prosjektor på jobben

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

prosjektor på jobben

Hei, trenger en prosjektor på jobben, og prøvde å lete litt her, men det virket som alle som pratet om prosjektorer her pratet om prosjektorer som skal brukes til å se film på. Det er ikke mitt behov, og jeg vet ikke om noen her kan gi meg hjelp men det jeg leter etter følger følgende kriterier:
    - Skal ikke bråke mye
    - Skal være liten nok til at den er grei å ta med seg, men ikke så liten at det går på bekostning av andre ting.
    - Takle normale lysforhold bra.
    - Trenger i utganspunktet ikke større oppløsning enn 1024x768
    - Trenger ikke Widescreen
    - For at sjefen ikke skal få fnatt så bør den ikke være spesielt mye dyrere enn 15000
    - Trenger ikke høytalere i den.

Så hvis noen har noen gode tips om hvor jeg kan lete etter guider om slikt, eller føler de har kompetanse nok til å komme med egne råd tar jeg dem gjerne imot. Prøvde å lete litt rundt, men det gikk fort i stå, og da min erfaring er stort sett til bruk med film så føler jeg meg totalt inkompetent til dette bruket.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sjekke ut disse trådene:

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=14114
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=13603

BenQ 6200 er vel et ganske hett tips...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips. Det ga meg ihvertfall et sted å begynne.
    Men er litt usikker på den BenQ 6200. Virker litt i tyngste laget og 34dB er litt i meste laget med støy. Men det kan jo være interesant å ta en titt innom en butikk og titte og høre på den.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bOMS
    Men er litt usikker på den BenQ 6200. Virker litt i tyngste laget og 34dB er litt i meste laget med støy. Men det kan jo være interesant å ta en titt innom en butikk og titte og høre på den.
    Enig i det med tyngden. Problemet er gjerne at de minste støyer mer fordi viftene er mindre og dermed må spinne fortere. Et hett tips (for dem som ikke skal ha for store bilder (2 meter og mindre)), kan være å forsøke å få tak i en brukt ASK M3. Den er etter min mening et av de mest geniale møteromsproduktene som er laget. Sortnivået stinker, men vi snakker jo ikke hjemmekino her. Den er ute av produksjon, men jeg har sett den tilgjengelig for under 10000 flere steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan jo være et alternativ. Ask har jeg gode efaringer med fra tidligere også.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bOMS
    I eco-modus har 6200 et nivå som er levelig 28 db(A) mens 6210 har større lysstyrke og faktisk lavere støy. Vil anbefale denne (6210) fordi den har større lysstyrke som kan brukes ved lengre avstander og lyst rom samtidig som ved lite møte og korte avstanser i eco-modus vil gi et behagelig støynivå (26 db(A))

Bruker i jobb en ASK og den er liten, veldig liten, men som Roffe skriver den bråker fælt.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg uenig. En del ASK-projektorer er støyende, men Ask M3 er faktisk svært brukbar også på dette punktet. 30dB støy er lite på papiret, og den er svært behagelig også i praksis.

Jeg har tidligere kalt Ask M3 for genial, og det lave støynivået i forhold til størrelsen er en viktig grunn til det.

PS. Hvor har du lest at BenQ 6200 har 28dB? Spesifikasjonene sier<34dB, og selv om eco-mode sikkert senker støyen, vil 6 dB ned være en liten sensasjon... Til sammenligning er tallene for BenQ 6210 30dB i normal-modus og 26dB i eco-modus (noe som også er temmelig bra, selv om det dreier seg om 4dB istedenfor 6dB ned...)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    .....Hvor har du lest at BenQ 6200 har 28dB? ....
    Husker ikke hvor (og har lett), men i praksis: er at 6200 og 6100 er lik støymessig og ved å samenlikne 6100 med 5120 (har begge) hvor 5120 er oppgitt til 26 db(A) så høres 6100 noe bedre og ved da å sette 5120 i presentasjonsmodus (29 db(A)) så høres de rimelig like ut. Men det er mulig at det skal være 29 og ikke 28 db på 6200ops: Synd jeg ikke finner igjen hvor jeg hadde lest tallene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •