Epson tw4400 vs EPSON EH-TW9100 verdt å oppgradere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson tw4400 vs EPSON EH-TW9100 verdt å oppgradere?

Hei!
    Har et spørsmål ang mulig prosjektor oppgradering.
    Har en tw4400 med full proffkalibrering som jeg er meget godt fornøyd med. Men så så jeg at avshop har en ganske så grei pris på tw9100. Så da lurte jeg på å kanskje oppgradere.
    Men det jeg egentlig lurte på er hvor stor forskjell det er på de prosjektorene? Tenkte da ang bildekvalitet og lysstyrke. Eneste jeg synes er litt negativt med tw4400 er nettopp lysstyrken kunne vært litt bedre.
    Så er egentlig hoppet ifra tw4400 til tw9100 så stort at det er verdt å åpne lommeboka? Tenker jo litt på at 4k er på full fart framover så er jo litt kjedlig å oppgradere nå for så å kanskje oppgradere til 4k om et par år? Eller tror dere at prisen på 4k prosjektorene vil holde seg høyt i pris en god del år til?

Takker for alle svar!

mvh
    Steamy

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Steamy

Har ikke du et 92" lerret? I så tilfelle burde TW4400 ha mer enn nok lys (?), spesielt om den kalibreres med full spenning på lampen. Hvor mange timer er lampen din gått? Kanskje det er på tide å bytte den, om lysstyrken har falt såpass?

Er litt usikker på om jeg vill byttet fra TW4400 til TW9100? Det måtte være om 3D er attraktivt da? TW9100 har selvsagt en del mer lys og høyere kontrast, men det er ikke noe "kvante-sprang" med tanke på bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det stemmer Gorm! Lampetiden er vel ikke på mer en 8-900timer etter hva jeg husker. Så det burdde vel "noen" timer film titting igjen før den trengs å byttes:P Grunnen til jeg nevner at jeg synes lysstyrken kunne vært litt bedre er vel pga at jeg har brukt en tv de siste 6mnd pga flytting og bygging av kinorom/loftstue. Tokk en tur hjem på gutterommet i helga for å se film, og da syns jeg vel kanskje bildet kunne vært litt lysere. Men som sagt så kan jo det være på grunn av at jeg har sittet foran en tv med "unaturlig" høy lysstyrke og kontrast. Bildekvalitet på pj vs tven kan ikke samenlignes, bare så det er sagt. Kan jo nevne det at når jeg spiller (spilte) konsoll på pj så satte jeg modusen til dynamisk, da jeg synes bildet ble for mørkt på film modusen (naturlig).

Men fikk vel egentlig svaret jeg var ute etter, Gorm! Da beholder jeg nok TW4400 fram til jeg skaffer meg en 4k prosjektor.
    btw, når anbefaler du å bytte pj pæra? Er det rundt 1500-2000t lysstyrken på den begynner å dale?

Steamy

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den daler nok lenge før det. Vil tippe at du har mistet et sted mellom 30 og 40 prosent av lysstyrken allerede

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm såpass ja..Har du noe formening om hvor mye projektoren og lerretet er verdt på bruktmarkedet? Har en bror som kanskje er interessert i å kjøpe, hvis jeg velger å oppgradere.
    Har du noe anelse når 4k vil komme ned på et prisnivå på 20-30k?

Lignende tråder

1. Epson 2012-modeller: EH-TW5910, TW6100(W), TW-8100 og TW9100(W)
    By HåkonN in forum Digitale projektorer
    Svar: 104
    Siste melding: 09-21-2013, 20:43
  2. Epson EH-TW9100
    By mclaren in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 09-08-2013, 16:38
  3. Epson tw4400
    By hd28vs in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 0
    Siste melding: 12-16-2010, 12:28
  4. Epson TW2900 vs Epson TW4400(hurtig svar)
    By Haugen in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 11-04-2010, 10:41
  5. Epson Tw4400
    By hd28vs in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 3
    Siste melding: 09-10-2010, 14:37

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg