Hjemmekino [Projector, Lyd, Lærret] - 200 000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hjemmekino [Projector, Lyd, Lærret] - 200 000 kr

Hey!
    Jeg trenger litt hjelp her. Har aldri vært på utkikk etter utstyr i denne prisklassen før, så her trenger jeg tips fra folk med erfaring.

Kort sagt:
    Har ett rom på ca 5.5m x 4.2m
    Trenger Lærret, Projector, og lyd.

Lærret: Gjerne 2m x 3.5m, og tilpasset projectoren som skal brukes.
    EDIT: Lærrete bør være motorisert.

Projector: Skal være mørkt rom. Viktig med godt bilde (så klart), men også god 3D! Jeg så kino med Dolby 3D, og det var imponerende. Mye bedre enn RealD og det andre jeg har vært borti. Mulig dere vet andre teknologier også som er gode til hjemmekino 3D? Projektoren skal også vise godt bilde i 2D så klart.
    EDIT: Projector blir montert i tak. Avstand til lærret ca. 5.4 meter

Lyd: Tenker å hive opp noen bose høytalere i andre rom, da jeg er veldig fornøyd med lyd i forhold til størrelse på disse. Men til hjemmekinoen trenger jeg noe med litt mer trøkk. Litt mer kino lyd
    Så størrelse er ikke like viktig her, men vil ha noe som spiller fint, gjerne høyt, og med trøkk. Dere vet selv hva som fungerer godt til dette, og jeg har liten eller ingen erfaring med dette =/ Tror 5.1 holder, men om dere mener 7.1 er bedre så fyr løs. Åpen for alt som høres bra ut!

Budsjett er på max 200 000 kr. Trenger ikke koste så mye, men ikke mer enn det. (Finnes projectorer med LED nå? :P Så man slipper å bytte pære og slikt? Skal kjøpe alt fra statene eller noe, så trenger ikke regne med norske priser. )

Håper på litt tips her, da jeg er veldig ny inne hjemmekino. (Er min far jeg skal hjelpe å sette opp for.)

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    150 serien fra MK Sound er ganske heftig til film. Det ligger på ca 60k for 5.1.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind Vis post
    150 serien fra MK Sound er ganske heftig til film. Det ligger på ca 60k for 5.1.
    Skal ta å kikke på det
    Jeg trenger all tips jeg kan få. Skal være god hjemmekino dette her. Og handler fra utlandet til utlandet, så trenger ikke regne med norske priser

Og jeg kan ingen ting innenfor disse prisklassene =/

Om dere kjenner andre med god erfaring så gi de linken til denne posten, så jeg kan få litt hjelp Føler at hvis jeg dropper innom en HiFi klubb en plass så vil jeg ikke få "riktige" svar. Bare hva de har mest profitt på å selge :P Og jeg tenker jo ikke å kjøpe i Norge uansett...

På forhånd tusen takk!

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke gått for Bose om du tenker handle i disse prisklassene, ok lyd men langt ifra referanselyd. Av PJ`er så er jo Sony rimelige heftig i de fleste prisklasser. De har jo nettopp sluppet en 4K som vel er innenfor ditt budsjett du kan se næremere på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Jeg ville ikke gått for Bose om du tenker handle i disse prisklassene, ok lyd men langt ifra referanselyd. Av PJ`er så er jo Sony rimelige heftig i de fleste prisklasser. De har jo nettopp sluppet en 4K som vel er innenfor ditt budsjett du kan se næremere på.
    Hei,
    Nei, Bose vil ikke bli brukt i Kinoen. Jeg er meget fornøyd med hvordan bose spilleri forhold til sin størrelse (Som jo er Boses største fordel), og derfor ser jeg for meg å ha Bose i andre rom hvor det er viktigere å gjemme bort høytalerene.

Til kinoen vil jeg ha god lyd, og størrelse er ikke viktig på høytalerene

Har du noen spesifike modell navn jeg kan søke på? Jeg har ett problem når det kommer til å velge anlegg og projektor og slikt (alt hw egentlig). Vil gjerne ha det beste for pengene :P hehe..

Og det er ikke noe poeng å betale dobbelt så mye for noe som bare yter 5% bedre. Men legger gjerne i 50k +++ (200k totalt med projektor og motorisert lærret) for å få skikkelig god lyd =)

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianbl Vis post
    Hei,
    Nei, Bose vil ikke bli brukt i Kinoen. Jeg er meget fornøyd med hvordan bose spilleri forhold til sin størrelse (Som jo er Boses største fordel), og derfor ser jeg for meg å ha Bose i andre rom hvor det er viktigere å gjemme bort høytalerene.

Til kinoen vil jeg ha god lyd, og størrelse er ikke viktig på høytalerene

Har du noen spesifike modell navn jeg kan søke på? Jeg har ett problem når det kommer til å velge anlegg og projektor og slikt (alt hw egentlig). Vil gjerne ha det beste for pengene :P hehe..

Og det er ikke noe poeng å betale dobbelt så mye for noe som bare yter 5% bedre. Men legger gjerne i 50k +++ (200k totalt med projektor og motorisert lærret) for å få skikkelig god lyd =)
    Hva med dette systemet? B&W CT-Cinema

Ser det er flere som bruker den pakken i usa, og i norge. Låter knalltøft!

3 stk CT7.3 i front gjør susen. CT7.5 er fin som side/bakhøyttaler. 2 stk 15" subber flytter godt med luft. De drives av 1 stk SA1000-amp.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, 200K, her blir det ordentlig heftig hjemmekino til slutt

Her kan jeg kan jeg fort se at en Sony 4K projektor samt et anlegg a la Klipsch THX Ultra 2 eller B&W CT Cinema som nevnt fletter seg helt fint inn.

Men hva med reclinere (stressless) eller kinostoler (Dreamscreen f.eks) skal de også innenfor 200K budsjettet?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også sette av en god bunke av pengene til akustikk tiltak.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar!

Jeg vil annta at gode stoler og akustikk er noe som kommer utenom. Her er jeg også litt blank, da jeg ikke vet hva som er viktig. Tror vi så for oss å henge opp noe akustiske gardiner på veggene. Vet ikke hva det heter. :P Sort stoff som ser ut som gardiner, fra tak til gulv ^^ Må se litt nærmere på den biten etter hvert. (Jeg vet akustikk sikkert er noe av det viktigste, så trenger litt hjelp her også igrunn.)

Når jeg tenker meg om, så kan jeg egentlig litt om alt, men ikke nok om noe til å være sikker selv. Hvertfall ikke i denne prisklassen.
    Selv er jeg en kjiping :P hehe.. Eller, sparsom heter det vel.

Så hvis noen har tips til gode stoler/recliners og små tips til akustikk så tas det også imot med stort takk Skal google litt rundt på det litt senere. Tanken er at dette skal bestilles og monteres rundt sommeren 2014. (Hadde vært fint om man ikke trengte eksperter til å sette det opp, da det skal til Bali :P Er passe teknisk selv, med litt hjelp ifra google )

Men jeg skal ta å kikke på de andre høytalerene der også Mye spennende! Men vanskelig å vite hvilken som er best. Er det noen plasser i Stavanger som har demo på slike type høytalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88 Vis post
    Hva med dette systemet? B&W CT-Cinema

Ser det er flere som bruker den pakken i usa, og i norge. Låter knalltøft!

3 stk CT7.3 i front gjør susen. CT7.5 er fin som side/bakhøyttaler. 2 stk 15" subber flytter godt med luft. De drives av 1 stk SA1000-amp.
    Ett spørsmål. Hva slags reciever og slikt trenger jeg? Denne må vel også være kraftig nok til å drive de andre høytalerene (minus sub), og støtte en del lydformater og slikt? Vurderte å hive på en PS3/PS4 i stedenfor BlueRay spiller (for å få muligheten til å spille også). Kan det fungere? Recievere vet jeg lite om. Disse er vel ofte veldig dyre? =S

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Ville også sette av en god bunke av pengene til akustikk tiltak.
    Jepp, en viktig del av hele opplevelsen faller ned på dette!

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett spørsmål. Hva slags reciever og slikt trenger jeg? Denne må vel også være kraftig nok til å drive de andre høytalerene (minus sub), og støtte en del lydformater og slikt? Vurderte å hive på en PS3/PS4 i stedenfor BlueRay spiller (for å få muligheten til å spille også). Kan det fungere? Recievere vet jeg lite om. Disse er vel ofte veldig dyre? =S
    Om du ønsker bitstreaming av DTS-HD Master Audio lyd må du over på PS4 da PS3 konverterer lyden ned til PCM. Receivere for du i alle prisklasser dog ville jeg valgt en med litt Power om den skal brukes i ett slikt oppsett du skalerer til. NAD T787 er en av de som gir Power i massevis men er temmelig frigjort for Airplay og allt annet dilldall som jeg slett ikke trenger, NAD fokuserer mest på lyden og skikkelig dimensjonerte strømforsyninger. Du må også finne ut av om du vil gå for ett 5.1, 7.1 ,9.1 eller 11.1 oppsett - subbere er bare to eller mer godt nok spør du meg.
    Sist endret av Johnnygrandis; 11-29-2013 kl 12:33 Begrunnelse: Rettet opp i særdeles grove skrivefeil!!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk opp fnky sin furniture, store flotte møbler med gratis frakt og levering på døra til en billig penge! ordentlig american kinostoler!

som projektor om du vil ha skikkelig kvalitet så kan jeg anbefale deg Sony sin http://www.avshop.no/SystemConfigura...;c:100563;fl:0

Og for min del så om jeg skulle lagt i så mye penger, så ville jeg hatt RF-7 RC64, RS62 bak, RS62 bak og Ken Kreisel subber! som receiver ville jeg hatt Marantz siden de har så sinnsykt mye bra "stæsj" på dem + konge kvailtet selvfølgelig! effekt for du se ann selv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Om du ønsker bitstreaming av DTS-HD Master Audio lyd må du over på PS4 da PS3 konverterer lyden ned til PCM. Receivere for du i alle prisklasser dog ville jeg valgt en med litt Power om den skal brukes i ett slikt oppsett du skalerer til. NAD T787 er en av de som gir Power i massevis men er temmelig frigjort for Airplay og allt annet dilldall som jeg slett ikke trenger, NAD fokuserer mest på lyden og skikkelig dimensjonerte strømforsyninger. Du må også finne ut av om du vil gå for ett 5.1, 7.1 ,9.1 eller 11.1 oppsett - subbere er bare to eller mer godt nok spør du meg.
    Jeg har koblet opp min PS3 til Bose Lifestyle V35, og den klarer å levere DTS-HD Master Audio til systemet mitt? Står hvertfall det når jeg sjekker hvilket signal den har. Husker ikke om jeg tar det over optisk eller hdmi, men mener den støtter dette? Men mye mulig jeg tar feil også. ^^

Blir nok ett 7.1 (7.2?) system med 2 subber som annbefalt over. Må bare se om jeg får hørt på disse og sjekka hva jeg foretrekker
    Forstår ikke helt reciever specsa.. Står at den har 200W forsterker. Men de høytalerene som ble nevnt over (B&W) trekker 50-200W hver? trenger jeg ikke da 350-1400W på recieveren?

Og så er det vel egene forsterkere til subbene.. =)

Sony VPL-VW500ES - Er dette en god projektor å annbefale? 10 000 USD i Jakarta, så er jo nesten halv pris der i forhold til norge (95 000,- :S )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok ett 7.1 (7.2?) system med 2 subber som annbefalt over. Må bare se om jeg får hørt på disse og sjekka hva jeg foretrekker
    Forstår ikke helt reciever specsa.. Står at den har 200W forsterker. Men de høytalerene som ble nevnt over (B&W) trekker 50-200W hver? trenger jeg ikke da 350-1400W på recieveren?

Og så er det vel egene forsterkere til subbene.. =)

På hifiklubben sine sider står det at Receiveren har en utgangseffekt på 200w per kanal i 8ohm. Så i teknisk sett burde det holde til B&W
    En annen måte å gjøre dette på er å bruke Effektforsterker(e). Disse gir ofte ut mer effekt enn receiverene og vil forsyne høyttalerene i massevis!

Når det gjelder subbene så må du ha en egen effekforsterker til de om du går for denne B&W-pakken. da disse er passive!

Nå vet ikke jeg hvor du holder til, men i Grimstad har hifiklubben dette settet(ekskludert subbene, de har istede 2x18" epic phoenix subber + 4x Dali Ikon sub MK2) i et kinorom drevet av kun en receiver! Om du ikke bor langt unna kan du jo ta deg en tur innom der å høre!
    Spennende prosjekt. Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ta å kikke på det
    Jeg trenger all tips jeg kan få. Skal være god hjemmekino dette her. Og handler fra utlandet til utlandet, så trenger ikke regne med norske priser

Og jeg kan ingen ting innenfor disse prisklassene =/

Om dere kjenner andre med god erfaring så gi de linken til denne posten, så jeg kan få litt hjelp Føler at hvis jeg dropper innom en HiFi klubb en plass så vil jeg ikke få "riktige" svar. Bare hva de har mest profitt på å selge :P Og jeg tenker jo ikke å kjøpe i Norge uansett...

På forhånd tusen takk!
    Bør vel strengt tatt ikke kjøpe elektronikken ifra USA sa de har en helt annen strømforsyning en her? Så var det jo dette med garanti. Norge har tross alt en av de beste forbrukerkjøpslovene i verden. Du skal ikke lengre en til Sverige for å få halvert reklamasjonsretten... Får du feil på noe som er kjøpt over dammen, etter ett år, så sitter man der med skjegget i postkassa
    Store høyttalere og slikt kan vel også bli dyrt å få fraktet? Ingen vits i å "spare penger" på høyttalere, når prisen på frakt er like stor...
    Mulig jeg tar feil, men
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sandsmark: Jeg kommer fra Grimstad, så kan ta turen innom der i jula. Bor i stavanger for tia

Zleepyme: Denne hjemmekinoen skal vi bygge på Bali. Så tenker å kjøpe det ferdig importert der nede. Det er vel ca halv pris av norge der. (Samme som USA, og det er derfra de bestiller anntar jeg).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sandsmark: Jeg kommer fra Grimstad, så kan ta turen innom der i jula. Bor i stavanger for tia

Zleepyme: Denne hjemmekinoen skal vi bygge på Bali. Så tenker å kjøpe det ferdig importert der nede. Det er vel ca halv pris av norge der. (Samme som USA, og det er derfra de bestiller anntar jeg).
    Aha! Skjønner
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, fått mye god informasjon her! Setter stor pris på all feedbacken!

Min far har også fått litt annbefalinger der nede, så jeg tenkte å poste det han har fått foreslått her, og så kan dere kommentere på om det er noe tull, eller om det faktisk er ett godt alternativ.

- - -

PSB speaker 7.2 channel
    PSB Image T6,
    PSB Image C5 and S5,
    PSB series 300 subwoofers

NAD receiver t765 HD/3D
    Oppo blueray BDP 103/3D
    Sony HW-500ES
    Steward studiotech 135" screen (fixed)

pris sound: 95.400.00 IDR
    pris screen: 4300 USD
    pris projector: 11.000 USD

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad til psb? Nei. Kjøp en yamaha til dem og en god effekt, så slipper du skarp diskant mm.. eller om du absolutt må gå for nad så bør du gå for M-serien!
    Hvor mye har du egentlig brukt på rommet, akustikken ol?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Størrelsesanbefalling, lærret
    By torsoen in forum Lerret
    Svar: 2
    Siste melding: 12-29-2012, 18:58
  2. Endelig var det min tur, dedikert hjemmekino, valg av projector :)
    By ChrisLia in forum Digitale projektorer
    Svar: 10
    Siste melding: 12-17-2012, 00:16
  3. DIY Lærret
    By eMTea in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 0
    Siste melding: 01-09-2008, 20:55
  4. Lærret
    By HRR in forum Lerret
    Siste melding: 02-15-2005, 21:41
  5. Hjemmekino oppsett, PC+Xbox ->reciever-> projector?
    By hakka in forum Generell video
    Siste melding: 02-19-2004, 00:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •