Hjemmekino [Projector, Lyd, Lærret] - 200 000 kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mp ikke absolutt gå for noe. Vil ha det beste for pengene Så åpen for alt
    Er min far som bygger dette på Bali. Akustikk er også ett tema som er viktig. Det har jeg ikke vært inne på enda.

Er PSB greie høytalere? I forhold til de andre som er annbefalt over? Har fått mange fine tilbakemeldinger her, så har litt å velge mellom her nå

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianbl Vis post
    Mp ikke absolutt gå for noe. Vil ha det beste for pengene Så åpen for alt
    Er min far som bygger dette på Bali. Akustikk er også ett tema som er viktig. Det har jeg ikke vært inne på enda.

Er PSB greie høytalere? I forhold til de andre som er annbefalt over? Har fått mange fine tilbakemeldinger her, så har litt å velge mellom her nå
    jeg synes de spiller noe lignende klipsch med mer liv i mellomtonen

Jeg hadde ikke gått for NAD om jeg ikke hadde måtte gjort det. det er ingenting gøye specs på dem og teknologien begynner og bli dårlig samt gammel

Akustikken er veldig viktig for bra resultat av bass og fylde!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey!
    Jeg trenger litt hjelp her. Har aldri vært på utkikk etter utstyr i denne prisklassen før, så her trenger jeg tips fra folk med erfaring.

Kort sagt:
    Har ett rom på ca 5.5m x 4.2m
    Trenger Lærret, Projector, og lyd.

Lærret: Gjerne 2m x 3.5m, og tilpasset projectoren som skal brukes.
    EDIT: Lærrete bør være motorisert.

Projector: Skal være mørkt rom. Viktig med godt bilde (så klart), men også god 3D! Jeg så kino med Dolby 3D, og det var imponerende. Mye bedre enn RealD og det andre jeg har vært borti. Mulig dere vet andre teknologier også som er gode til hjemmekino 3D? Projektoren skal også vise godt bilde i 2D så klart.
    EDIT: Projector blir montert i tak. Avstand til lærret ca. 5.4 meter

Lyd: Tenker å hive opp noen bose høytalere i andre rom, da jeg er veldig fornøyd med lyd i forhold til størrelse på disse. Men til hjemmekinoen trenger jeg noe med litt mer trøkk. Litt mer kino lyd
    Så størrelse er ikke like viktig her, men vil ha noe som spiller fint, gjerne høyt, og med trøkk. Dere vet selv hva som fungerer godt til dette, og jeg har liten eller ingen erfaring med dette =/ Tror 5.1 holder, men om dere mener 7.1 er bedre så fyr løs. Åpen for alt som høres bra ut!

Budsjett er på max 200 000 kr. Trenger ikke koste så mye, men ikke mer enn det. (Finnes projectorer med LED nå? :P Så man slipper å bytte pære og slikt? Skal kjøpe alt fra statene eller noe, så trenger ikke regne med norske priser. )

Håper på litt tips her, da jeg er veldig ny inne hjemmekino. (Er min far jeg skal hjelpe å sette opp for.)
    Det er spennende å kunne begynne helt fra bunnen av med ett såpass romslig budsjett.

Mitt tips til system er følgende;
    Ken Kreisel høytalersystem (7.1) med to DXD-12012 subwoofere (ca. 65K)
    AV-prosessor fra Yamaha eller Marantz (ca. 25K)
    7-kanals forsterker fra f.eks. ATI eller Parasound eller lignende (ca. 20-30K)
    Lydtransparent lerret (ca. 10-15K)
    Projector fra f.eks. Sony eller JVC (ca. 25-30K). Jeg synes ikke det er en god ide å bruke opp halve budsjettet på en 4K projektor.
    Oppo BDP-103 Blu-ray spiller (ca. 6K)

I tillegg trenger du kabler og diverse. Du bør også har noen igjen til rommet og akustiske tiltak. Budsjettet over gir deg ca. 30K til dette. Du bør forøvrig bruke en del tid på å lese om ulike produkter og rom slik at du får mest mulig ut fra pengene dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får 4k projektor fra Sony (Sony HW-500ES) til rundt 65 000,-. Så da er det vel en fin deal? Kjekt med 4K når man først skal sette opp detta, selvom man kanskje ikke får bruk for det riktig enda.

Menne, hvorfor er ikke NAD bra til PSB? Jeg er desverre helt blank på dette her, så derfor meg spør her.

Får mye bra svar og annbefalinger, men sliter med å vite hva jeg skal gå for :P Er PSB høytalerene ett godt alternativ? Anntar vel at de fleste som er foreslått her er veldig gode alternativer, hvor forskjellen kanskje ligger litt i hvilken lyd man er ute etter? Noen har mer diskant, noen har bedre mellomtone... Vanskelig detta her.

Personlig så vet jeg det at jeg liker igrunn lyden ifra f.eks Bose Lifestyle serien (de små 5x5x5cm høytalerene). Men disse gir mer diskant og svak mellomtone enn andre høytalere.(og er så klart alt for smått og svakt til hjemmekino i denne skalaen, men er det jeg kan sammenligne med). Har hørt på større oppsett på hifi-klubben og lignende, og ofte føler jeg det er litt vel mye mellomtone og litt svak bass (tale og "krispe/klare" lyder blir litt dempet, på en måte..)

Vaaanskelig detta her!!! :S

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får 4k projektor fra Sony (Sony HW-500ES) til rundt 65 000,-. Så da er det vel en fin deal? Kjekt med 4K når man først skal sette opp detta, selvom man kanskje ikke får bruk for det riktig enda.

Menne, hvorfor er ikke NAD bra til PSB? Jeg er desverre helt blank på dette her, så derfor meg spør her.

Vaaanskelig detta her!!! :S
    4K gir ikke bare fordeler med oppløsningen, men bedre kvalitat på 1080 i det heletatt

nad har en teknologi som begynner å bli veldig utdatert i forhold til ny teknologi, den har også en lydsignatur som er skarp, og ingen vil at høye diskant-toner vil skjære i gjennom ørene heller!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Størrelsesanbefalling, lærret
    By torsoen in forum Lerret
    Svar: 2
    Siste melding: 12-29-2012, 18:58
  2. Endelig var det min tur, dedikert hjemmekino, valg av projector :)
    By ChrisLia in forum Digitale projektorer
    Svar: 10
    Siste melding: 12-17-2012, 00:16
  3. DIY Lærret
    By eMTea in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 0
    Siste melding: 01-09-2008, 20:55
  4. Lærret
    By HRR in forum Lerret
    Siste melding: 02-15-2005, 21:41
  5. Hjemmekino oppsett, PC+Xbox ->reciever-> projector?
    By hakka in forum Generell video
    Siste melding: 02-19-2004, 00:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •