop litt over 3 meter.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Lignende tråder

1. Prosjektor som kan gå 24/7?
    By destroy in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 02-27-2012, 23:50
  2. TV på prosjektor?
    By Luremus in forum TV-apparater
    Svar: 34
    Siste melding: 04-10-2008, 20:52
  3. Prosjektor til under 10k
    By Filmskrulla in forum Produkt -og prisjakt Video